cerielverschoor

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone

Bij deze start ik het onvermijdelijke "iPhone bij Vodafone" topic. Sinds de komst van de iPhone 3G is T-Mobile de enige officiële aanbieder van de iPhone binnen Nederland. Ik laat de webshops hier achterwege, de aanbiedingen daar staan los van Vodafone.Ik zou het van harte toe juichen wanneer Vodafone de iPhone (ook) zou gaan voeren.
Op dit moment is de iPhone via de officiële weg (leen)kopen i.c.m. een abonnement geen optie voor mij. T-mobile heeft geen goede reputatie betreft dekking. Bij mij in de omgeving heb je bijvoorbeeld bijna geen 3G bereik en soms zelfs geen simpele gsm verbinding.
Ik ben er hierdoor op aangewezen een iPhone te kopen in het grijze circuit, wat zo zijn nadelen heeft. Bijvoorbeeld geen garantie bij Apple. T-Mobile als tussenpersoon kan mij namelijk niet helpen, doordat ik geen klant van hen ben. (Ook niet i.c.m aankoopbon etc.) Ik zou best een abonnement willen afsluiten voor 2 jaar, zodra het netwerk betrouwbaar te noemen is. Ik zit nu bij Telfort (KPN) en dat bevalt uitstekend, overal bereik, veelal binnen ook 3G dekking.
Ik heb het gevoel dat T-Mobile enorm veel iPhone abonnees weg zal zien lopen, i.v.m. bereik, wanneer Vodafone of KPN de iPhone zou gaan aanbieden. Dit topic is dan ook niet alleen een lofzang aan Vodafone, maar ik denk dat uit de reacties die op dit topic gaan volgen duidelijk zal worden dat er kansen liggen voor Vodafone. Niet alleen nieuwe klanten, maar ook veel mensen die overstappen van T-Mobile. (Voorwaarde daarvoor is natuurlijk wel dat jullie de community zo weten te managen dat er genoeg actieve leden over blijven )
Het lijkt mij interessant om te horen hoe anderen hier over denken.

p.s. ik begrijp dat er mensen zijn die geen iPhone nodig hebben, aan die mensen is dit topic dan ook niet gericht. Als je blij bent met een N900, Nexus One of Sony X10 is dat ook prima!
26 Reacties 26
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor idereen die al wel een simlock vrije IPhone heeft: http://www.vodafone.nl/prive/abonnementen/super_sim_only
DiNozzo

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
T for Telecom biedt de iPhone aan i.c.m. Vodafone abonnementen. En je kunt de iPhone los kopen in België. Beide gevallen zijn volledig legaal en met garantie.
EricAmsterdam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Twee jaar geleden legaal een iPhone in Belgie gekocht, met garantie. Al moet ik voor die garantie wel terug naar Belgie, dus ideaal is dat niet.
Ik gebruik de iPhone ook zakelijk in de auto en de trein, en daarvoor is het T-Mobile netwerk gewoon te slecht.
Hoop dat Vodafone de iPhone snel zelf gaat leveren, want ik ben binnenkort wel toe aan een nieuwe..... (of de nieuwe iSlate van Apple....)
cerielverschoor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T for Telecom biedt de iPhone aan i.c.m. Vodafone abonnementen. En je kunt de iPhone los kopen in België. Beide gevallen zijn volledig legaal en met garantie.



Voor zover ik weet biedt T for Telecom een tijdelijke actie. In die zin is dit vergelijkbaar met wat de webshops doen.
Daarnaast is het een beetje overdreven om voor een telefoon af te reizen naar België. Je doet het per slot van rekening niet omdat je het zo graag wilt, maar omdat je niet anders kan. Daarnaast schijnt het in België als buitenlander nog redelijk lastig te zijn een iPhone mee te krijgen kort na de release van een nieuw model. Ook vraag ik mij af hoe je die Belgische iPhone goed kunt verzekeren als je dat wilt. Er is op het moment namelijk maar 1 verzekeraar die als vergoeding een nieuwe iPhone kan geven en dat is uiteindelijk wat je wilt als je je iPhone verzekert. Voor zover ik weet moet je die verzekering ook bij het ondertekenen van een nieuw contract afsluiten.
Daarnaast kun je, als je aanspraak wil maken op de garantie, er heerlijk twee weekendjes voor uittrekken om de telefoon naar België te brengen en later weer op te halen. Er vanuit gaande dat je een drukke werkweek hebt waarin je 's avonds niet voor je lol naar België heen en terug reist.
Kortom in mijn ogen zijn beide situaties niet ideaal en niet te vergelijken met een officieel dealerschap bij een andere provider dan T-Mobile.
sailross

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben in het bezit van iPhone uit Belgie met een Vodafone abo. Vind het jammer dat er geen apart forum is geopend binnen de groep van toestellen. Nu moet ik zoeken naar iPhone onderwerpen.
cerielverschoor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben in het bezit van iPhone uit Belgie met een Vodafone abo. Vind het jammer dat er geen apart forum is geopend binnen de groep van toestellen. Nu moet ik zoeken naar iPhone onderwerpen.



Dat is iets wat Vodafone nog aan zou kunnen passen. Wanneer je een community start is het altijd de vraag naar welke content en categorieën vraag is. Als er genoeg vraag naar is zal er waarschijnlijk wel een aparte categorie iPhone komen, allicht onder het kopje overige merken. Het is alleen de vraag in hoeverre Vodafone een iPhone sub community wil creëren. Daar zijn ook andere communities voor en ze voeren het model niet zelf. Ze zullen richting moeten geven aan deze community en het is de vraag of een iPhone sub-forum daar binnen past.
Mike

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het wordt tijd dat vodafone met een eigen hoek komt voor de iphone gebruikers.
Op diverse forums zijn er genoeg mensen die het zelfde doen als ik.....in belgie een iphone kopen en lekker bij je provider blijven.

Met een eigen gedeelte waarbij de iphone word ondersteund neemt het aantal klanten naar mijn mening alleen maar toe.
thumper

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een t-mobile iphone dat ik heb simlockvrij gemaakt omdat t-mobile is een slecht network ga nu mijn abo opzeggen inverband met slechte dekking , mijn iphone werkt perfect en veel sneller op internet dan bij t-mobile , vodafone moet het iphone kopen of beter het iphone killer de android nexus 1 , dat toestel is 100% beter dan mijn iphone 3gs
cerielverschoor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb een t-mobile iphone dat ik heb simlockvrij gemaakt omdat t-mobile is een slecht network ga nu mijn abo opzeggen inverband met slechte dekking , mijn iphone werkt perfect en veel sneller op internet dan bij t-mobile , vodafone moet het iphone kopen of beter het iphone killer de android nexus 1 , dat toestel is 100% beter dan mijn iphone 3gs



Dat is dus dikke onzin. Je hebt de Nexus One nog niet in handen gehad. De Nexus One is zeker niet 100% beter dan de iPhone, dat is een grote illusie.
http://www.techcrunch.com/2010/01/12/iphone-versus-nexus-one/
Vertel mij nu nog maar eens wat er beter is aan die Nexus One.........
Silvanth

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
De reden dat Vodafone niet via de officiële kanalen (vodafone winkel) de iphone verkoopt is om de simpele reden dat Apple dat niet wil!
Wanneer ze dit wel gaan doen, zal apple bepaalde stappen ondernemen wat enorme gevolgen heeft voor de verkoop van de iphone via vodafone in landen als Italië.

Vodafone en iphone gaan wel samen via internet of de T for telecom.
Over het grijze circuit, de garantie van apple is lang niet altijd nodig. Het is voor veel 'grijze' telecomzaken heel goed te doen om zelf reparaties aan bijvoorbeeld het display te verrichten.

Ik zeg, gewoon eentje kopen in het grijze circuit! Stop er een aantrekkelijk abonnement in zoals de Vodafone supersim en klaar ben je!
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vertel mij nu nog maar eens wat er beter is aan die Nexus One.........



That's Why http://www.youtube.com/watch?v=p7SzB58qHI0
cerielverschoor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

That's Why http://www.youtube.com/watch?v=p7SzB58qHI0



haha, super LOL:) Had ik nog niet gezien.
cerielverschoor
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste,
De reden dat Vodafone niet via de officiële kanalen (vodafone winkel) de iphone verkoopt is om de simpele reden dat Apple dat niet wil!
Wanneer ze dit wel gaan doen, zal apple bepaalde stappen ondernemen wat enorme gevolgen heeft voor de verkoop van de iphone via vodafone in landen als Italië.

Vodafone en iphone gaan wel samen via internet of de T for telecom.
Over het grijze circuit, de garantie van apple is lang niet altijd nodig. Het is voor veel 'grijze' telecomzaken heel goed te doen om zelf reparaties aan bijvoorbeeld het display te verrichten.

Ik zeg, gewoon eentje kopen in het grijze circuit! Stop er een aantrekkelijk abonnement in zoals de Vodafone supersim en klaar ben je!



Ik doel er dan ook op dat Vodafone officieel dealer zou kunnen worden. Dat ze daarvoor moeten onderhandelen met Apple is bekend.
Het is overigens niet vreemd om hier op te hopen.

http://www.iphoneclub.nl/57502/vodafone-uk-start-iphone-verkoop-en-lanceert-vodafone-navigation/

In de UK verkoopt Vodafone nu ook officieel de iPhone. Het is een kwestie van tijd dat T-Mobile niet langer de enige aanbieder is.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En tot die tijd zijn er ook een aantal winkel in Nederland (die zich niet per sé als webshop hebben gevestigd) waar je de hardwarematige simlock-vrije iphone gewoon kunt kopen met een abonnement van Vodafone en een (misschien iets mindere) korting op de aanschafprijs van het toestel. Ik heb hem namelijk gewoon bij een legale winkel in Zwolle gekocht en kan daar ook heen voor mijn garantie. En ik weet dat er ook een dergelijke winkel in Emmeloord zit. En er zijn er vast nog wel meer. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn iPhone 3GS 32GB i.c.m. Vodafone. En gewoon gehaald bij een winkel in Zwolle. 😉
mbenbah

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En tot die tijd zijn er ook een aantal winkel in Nederland (die zich niet per sé als webshop hebben gevestigd) waar je de hardwarematige simlock-vrije iphone gewoon kunt kopen met een abonnement van Vodafone en een (misschien iets mindere) korting op de aanschafprijs van het toestel. Ik heb hem namelijk gewoon bij een legale winkel in Zwolle gekocht en kan daar ook heen voor mijn garantie. En ik weet dat er ook een dergelijke winkel in Emmeloord zit. En er zijn er vast nog wel meer. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn iPhone 3GS 32GB i.c.m. Vodafone. En gewoon gehaald bij een winkel in Zwolle. 😉


'KPN mag vanaf februari iPhone verkopen' en wat doet Vodafone Nederland? (Bij Vodafone in Engeland zijn ze al vollop te koop)
http://tweakers.net/nieuws/65084/kpn-mag-vanaf-februari-iphone-verkopen.html
http://www.iphoneclub.nl/58389/iphone-vanaf-februari-bij-kpn/

KPN mag vanaf februari de iPhone gaan verkopen. Dat meldt een anonieme bron aan Tweakers.net. Tot nog toe verkocht KPN de iPhone alleen op zeer kleine schaal aan trouwe klanten, maar vanaf volgende maand gaat dat veranderen.

Het is onbekend of de iPhone in Nederland ook door Vodafone verkocht gaat worden, maar KPN krijgt dat recht in elk geval, zo weet een welingevoerde bron aan Tweakers.net te melden. Op dit moment heeft T-Mobile het alleenrecht op iPhone-verkoop, maar naar verluidt vervalt dat recht volgende maand. T-Mobile heeft dan iets meer dan anderhalf jaar een iPhone-monopolie gehad.

Eerder werd al duidelijk dat KPN met Apple overlegde om de iPhone in Nederland te mogen verkopen. In diverse andere landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, zijn er al meerdere providers die het recht hebben om de Apple-smartphone te verkopen.

T-Mobile verkoopt de iPhone sinds juli 2008 in Nederland. Aanvankelijk leverde de telco alleen de 3G; een jaar later kwam daar ook de 3GS bij. Hoewel er al een tijdje geen officiële verkoopcijfers meer naar buiten zijn gekomen, zijn er in Nederland naar schatting tussen 250.000 en 350.000 exemplaren van de Apple-smartphone verkocht.
Bron Tweakers.Net

Een anonieme bron van Tweakers.net meldt, dat KPN de iPhone vanaf februari mag gaan verkopen. Het zou gaan om een ‘welingevoerde bron, die beweert dat KPN het recht krijgt om de iPhone in Nederland aan te bieden. De afgelopen anderhalf jaar had T-Mobile de exclusieve rechten om de iPhone te mogen verkopen, maar dat recht zou volgende maand vervallen. Er is nog niet bekend of Vodafone ook de iPhone gaat verkopen in Nederland.

KPN verkocht de iPhone al op kleine schaal via de klantenservice aan gewaardeerde klanten, die van plan waren voor de aankoop van een iPhone over te stappen naar T-Mobile. Het ging daarbij om een partijenhandel. Geruchten dat KPN de iPhone in Nederland gaat aanbieden dateren al uit 2007. Meestal was de informatie afkomstig van medewerkers van de klantenservice of anonieme bronnen, zoals ook nu weer het geval is. KPN zelf heeft nog geen officiële mededelingen gedaan. In andere Europese landen zoals Frankrijk en Engeland is de iPhone sinds kort via meerdere operators te koop. Ook zijn er landen waar de iPhone van meet af aan via meerdere operators wordt aangeboden, zoals Italië.

Via: Tweakers.net
Tipgever: Robbin (en anderen)

Bron iPhoneClub.nl
spiderman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

T for Telecom biedt de iPhone aan i.c.m. Vodafone abonnementen. En je kunt deiPhone los kopen in België. Beide gevallen zijn volledig legaal en metgarantie.



Naast T4T biedt ook de Phoneshop de simlockvrije iphone aan bij een Vodafone abonnement. (check Phoneshop ) Ik zag dat de 3G 8gb gewoon gratis is met meerdere abonnementen. En de 16gb en 32 gb moet je wel wat bijbetalen. Ookgewoon met 12 maanden garantie erbij. Ik had ze gebeld, en ze adviseren wel een verzekering te nemen, ook al koop je een gratis iphone. Want als je iphone gestolen is, of door vallen kapot gaat, kost een nieuwe iphone al gauw 600 tot 800 euro.
jarnomaiko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Naast T4T biedt ook de Phoneshop de simlockvrije iphone aan bij een Vodafone abonnement. (check Phoneshop ) Ik zag dat de 3G 8gb gewoon gratis is met meerdere abonnementen.  En de 16gb en 32 gb moet je wel wat bijbetalen.  Ookgewoon met 12 maanden garantie erbij.  Ik had ze gebeld, en ze adviseren wel een verzekering te nemen, ook al koop je een gratis iphone.  Want als je iphone gestolen is, of door vallen kapot gaat, kost een nieuwe iphone al gauw 600 tot 800 euro.

jarnomaiko

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist de Iphone van de Phoneshop binnen gekregen maar ik krijg hem niet aan de praat. Krijg geen scherm alleen dat van noodoproep.Daarnaast de stekker naar Itunes toe. Het enige dat ik kan verschuiven in het scherm is naar het toetsenbord om een noodoproep te doen. Krijg het idee dat er toch een simlock opzit. Voel me nu ook een beetje bekocht, want ik heb geen zin om te gaan klooien via opgaven op internet. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn
Daandewit

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat is hetzelfde bij de Ipod Touch. aansluiten op je pc met Itunes en dan je Iphone registreren en hij zal het dan wss. doen. laat maar ff weten of het is gelukt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic