JohanHat

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan ik OneNumber gebruiken in Spanje?

Onenummer werkte goed in Nederland. In Spanje door onbekende oorzaak niet meer. Ik kan onenumber nu niet meer activeren. Diverse Vodafone medewerkers hebben het geprobeerd. Zelfs een nieuw esim met bijbehorend pukcode aangemaakt. De iPhone app van van de Apple,Watch geeft aan dat de Apple Watch geen roaming toestaat? En dus niet kan activeren. VRAAG: hoe kan ik dit oplossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @JohanHat, welkom hier!

Helaas geen oplossing, want zoals hier al is aangegeven werkt OneNumber inderdaad niet in het buitenland. OneNumber zal dus weer volledig up and running zijn als je weer terug bent in Nederland. De wens om OneNumber te kunnen gebruiken in het buitenland is bekend, dus hopelijk dat dit in de toekomst nog zal veranderen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Ik zou denken aan een roaming blokkade, zelf of door Vodafone ingesteld. Daarnaast kan je eigenlijk alleen in Nederland je SIMkaart activeren, misschien ook je eSIM en/of de Watch. 

Gelukkig zijn er mensen van Vodafone online die je kunnen helpen maar die zijn er dinsdag pas weer. Tot die tijd zal je even moeten wachten of toch proberen via X of Facebook en anders via de klantenservice het correct te krijgen. Erg vervelend en ik hoop een klein beetje dat ze er maandag toch zijn, even afwachten. 

JohanHat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Heb al 3 medewerkers van Vodafone aan de lijn gehad. Zal idd liggen aan de roaming blokkade van de Apple Watch, ingesteld door Vodafone, zeker niet door mij. Ik ga ervan uit dat ik in Ned het zo weer voor elkaar heb. Wel erg vervelend, want juist op vakantie is het makkelijk. 

Tjeerd85

Raadgever
  • 111Posts
  • 24Oplossingen
  • 27Likes

One number voor de apple watch werkt alleen in nederland, dus je gaat hem daar helaas niet actief krijgen. 

JohanHat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
  • Hmm, dat is wel heel erg jammer en heb het gevoel dat ik dit ook had moeten weten (?). Juist in het buitenland leek me dit handig. Je hebt voor veel diensten 2FA authenticatie nodig en bij verlies of diefstal  iPhone kun je dus nergens meer bijkomen. Onenumber gaf mijn de zekerheid dat ik tenminste nog iets had. Ik hoop dat het een kwestie van tijd is at je ‘gewoon’ met de Apple Watch overal ter wereld ‘gewoon’ bereikbaar bent en sms kunt ontvangen. 
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @JohanHat, welkom hier!

Helaas geen oplossing, want zoals hier al is aangegeven werkt OneNumber inderdaad niet in het buitenland. OneNumber zal dus weer volledig up and running zijn als je weer terug bent in Nederland. De wens om OneNumber te kunnen gebruiken in het buitenland is bekend, dus hopelijk dat dit in de toekomst nog zal veranderen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic