tinkaleuverink

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan geen ander netwerk kiezen in Duitsland

Ik heb in Duitsland probemen met internet, alleen E. Mijn man heeft 4G via Telekom.de, maar mijn telefoon kan daar niet op registreren. Ook niet na meerdere pogingen. Ook niet op een plek met beter bereik.
Trouwens in Nederland op een plek met slecht bereik krijg ik bij pogingen om te registreren op KPN de melding dat 'simkaart dit niet toestaat'.
Ik neig erg naar overstappen op Simpel, de provider van mijn man. Die heeft nergens problemen en is óók nog eens veel goedkoper uit!
1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone,

Mogelijk zit er nog een verschil in de APN-instellingen. Je toestel herkent normaal de simkaart en de bijbehorende instellingen, maar mogelijk gaat het met de combinatie niet goed. Ik raad je aan om als APN zowel office.vodafone.nl als live.vodafone.com te proberen. Als gebruikersnaam en wachtwoord kun je vodafone gebruiken.

Je hebt een Vodafone abonnement en zegt dat als je in Nederland op een plek bent waar je slecht bereik hebt, dat je dan geen KPN kan registreren. Maar dat is toch logisch?! Je hebt een Vodafone SIM-kaart en die kan je niet op KPN aansluiten, dat zal natuurlijk nooit werken. Als je een vervelende ervaring ontdekt bij Vodafone, en je hebt dit vaker op deze plek, dan kan je dit melden.

En over je laatste opmerking kan ik alleen maar zeggen dat als je daar een goed gevoel bij hebt, wat kan je tegen houden? Als je daar meer een beter gevoel bij hebt en je man is er tevreden mee, dan zou ik het zeker doen. Ook al is het natuurlijk wel jammer als je overstapt, maar dit recht heb je 😉 - Bedenk wel, het gras is altijd groener bij de buren (heb zelf Simpel gehad en was blij dat ik mijn contract kon stoppen door bewijzen dat ik op mijn werk nagenoeg geen bereik had en er snel vanaf wilde). Ik maak geen reclame voor Vodafone want daar heb ik geen abonnement bij.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic