Lubbie19

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten sms diensten buiten bundel

Op "mijn vodafone" wordt aangegeven dat ik 62,01 euro buiten mijn maandelijks tegoed zit terwijl ik niet buiten mijn bundel kom. Zowel als met mb als met spraak/sms tegoed. Ik bel niet in het buitenland of via een buitenlands netwerk. MIjn vraag is nu, hoe kom ik aan die extra kosten. (Ik krijg elke maand een veel hogere rekening van vodafone dan mijn normale bundelkosten.)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fernando18

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem hebben mijn zoon en ik ook. Sinds we zijn overgestapt naar Vodafone alleen maar problemen. Continu boven je bundel terwijl je van alles nog genoeg heb. En bellen heeft geen zin. Heb zelfs 3g uitgezet op me mobiel heb dus alleen internet via wifi en nog kom ik buiten me bundel. Het is op deze manier wel lekker geld verdienen. En idd wanneer je ga bellen is het gewoon pech en betalen. Helaas moet ik nog een jaar maar ga daarna snel terug naar kpn daar had ik nooit problemen. Beetje janmer dit...

Bekijk in context

9 Reacties 9
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Lubbie19,

Jouw eerstvolgende Vodafone factuur zal jouw vragen volledig beantwoorden. En dan doel ik vooral op de uitgebreide factuur-specificatie in PDF-formaat. In te zien en te downloaden via de website My Vodafone. En dan kijken bij rekeningen. Dan kun je precies zien waar de verbruikskosten vandaan zijn gekomen.

Nu jij in je posting een aantal zaken hebt uitgesloten, ga ik echter uit van Content Media services.
Dit kan bewust of onbewust zijn gebeurd.
Content Media services zijn bijvoorbeeld: thema's ; wallpapers ; mp3- Ringtones ; alerts op uitslagen van voetbalwedstrijden.
Via de website van de Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten kun je nagaan of jouw nul-zes-nummer (onbewust) is aangemeld voor dergelijke Content Media services.
Daar kun je je ook afmelden. En je nul-zes-nummer blokkeren voor dergelijke Content Media services. Dat geldt ook voor premium-sms-diensten (hele dure, betaalde sms-berichten met info).

Weblink: http://www.payinfo.nl/


Maar zoals eerder vermeld kunnen jouw verbruikskosten ook een andere oorzaak hebben.
Bellen naar 0900-nummers. Bellen naar 0906-nummers. Bellen naar 0909-nummers. Bellen naar andere nummers met een bijzonder gesprekstarief. Die belminuten vallen niet binnen je maandelijkse bel-bundel.

Daar zal jouw volgende factuur een duidelijk antwoord op geven.

Kudo's zijn altijd welkom ;-]

Succes !

Netwerker
zultje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
misschien handig om die website goed te vermelden.

www.payinfo.nl
MariekeVW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb jaren youfone gehad via het KPN netwerk. Altijd goed contact altijd binnen mijn bundel.
Nu heb ik dezelfde bundel, en nu krijg ik na een week al de melding dat ik buiten mijn bundel zit...??
Wat is dit voor een rarigheid? Ik heb nu al spijt van mijn overstap. Kan ik nog terug?
Lingling

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie dat ik ook buiten mijn bundel zit, terwijl ik nooit buiten mijn bundel kom! Ik heb onbeperkt bellen en sms'en! En heb 2gb! En daar heb ik nog 500 mb over. Dus ik snap het niet. En ik ben nu niet in het buitenland en heb ook niet buiten NL gebeld. Wel heb Ik 2 sms'en verstuurd naar Canada! Maar dat gaat me toch geen 30,80 kosten?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Lingling ,
Dat zouden wel erg dure berichtjes zijn op die manier;).
Via het forum kunnen we je niet verder helpen omdat we een aantal gegevens van je nodig hebben om mee te kunnen kijken. Probeer onze 24/7 Chat eens of neem even telefonisch contact op met 1201. De collega kijkt graag waar de kosten vandaan komen.

Groeten, Per
Jess87

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi allemaal

Volgens mij hebben met ons nog 100 mensen dit, kijk maar eens op www.klacht.nl

Ik kreeg ook opeens een sms dat ik 100 euro boven mijn bundel zat en geblokkeerd was. Ik heb de klantenservice gebeld (15 min in de wacht gestaan) en zelfs die mevrouw aan de telefoon was verbaasd en in shock dat ik in een internet sessie van 16.00 uur tot 00.00 uur volgens mij 2000 mb data had verbruikt en 250 euro moet betalen.

Vandaag weer gebeld maar het antwoord is gewoon: "pech, met jou simkaart gebeurt dus je betaald maar".

Ik denk dat we met zn alle + alle mensen van www.klacht.nl maar eens moeten schrijven naar Radar of Kassa ofzo want het is wel heel erg toevallig dat de laatste tijd zoveel mensen dit hebben!
fernando18

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem hebben mijn zoon en ik ook. Sinds we zijn overgestapt naar Vodafone alleen maar problemen. Continu boven je bundel terwijl je van alles nog genoeg heb. En bellen heeft geen zin. Heb zelfs 3g uitgezet op me mobiel heb dus alleen internet via wifi en nog kom ik buiten me bundel. Het is op deze manier wel lekker geld verdienen. En idd wanneer je ga bellen is het gewoon pech en betalen. Helaas moet ik nog een jaar maar ga daarna snel terug naar kpn daar had ik nooit problemen. Beetje janmer dit...
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het Vodafone Forum is een medium voor en door klanten. Jouw vraag is van persoonlijke aard waarvoor het wellicht nodig is om jouw gegevens te bekijken.Hiermee kunnen andere forumgebruikers je niet helpen. Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen.Ik sluit hierbij dit topic.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic