Aggy

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan wel sms versturen maar geen ontvangen - Nokia C1 probleem

Beste Vodafone medewerker,

Ik heb pas geleden een prepaid kaartje gekocht en vandaag is gebleken dat ik wel sms-jes kan versturen (die komen ook aan bij de ontvanger), maar niet zelf kan ontvangen als mensen bijvoorbeeld antwoorden op mijn sms. Twee andere Vodafone gebruikers hebben getest en geen enkel berichtje is bij mij aangekomen. Bellen onderling gaat wel en met deze simkaart sms versturen dus ook.

Kunnen jullie achterhalen wat er aan de hand is?

Vriendelijke groet,
Aggy
15 Reacties 15
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Aggy,

Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Linda,

Ik ga 't proberen.

Groet,
Aggy
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Linda,

We hebben de simkaart in een ander toestel geprobeerd (voorheen voor Vodafone gebruikt) en daar kwamen de verstuurde sms-jes van de afgelopen dagen meteen in één stroom binnen.

Waar moeten we naar zoeken in het toestel waar het niet werkte om de simkaart daar wel volledig werkend te krijgen? Het is een "oud" nokia toestel.

Groet,
Aggy
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hmm, er valt niet zo heel veel in te stellen eigenlijk. Sms'jes horen gewoon binnen te komen. In sommige toestellen kun je nog een blokkade instellen, maar dat is meestal voor een specifiek nummer, niet algemeen.

Wat zou kunnen is dat de sms-inbox vol is. Zeker in oudere toestellen is niet zoveel geheugen voor berichten. Hoeveel sms'jes staan er op het toestel? Helpt het als je een stel oude sms'jes die je toch niet meer nodig hebt verwijderd?
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Het toestel blijkt niet zo oud als ik in eerste instantie dacht 😉 maar een jaar ofzo.
En er staan maar 7 sms-jes in de inbox.

Hadden we na het kopen van de simkaart in de winkel nog iets moeten doen verder?
Zoals vermeld kunnen we wel bellen, gebeld worden en sms versturen.
We weten niet zo goed waar we 't moeten zoeken, maar dit oplossen zou wel erg prettig zijn.

De vorige simkaart die in deze telefoon gebruikt is, is overigen Proximus (België), daarvoor is de telefoon gebruikt in Senegal bij Orange Senegal en daarvoor ook weer Proximus. In alle gevallen werkte toen alles.

Helpt deze informatie nog?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, dat is inderdaad ook weer niet zo oud 😄

Maar nee, je had niets hoeven doen. Sms'jes horen zonder verdere instellingen gewoon aan te komen. Zou je de simkaart eens in een andere telefoon willen doen en dan willen testen of je wel sms'jes krijgt? Dan weten we in ieder geval zeker dat de telefoon niet het probleem is.
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Dat had je collega idd eerder al voorgesteld en dat hebben we getest. Op het moment dat de telefoon (een (wel echt ;)) oude iphone wakker was, kwamen alle sms-jes die we de afgelopen week verstuurd hebben direct binnen.

Dus je zou denken dat de nokia dan toch het probleem is, niet dan?

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Aggy,

Je zou denken van wel, of op zijn minst een instelling.
Vaak is het wel zo, dat als alle smsjes eenmaal binnengehaald zijn, dat ze dan op het toestel waar ze eerst niet binnen kwamen, ineens wel binnenkomen. Is dat bij de Nokia ook het geval? Of blijft het probleem bestaan?

Welke Nokia heb je precies? Dan kunnen we meezoeken naar mogelijke instellingen of oorzaken.
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Arina,

Sorry voor de megalate reply. Het type toestel is Nokia C1-01.

Groet,
Aggy
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Aggy schreef:
Hoi Arina,

Sorry voor de megalate reply. Het type toestel is Nokia C1-01.

Groet,
Aggy
Hey Aggy,

Geeft niks hoor. 😉 Is het probleem wel nog steeds actueel? Dus komen de sms'jes nog steeds niet binnen?
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

We hebben 't net getest en het speelt inderdaad nog steeds.

Groet,
Aggy
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Aggy, het is voor ons lastig te achterhalen waar het probleem precies zit en dus je te helpen bij een oplossing. Het is in dit geval het beste als je met je toestel langs een Vodafone winkel gaat. Daar kunnen onze collega's je toestel nakijken en ter plekke testen. Een eventuele oplossing mag je natuurlijk wel met ons en de mede-forumgebruikers delen ;-).
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi SeR,

Is goed, gaan we dat doen. Als we er achter komen wat er is/was, laat ik 't weten.

Groet,
Aggy
Aggy
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, daar zijn we weer.

Gister bij de Vodafone winkel geweest en de meneer daar zei zonder het toestel gezien te hebben: Nokia C1 zeker? En ja.

Het is een bekend probleem volgens hem dat in Nederland bij Vodafone (en hij dacht ook KPN) met de Nokia C1 SMS niet (altijd?) ontvangen kan worden. Zijn eerste idee was eerst te checken of dit de situatie was door de simkaart in een ander merk/type toestel te doen of het dan wel goed gaat en dat hadden we thuis inderdaad al getest (en ze kwamen direct binnen).

De enige mogelijke oplossing (naast een ander toestel kopen) is nu de C1 met zo'n micro-usb kabeltje aan een computer te hangen, naar de Nokia website -> support te gaan, via daar een firmware upgrade te doen en dan te hopen dat het wel werkt.

We hebben daar nog geen tijd voor gehad, maar als jullie willen, kan ik 't resultaat hier nog wel neerzetten zodra we dat gedaan hebben.

Groeten,
Aggy
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag! Ik zal de topictitel van je eerste post even aanpassen zodat andere klanten met hetzelfde probleem het beter kunnen vinden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic