TheNo

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klachten dekking en verwachten antwoord van directie

Beste directie,
ik verbaas mij over het feit dat er zoveel klachten over 4G zijn betreffende de dekking en de antwoorden hierop.
Vodafone geeft aan om een 95% dekking te hebben binnen Nederland. U, als directie, gaat hier trots op.
Toch blijkt dat er op heel veel plaatsen helemaaal geen 4G is, zelfs nog geen 3G.
Volgens mij is er geen 95% dekking.
Dekkingskaart die niet klopt. Je kunt geen rechten ontlenen aan wat Vodafone publiceert.
De antwoorden op de vragen, met alle respect voor het forum, zijn, wat de dekking betreft, in mijn ogen doeddoeners.
Wanneer staat er nou eens speciefiek geschreven wanneer er in de gebieden met geen dekking, wel dekking komt. Het is altijd in de toekomst.
Ik kan daar niets mee.
Vergelijk de dekkingskaart eens met KPN dan zul je zien dat Vodafone wel heel veel stukken heeft die nog geen dekking hebben.
Ik ben ook altijd een tevreden Vodafone klant geweest, maar heb nu het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt. Kan verlengen maar ben in dubio of ik ga overstappen.
Zou eens graag een antwoord met specifieke toezeggingen lezen van de directie van Vodafone, maar kom dat nergens tegen.
Bij zoveel klachten over een geboden aanbod verwacht je toch op z'n minst een reactie van bovenaf.
Hoop dat u dit bericht leest en uw verantwoordelijkheid neemt met het geven van duidelijkheid.
Met vriendelijke groet
Arno


23 Reacties 23
HaBa

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik vrees dat je hier geen antwoord zult krijgen.
Veel providers waaronder Vodafone gooien je dood met reclames over supersnel 4G terwijl het "gewone" bereik op sommige locaties te wensen overlaat.
Het moet voor een grote provider toch niet zo heel moeilijk zijn deze klachten serieus te onderzoeken.
Veldsterkte metingen zijn technisch gezien prima uit te voeren.
Lapmiddeltjes zoals Signaal plus lossen niets op, het probleem pak je bij de bron aan, de zendmasten.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Arno,

Ik begrijp uit je bericht dat je klachten hebt mbt de dekking. Kun je aangeven waar je dit ervaart dmv het doorgeven van een postcode? Heb je het dan over 3 of 4G? En welk toestel gebruik je?

Er zijn namelijk een heel aantal factoren die invloed hebben op je bereik. Denk hierbij aan je simkaart, toestel en omgeving. Om jouw klacht goed te bekijken moeten we deze allemaal nagaan om te kijken waar het probleem vandaan komt.

Ik hoor het graag:).
TheNo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste mevrouw,

Het betreft postcode 5094EP. Dit is in het dorp Lage Mierde wat valt onder de gemeente
Reusel-de Mierden. Als u op de dekkingskaart kijkt zult u zien dat er binnen deze gemeente een groot gebied is waar helemaal geen 4G is. Het grootste gebied beslaat 3G.
Zelf heb ik een toestel wat geschikt is voor 3G. Wil overstappen naar abonnement met 4G.
Mijn vrouw en jongste dochter hebben een Galaxy S4 met 4G abonnement. Hier zit nu het probleem.
Zij krijgen dus geen 4G waarvoor een abonnement is afgesloten. (ongeveer € 50,00 per abonnement per maand).
Je sluit iets af in de veronderstelling dat je gaat krijgen waarvoor je betaald. Buiten onze gemeente is er wel ontvangst voor 4G. Eigenlijk is ons dus de spreekwoordelijke "vette worst" voor gehouden, maar kunnen we er niet van eten. We moeten dus altijd "uit eten gaan".

Mijn 2 andere kinderen zijn overgestapt naar KPN. Prima 4G ontvangst binnen onze gemeente. Is ook duidelijk zichtbaar op de dekkingskaart van KPN.

Ik heb al een antwoord gekregen dat het aan regelgeving ligt binnen de gemeente maar kan me dit moeilijk voorstellen. Waarom KPN wel en Vodafone niet? Dit bedoel ik met antwoorden waar ik niets mee kan.

Op 31-12-2014 waren er binnen onze gemeente bijna 13.000 inwoners. Een heel groot gedeelte heeft geen 4G ontvangst.
Ontvangst op mijn postcode 5094EP volgens uw dekkingskaart:
Via 3G
Maximale snelheid:
14,4 Mbps
Praktische snelheid:
3 - 6 Mbps

Ontvangst centrum Reusel-de Mierden
Snelheid op dit adresVia 3G Maximale snelheid:
3,6 MbpsPraktische snelheid:
1 - 3 Mbps Hoe bestaat het dan toch dat er de afgelopen maanden reclame is gemaakt dat vanaf eind september 2014 landelijke 4G dekking is terwijl dit niet zo is. Als ik naar de dekkingskaart kijk durf ik te stellen dat de 95% nog niet gehaald wordt.Ik vind het erg misleidend. Paar weken geleden nog opgebeld naar de klantenservice met de vraag wat de verwachtingen zijn binnen onze gemeente. Antwoord: meneer, 4G komt er aan!! Eind september is er in uw gemeente 4G.Ik zie helemaal niets komen en ben bang dat het lang gaat duren voordat ik 4G beschikbaar is.Ik noem dit misleiding. Als ik dan met grote regelmaat de berichten lees op het forum over de 4G klachten dan voel ik me zwaar besodemieterd. De grote jongens beloven iets en wij trappen er weer in.Kan nou niet meer zeggen dat wij tevreden klanten zijn. Integendeel.Fors betalen voor een dienst maar er weinig voor terugkrijgen. Frustratie is groot.Beste mevrouw, ik ben benieuwd met welk antwoord/oplossing u komt op bovenstaande.Ondanks alles wil ik afsluiten met een vriendelijke groet.Arno
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Misschien kunnen de Vodafone-mensen in ieder geval even checken wanneer er 4G beschikbaar is op de genoemde postcode. Vodafone bouwt daar in de meeste gevallen bestaande 2G-masten voor om, waardoor die 2G, 3G en 4G gaan doen. Waarschijnlijk wordt de juiste mast binnen een paar maanden omgebouwd, maar toch fijn als Vodafone dit even kan checken natuurlijk.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dedankt voor het doorgeven van de uitgebreide informatie @TheNo
Aan de hand daarvan heb ik de netwerkdekking in Lage Mierde nagekeken.
Door issues rondom een mast aan de kerk op het dorpsplein kun je daar momenteel inderdaad verminderde netwerkdekking ervaren. Ik wil graag voor je nakijken welke opties er voor je zijn. Maar dat kan ik niet via het Forum.
Het is nodig om jouw gegevens te bekijken. Neem even contact op met onze klantenservice, bijvoorbeeld via Facebook of Twitter. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen. Als je verwijst naar dit topic hoef je alles niet nog een keer uit te leggen.
TheNo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste mevrouw,

ik heb enige weken geleden alle info al door gegeven aan de klantenservice.
Kreeg te horen dat ze binnen Lage Mierde een 3G mast (????????) gaan plaatsen.
Wanneer en waarom geen 4G mast kon niemand mij duidelijk maken.
Het antwoordenbeleid waaraan de medewerkers zich moeten houden is in mijn ogen erg beperkt.
Vodafone moet gewoon z'n verantwoordelijkheid nemen en doen wat ze beloven.
Heel simpel: in alle gebieden waar geen 4G is zo snell mogelijk (dus vorige week al) een 4G mast plaatsen.
Dit heeft in mijn ogen prioriteit en zorgt voor een hoop goodwil.
Eerst de basis regelen en dan pas verder gaan met 4G+.
Waarom eerst weer de randstad en de grote steden.
In de periferie wonen ook mensen die dezelfde rechten en plichten hebben.
KPN heeft het beter bekeken en stelt deze mensen niet teleur.
Meet vriendelijke groet
Arno

edje1970

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste the no,
Graag wil ik me aansluiten bij het gene je schrijft ik heb namelijk exact dezelfde ervaringen met het netwerk van Vodafone en de reacties daarop van de klantenservice.
Het 4G netwerk van Vodafone is mijn inziens zeker niet landelijk dekkend en binnen is het zeker zeer slecht maar dat geld ook zeker voor het 3G netwerk heb namelijk op verschillende plaatsen in Nederland een slecht tot zeer slechte dekking .
Het vreemde is dat de dekkingskaart aangeeft dat er 3G en zelfs 4G zou moeten zijn maar in veel gevallen kom ik niet verder dan 2G
Graag zou ik dan ook eens willen weten waarom de dekkingskaart van Vodafone niet klopt en wanneer ze eens gaan doen wat ze beloven namelijk een landelijk dekkend 4G.
Met vriendelijke groet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@TheNo

We streven naar een optimale dekking maar voor het bijplaatsen van nieuwe masten zijn wij afhankelijk van regelgevingen. Hiervoor werken we samen met lokale overheden, inwoners en andere belanghebbenden. Doordat we zo nauw samenwerken met deze partijen kan uitbreiding van het netwerk moeilijk en langdurig zijn. Er zitten ook heel veel technische eisen en regelgevingen aan het bepalen waar nieuwe antenne-installaties kunnen worden geplaatst. Er wordt bijvoorbeeld zelfs gekeken of een nieuwe antenne-installatie past in het straatbeeld en of die antenne de gezondheid van omwonenden niet schaadt.

Ik kan me goed voorstellen dat klanten denken: plaats een nieuwe mast en het probleem is opgelost. Dat klopt ook zeker, maar zoals je ziet is dat dus geen eenvoudig proces en kan dat dus niet zomaar. Masten kunnen ook niet zomaar altijd worden gedeeld, dus als andere providers daar wel al een mast hebben is het nog maar de vraag of wij daar nog een mast bij kunnen plaatsen.
TheNo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste mevrouw,

in uw reactie schrijft u dat er allerlei regeltjes zijn waaraan voldaan moet worden en dat het geen vanzelfsprekenheid is dat een zendmast snel geplaatst kan worden.
Regelgeving snap ik, maar ook met dit antwoord kan ik helemaal niets. Is toch geen oplossing van mijn probleem.
Op het moment dat er via de media geschreven of geroepen wordt dat eind september iedereen kan profiteren van 4G, moet je dat waarmaken en geen onwaarheden de wereld in sturen.
Nu zijn er meerdere klachten en wordt het afgeschoven op de regelgeving.
In mijn ogen een uitermate slap argument als je landelijke dekking pretendeert.
Op de kaart zie ik binnen mijn gemeente (Reusel de Mierden) plotseling staan dat 4G redelijk goed is.
U zou zelf eens moeten proberen wat de ontvangst is.
Mijn vrouw en dochter (4G abonnement/totale kosten € 100,00 p/m) komen voor 95% (waar ken ik dit getal van?) niet verder dan 2G of 3G. Nog vaker 2G dan 3G!!
We kunnen er lang en breed over blijven schrijven, maar ik heb nog steeds geen oplossing gelezen, laat staan een toezegging wanneer er iets staat te gebeuren.
Met alle respect voor het forum, maar ik zou wel eens een bericht willen ontvangen van iemand die hoger in de organisatie staat en die ook beslissingsbevoegd is.
Daar zit ik op te wachten.
Gewoon een helder antwoord wanneer wij 4G kunnen verwachten.
Met vriendelijke groet
Arno

TheNo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Als aanvulling op bovenstaande reactie van mij wil ik het volgende nog vermelden:
op 01 oktober 2014 wordt onderstaande op de officiele website van Vodafone geplaatst:

Rob Shuter, CEO Vodafone Nederland: “Het landelijk dekkend aanbieden van 4G is een belangrijke mijlpaal voor Vodafone. Een modern netwerk is echter nooit af. We bieden betere 4G-ervaringen op drukbezochte plekken in Nederland via zogenaamde small cells in bijvoorbeeld bushokjes en lantaarnpalen en we zijn druk bezig met het uitrollen van 4G+, een nieuwe mobiele technologie waarbij twee verschillende 4G-frequentiebanden samensmelten in één nóg snellere dataverbinding”.

Ik lees toch echt landelijke dekking!!!
Volgens woordenboek van Dale betekent landelijk: zich uitstrekkend over het hele land.
Gebruikt Vodafone een ander woordenboek?

Met vriendelijke groet
Arno
TheNo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste directie en forum,

tot op heden nog geen adequate oplossing gekregen voor mijn 4G probleem.
Het enige wat ik hoef te vernemen is een datum wanneer er op postcode 5094EP 4G is te ontvangen.
Alleen nog maar reactie gehad van het kan "daar of daar" aan liggen omdat u nog geen 4G kunt ontvangen.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een berichtje te plaatsen met de mededeling:
we verwachten omstreeks (datum) op uw postcode 4G te leveren.
Dat is, nogmaals, het enige waar ik naar op zoek ben.
Met vriendelijke groet,
Arno
MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het enige wat ze kunnen doen is zich verschuilen achter:we garanderen geen bereik / coverage binnenshuis. Dat willen ze dan oplossen met Signaalplus, wat zowel bij aanschaf als gebruik geld kost, omdat het ook nog stroom "vreet". Ja je zou dan kunnen bellen en gebeld worden wat de hele opzet van een netwerk zou moeten zijn.

Als je specifiek aangeeft wat het probleem is, welke cellen er zijn etc. en dat er veranderingen opgetreden zijn ofwel door werkzaamheden ofwel door jaargetijden [heb een schijnbaar jaarlijks terugkerend probleem, alhoewel nog even wachten of het daadwerkelijk weer weggaat, of dat ze het nu gewoon een probleem is] dan verwijzen ze weer naar de coverage binnenshuis die niet gegarandeerd kan worden.

Dit is voor mij niks anders dan als een klant een probleem rapporteert, dan is het het probleem van de klant en niet van Vodafone.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi MarcoVR,

Jammer dat je er op deze manier over denkt. Zoals aangegeven streven we naar een optimale dekking. Er zijn erg veel afhankelijkheden om goede dekking te garanderen. Dit is niet iets waar we ons achter verschuilen, dit is de werkelijkheid.

Voor Vodafone is het belangrijk om overal een goede dekking te bieden, en dit lukt bij 4G ook in meer dan 95% van de gevallen. In de komende maanden wordt het netwerk verder geoptimaliseerd om de snelheid, capaciteit, dekking en daarmee de ervaring binnenshuis verder te verbeteren.
elco33

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag ook contact gehad met de klantenservice over de dekking die Vodafone 'garandeert'.
Wat ik in deze post tot op heden gelezen heb komt 1 op 1 overeen met het gesprek wat ik zojuist met de medewerker van de klantenservice gehad heb.
Het kastje-muur verhaal heb ik nu vaak genoeg gehoord van Vodafone, de klantenservice kan geen oplossingen bieden en mijn geduld met deze provider is nu helaas toch echt op. Jarenlang ben ik een tevreden Vodafoneklant geweest, maar de laatste anderhalf jaar is het tevreden gevoel bij deze provider toch echt verdwenen.

Mijn laatste gesprek over de dekking is dan ook de druppel voor mij. Het wordt tijd om over te stappen naar een andere provider. Dit keer ga ik mijn ervaring ook niet voor mezelf houden, maar delen op Facebook en Twitter. Eens zien of slechte reclame niet bestaat...
MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Marc,

Ja er zijn vele factoren van invloed op de dekking. In mijn geval heb ik verschillende jaren aangegeven dat ik in de zomer problemen heb. Terwijl dit in het verleden geen probleem was. Ja ik heb 4G, weliswaar heel zwak, maar 2G is giga belabberd.
Als antwoord verwacht Vodafone dat ik tig test uitvoer omdat het probleem schijnbaar bij mij kan liggen: andere sim, andere telefoon etc. Toch raar, zeker als het vroeger geen probleem was, en bovendien als ik met dezelfde telefoon en sim geen problemen heb in het buitenland, of op andere plaatsen in Nederland.
Maar het antwoord is altijd SignaalPlus.

Ik kan bovendien nog melden dat de 4G dekking op grote delen van Schiphol ook te wensen overlaat.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In Lage Mierde zul je met Vodafone alleen 2G ontvangen aangezien ze daar een mast hebben staan die alleen 2G uitzendt. Ik dacht dat dit soort locaties misschien wel iets van voorrang zouden krijgen bij Vodafone, maar blijkbaar valt dat toch tegen.

De laatste paar procent kosten bij mobiele dekking de meeste moeite dus het is jammer dat jij daar bij hoort. Eind dit jaar zal Vodafone waarschijnlijk de laatste locaties aanpakken en zul je ook daar 4G gaan ontvangen, en waarschijnlijk ook 3G (hoewel ze soms kiezen voor alleen 2G en 4G op een locatie en 3G overslaan). Wat betreft dekking denk ik dat het binnen een half jaar zal zijn, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Sinds begin 2014 zendt Vodafone 4G uit vanaf Netersel (net te ver weg) en sinds eind 2014 3G vanaf Hooge Mierde. Waarom daar trouwens geen 4G bij zit kan een heel slim iemand bij de netwerkplanning je misschien vertellen.

Leuke voetnoot trouwens: Vodafone was de eerste provider die dekking in huis verzorgde in Lage Mierde toen ze in 1996 die oude zendmast daar plaatsten voor 2G. De volgende provider kwam een paar maanden later pas. Helaas is er nooit een upgrade gedaan naar 3G.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Schiphol mag ook wel eens onder handen genomen worden ja. Ik heb het idee dat het nu wel beter is en dat ze 4G-cellen hebben geplaatst op Schiphol zelf, maar op een aantal plekken hangen alleen 2G-cellen en val ik terug op tergend traag 2G. Raar dat die dingen dan niet vervangen worden daar in het plafond?

Even een positieve noot trouwens: met Vodafone zijn er ook een aantal plekken in steden waar ik gewoon 4G of zelfs 4G+ heb en mensen met KPN op een E'tje terugvallen. Dit onderwerp gaat vooral om de plekken (vaak met weinig inwoners) waar Vodafone nog geen 4G biedt. Hopelijk zijn die laatste antennes snel vervangen dus.
Mkaram

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier heb ik nu 11jaren last van. Leiden postcode 2311PA.
Slecht dekking 2G,3G en 4G. Heb T-Mobile, KPN en Tele2 eerder geprobeerd, nooit last van. Alleen Vodafone netwerk is hier heel slecht. Zelfs bij de buren. Vodafone klantenservice wilde alleen signaalplus bieden en verder wilde ze mij niet helpen. Goed te weten dat Vodafone, na 11jaren, vinden het normaal een slecht dekking in centrum van een grote stad plaats vindt tenzij de competitie een goed dekking kunnen uitleveren.
Bloempje49

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte directie van Vodafone.
Jarenlang ben ik al klant van jullie maar nu maken jullie het echt te bont. Geen bereik of Internet regelmatig. Nergens een 4 g bereik en een abonnement waar ik niet vanaf kom. Dan de klantenservice. Iedereen spreekt elkaar tegen. Niemand weet van iets. Al simkaart in andere tlf gedaan etc maar helemaal geen verschil. Laatst 3 uur en 15 minuten aan de tlf gehangen waarvan 2 uur en 55 minuten in de wacht. Alle afdelingen over gegaan. Als jullie iets willen verkopen kan alles maar als je een probleem hebt kan niets. Vandaag maar geprobeerd om mn abonnement te verlagen. Heb alleen een simkaart maar dat kan niet want ik zit in red op het laagste abonnement. En binnen red mag ik allen hoger. Dat er nog zoveel andere abonnementen zijn die minder minuten of mb hebben dat maakt niet uit. Daar mag ik niet naar toe "procedures" van Vodafone. Ik heb nog een abonnement lopen bij kpn en daar geen problemen mee en super bereik. Ik betaal voor iets wat ik niet krijg maar me tegemoet komen echt niet. Moet dit uitzitten tot mijn grote spijt. Wanneer luisteren jullie eens echt naar je trouwe klanten? Zo vaak al een klacht ingediend en feedback gegeven maar daar doen jullie niets aan. Nee vodafone heeft voor mijn nu toch wel afgedaan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic