Hallo,
Ik heb 5 Juli een Galaxy S3 gekocht bij de VF in Weert. Allemaal prima en wel, maar een maand geleden laadde mijn telefoon niet meer op. Ik dus naar de winkel, waar me werd vereld dat-ie werd opgestuurd, dat het waarschijnlijk wel in de garantie zou vallen, en dat ik bericht krijg wanneer er meer info is betreffende de reparatie.
De telefoon was 2 maanden daarvoor (oktober) gevallen en heeft een barst in het glas, van linksboven naar rechtsonder, maar hij deed het daarna nog prima, er was helemaal niks mis mee op een barst dus na, die je nauwelijks ziet als je recht naar het scherm kijkt.
Ik heb als klacht dus ook omschreven dat het toestel niet meer op laadt, en tegen de medewerker van de winkel gezegd dat dat het enige probleem is.
Krijg ik dus een week later telefoon dat de kosten van de reparatie zo'n €420 euro kosten. Schade valt niet binnen de garantie omdat het valschade betreft.
Je voelt het natuurlijk al aankomen, ze wilden de telefoon helemaal repareren. Ik dus weer naar de winkel om aan te geven dat ze er alleen maar voor hoeven te zorgen dat de telefoon weer op laadt. Een andere medewerker dan de eerste keer, geeft mij aan dat Dynafix zo'n telefoon die opgestuurd wordt altijd compleet repareert, en dat je dus niet kunt aangeven of een bepaalde kras of barst met rust gelaten moet worden.
(Dan vraag ik me af waarom er een klacht moet worden omschreven waarom het toestel gerepareerd moet worden, als ze daar tocfh alles compleet repareren c.q. vervangen.)
Ik heb dus de telefoon ongerepareerd retour laten sturen en vandaag opgehaald, en dus €36,30 betaald, én mijn telefoon bijna een maand kwijt geweest, omdat een medewerker me verkeerd heeft voorgelicht.
Er is me wel verteld, de 2e keer dat ik in de winkel was om aan te geven dat ik niet akkoord ging met de reparatie, dat ik in Maastricht of in Eindhoven langs kan gaan met mijn telefoon en dat daar een reparateur in de winkel zit, waarbij ik wél kan aageven wat wel gerepareerd moet worden en wat niet.
Is mijn vraag alleen: Moet ik daar dan 2x naartoe rijden, voor telefoon wegbrengen en weer ophalen, of doen ze zoiets binnen een dag?
Bovendien ben ik ook benieuwd of ik iets van mijn €36,30 terug ga zien, want die had ik net zo goed kunnen opstoken als me verteld was dat de telefoon compleet gerepareerd zou worden.
Mvgr,
Rob