ShelLuser

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Koppelen van forum & Vodafone account?

Hi community!

Door iets te ongeduldig te zijn heb ik er een lekkere puinhoop van gemaakt en ik hoop dat iemand me kan helpen om e.e.a. glad te strijken.

Ik ben al enige jaren Ziggo klant en deze week begon ik sterk een Vodafone abonnement te overwegen. Omdat ik had gelezen dat er 'Single sign-on' was (= inloggen op beide fora / communities met 1 account) had ik me al op het forum aangemeld via mijn Ziggo account.

Inmiddels ben ik nu ook een officiële Vodafone klant en heb beide accounts (Ziggo & Vodafone) samengevoegd. So far, so good...

Maar als ik me nu probeer te registreren voor dit forum met mijn Vodafone account dan krijg ik een foutmelding: "registration.spam_detection.error" en ik vermoed dat ik weet waar dit vandaan komt. Beide accounts gebruiken namelijk hetzelfde e-mail adres en ik denk dat dat niet is toegestaan.

Dus nu mijn vraag: is dit op de een of andere manier op te lossen? Ik denk dat de makkelijkste oplossing het verwijderen van dit forum-only account is (indien mogelijk) waarna ik met mijn echte (Vodafone) account weer in zou moeten kunnen loggen en hopelijk ook deze username weer kunnen gebruiken (deze gebruik ik ook op het Ziggo forum).

Alvast bedankt voor het lezen en mogelijke hulp.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ShelLuser
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het koppelen van Ziggo en Vodafone account is in het algemeen nog een ramp. Op de community van Ziggo geven ze dan ook vaak aan om het niet te doen als het niet echt nodig is. Dat jij nu problemen hebt, verbaast me dan ook niet.

Voor deze vraag moeten we even wachten op een medewerker van Vodafone. Die zijn er niet elke dag maar komen wel regelmatig langs de community topics en dan zullen ze je zeker kunnen helpen, verwacht ik. Nog even geduld en dan ben ik zelf ook wel een beetje benieuwd hoe dit opgelost kan worden. Want deze fout heb ik nog niet eerder gezien. Dus spannend en weer een nieuwe leer.

Sharon kan je helpen en ik kijk graag met je topic mee. Alvast wel een fijn weekend gewenst.
ShelLuser
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy wrote:
Op de community van Ziggo geven ze dan ook vaak aan om het niet te doen als het niet echt nodig is. Dat jij nu problemen hebt, verbaast me dan ook niet.

Uiteraard tuin ik er weer in.. en dan ben ik ook nog vrij actief daar! :smirk:

Hoe dan ook... Dit geeft me ook gelegenheid even wat toe te voegen aan mijn situatie... het is zeker geen "problematische" situatie want uiteindelijk is het ook niet echt veel moeite om even op dit account in te loggen. Het kan alleen makkelijker zijn om het gecombineerde account te gebruiken (wat over het geheel genomen best goed werkt).

En bedankt voor je reactie!

Fijn te zien dat de Vodafone community net zo gedreven is als die van Ziggo. Voor mij is dat echt een (belangrijke!) indicatie dat ik voor mijn idee een goeie keuze gemaakt heb met mijn overstap.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Graag gedaan, help graag mensen hier en daar 🙂
Wat je zegt, het is niet zo'n groot probleem maar het is wel lastig.
Wel fijn dat je de keuze hebt gemaakt en hoop dat je nog jaren tevreden bent met Ziggo en Vodafone.
Je kan hier altijd met vragen komen, er zijn altijd wel mensen die je willen helpen.

Gr.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi ShelLuser,

Ik kan jouw forum-account verwijderen. Dat is geen probleem. Het betreft dan dit account met het e-mailadres eindigend op ...@ziggo.nl?
ShelLuser
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sharon wrote:
Ik kan jouw forum-account verwijderen. Dat is geen probleem. Het betreft dan dit account met het e-mailadres eindigend op ...@ziggo.nl?

Dat e-mail adres klopt voor zover ik kan overzien. Ik denk dat het hoe dan ook eerlijker is als dit account verdwijnt want op dit moment heb ik 2 accounts op dit forum en gezien de toegevoegde waarde van likes is dat geen eerlijke situatie (theoretisch posts 2x kunnen liken). Geen zorgen, dat ga ik dus echt niet doen.

Maar ik heb meteen een 2e vraag... Inmiddels heb ik ontdekt dat ik met mijn Vodafone account in kon loggen, dit heb ik gedaan, en dat account is nu "theShelLuser". Zou het wellicht mogelijk zijn om "theShelLuser" te renamen naar "ShelLuser"? Als dat lastig wordt dan is dat maar zo, maar omdat ik ook op dit account actief ben op het Ziggo forum zou ik het leuk vinden om hetzelfde account op beide forums te hebben. Indien mogelijk.

Hoe dan ook: het forum account 'ShelLuser' kan inderdaad beter verdwijnen. Dankzij de single sign on zal ik meer van het gedeelde account gebruik maken.

En uiteraard: alvast hartelijk bedankt voor je hulp!

(edit): Ik heb deze post een like gegeven zodat je kan zien dat het account het met mijn voorstel eens is (ook omdat dit account uiteindelijk gaat verdwijnen, dus die extra like verdwijnt dan ook).
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
ShelLuser okay, even voor de duidelijkheid, voordat het zometeen weer mis gaat:

Ik heb nu 2 accounts:

The ShelLuser met e-mailadres eindigend op .org
ShelLuser met e-mailadres eindigend op ziggo.nl

Als ik het goed begrijp moet dus het account "ShelLuser" helemaal verwijderd worden en het account The ShelLuser gewijzigd worden naar ShelLuser. Klopt dat?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
ShelLuser

Als we nog een reactie van je mogen ontvangen, kan ik dit oplossen voor je! 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic