Freezo

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan iemand die bij de kredietbank loopt (schuldsanering) een mobiel abonnement krijgen?

Hallo,

Vreemde vraag misschien, maar zelf zit ik in de schuldsanering, en neem ik maandelijks 20 euro beltegoed voor me prepaid op. Alleen zit ik soms te denken misschien is het slmmer om weer een abonnement te nemen. Heb geen schulden bij preventel,vodafone of een dergelijke prodivder e.d. maar zit wel in de schuldsanering. Mijn vraag is, is het dan mogelijk? Of is het een automatische nee 🙂

Alvast bedankt voro de info.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@Freezo
"Vreemde vraag misschien, maar zelf zit ik in de schuldsanering, en neem ik maandelijks 20 euro beltegoed voor me prepaid op. Alleen zit ik soms te denken misschien is het slmmer om weer een abonnement te nemen. Heb geen schulden bij preventel,vodafone of een dergelijke prodivder e.d. maar zit wel in de schuldsanering. Mijn vraag is, is het dan mogelijk? Of is het een automatische nee


Vodafone doet niet langer controles en registraties bij het BKR te Tiel meen ik mij te herinneren. Ze zullen dus hooguit bij Preventel controleren of je geregistreerd staat als iemand die de rekening(en) niet kan voldoen.

Wel is het de vraag of schuldsanering akkoord gaat met een overeenkomst die mogelijk zelfs tussendoor hoger kan uitvallen. Schuldsennering kan namelijk jou regeling met hen, laten vallen als een nieuwe schuld wordt opgebouwd of een te hoge rekening wordt ingediend. Het probleem bij abonnementen is zoals je her en der kunt lezen, dat de kosten aardig kunnen oplopen bijvoorbeeld doordat er teveel dataverkeer wordt gegenereerd, of het bellen buiten de bundel etc. Je kunt jezelf dus in eerste instantie beter afvragen of je de extra kosten (buiten € 20,00 om) zelf kunt dragen mocht er eens iets verkeerd gaan. Nu hoeft dit niet opzettelijk te gebeuren, maar helaas zijn er steeds meer mensen die verrast worden door hoger uitvallende kosten terwijl ze nauwelijks gebruik gemaakt hebben van internet - maar even vergeten dat ze hiervoor wel e.e.a. goed moeten instellen op de telefoon en dit nauwlettend in de gaten moeten houden.


Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost? Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan dit bericht.

Bekijk in context

3 Reacties 3
ronaldk

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Hoi,

Ik durf het zo niet te zeggen maar de algemene voorwaarden geven aan dat ze het abonnement mogen opzeggen als je in de sanering komt:

-- quote algemene voorwaarden --
Artikel 3 – Het abonnement
3. Vodafone mag het abonnement meteen beëindigen als jij schuldsanering of surseance van betaling hebt aangevraagd of die aan je is verleend, als je jouw faillissement aanvraagt of failliet bent verklaard als jij je verplichting(en) onder jouw overeenkomst niet nakomt of als je de overeenkomst op andere wijze gebruikt dan waarvoor die bedoeld is.

Dat recht hebben ze in ieder geval. Dus met welke kans ze dan aannemen als abbo-klant is onbekend.
Mijn advies is om naar een winkel te gaan. Daar uitleg over de situatie te geven en ze contact te laten opnemen met de backoffice om het een en ander te veriferen.

Succes!

Groet Ronald.

GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@Freezo
"Vreemde vraag misschien, maar zelf zit ik in de schuldsanering, en neem ik maandelijks 20 euro beltegoed voor me prepaid op. Alleen zit ik soms te denken misschien is het slmmer om weer een abonnement te nemen. Heb geen schulden bij preventel,vodafone of een dergelijke prodivder e.d. maar zit wel in de schuldsanering. Mijn vraag is, is het dan mogelijk? Of is het een automatische nee


Vodafone doet niet langer controles en registraties bij het BKR te Tiel meen ik mij te herinneren. Ze zullen dus hooguit bij Preventel controleren of je geregistreerd staat als iemand die de rekening(en) niet kan voldoen.

Wel is het de vraag of schuldsanering akkoord gaat met een overeenkomst die mogelijk zelfs tussendoor hoger kan uitvallen. Schuldsennering kan namelijk jou regeling met hen, laten vallen als een nieuwe schuld wordt opgebouwd of een te hoge rekening wordt ingediend. Het probleem bij abonnementen is zoals je her en der kunt lezen, dat de kosten aardig kunnen oplopen bijvoorbeeld doordat er teveel dataverkeer wordt gegenereerd, of het bellen buiten de bundel etc. Je kunt jezelf dus in eerste instantie beter afvragen of je de extra kosten (buiten € 20,00 om) zelf kunt dragen mocht er eens iets verkeerd gaan. Nu hoeft dit niet opzettelijk te gebeuren, maar helaas zijn er steeds meer mensen die verrast worden door hoger uitvallende kosten terwijl ze nauwelijks gebruik gemaakt hebben van internet - maar even vergeten dat ze hiervoor wel e.e.a. goed moeten instellen op de telefoon en dit nauwlettend in de gaten moeten houden.


Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost? Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan dit bericht.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@GerritS1976 heeft volkomen gelijk. Voor de volle 100%
Het voordeel van prepaid voor jou is wel dat je weet waar je aan toe bent.
Je hebt een budget en een bel-tegoed van €20,00 En dat is jouw limiet.
Per maand €20,00 aan bel-/sms-tegoed waar je niet overheen kunt gaan.
En geen kans op facturen van €500,00 of hoger, als gevolg van buiten-de-bundel-dataverbruik.
Met prepaid wordt je in ieder geval daar tegen beschermd.

Verder geloof ik dat de Stichting Preventel en jouw schuldhulpverlenings-organisatie geen toestemming zullen geven voor een nieuwe abonnements-verplichting. En dus nieuwe, verplichte, extra, maandelijkse kosten.

Het is zuur. Maar veel mensen in de schulden-sanerings-regeling krijgen veel beperkingen opgelegd.
Of dat terecht is, of onterecht. Dat laat ik in het midden.

Succes !

Netwerker

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic