Onno72

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone 6s omruilen

Zie onderstaande mail, die ik eerder heb gestuurd.


U heeft 19-11 mij telefonisch een zeer goede aanbieding gedaan, ik heb deze geaccepteerd.
Ik kreeg een behoorlijke korting en het was een goed aanbod.
2 jaar red essential+ iphone 6s 64gb space grey.
Voor 51 euro per maand voor 24 maanden. Zonder bijbetaling voor het toestel.
Er werd mij ook verteld dat ik binnen 2 weken na ontvangst alles alsnog retour zou kunnen sturen(bedenktijd).
Ik heb het toestel met simcard 21-11 ontvangen.
Ik heb hem nog niet actief gebruikt(eerst nog een screenprotector kopen).
Maar ik wil er toch vanaf zien en hem retour sturen.
- het beeldscherm is nl. erg geel, dat valt mij mn op als ik een witte achtergrond gebruik, en het oogt zeer vlekkerig.(niet uniform backlight )
En ten 2de heb ik mij bedacht, ik heb liever de zilveren/witte uitvoering 6s met 64gb.
Hoe pak ik dit aan?
Ik vind het aanbod nog steeds erg goed, maar ben niet tevreden over het toestel zelf.(mn door het gelige scherm).
Moet ik gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd en een nieuwe order plaatsen?
Zo ja, heb ik dan nog steeds recht op de 100 euro korting die ik heb gekregen op het toestel?
Ik hoop snel van u te horen.

Mvg.
Onno Vaal

antwoord van vodafone (mail)

Geachte heer Vaal,
Bedankt voor uw e-mail. U geeft aan dat u een toestel van ons heeft ontvangen waarvan het beeldscherm gelig is, en u toch liever een ander kleur toestel wilt.
U kunt binnen 14 dagen het toestel retourneren met het bijbehorende retourformulier, en aangeven wat het probleem is en dat u een nieuw toestel wenst in een andere kleur. U hoeft hiervoor niet het abonnement op te zeggen.
Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met ons door middel van het nummer 1201.

Met vriendelijke groet,
Vodafone klantenservice.

nu mijn vraag:

-op het retourformulier is helemaal geen ruimte om dit in te vullen, er staat alleen:heb ik dat nr gebeld.

omruilen? Bel 0800-0200043.

toen heb ik dit nr gebeld en wordt mij doodleuk verteld dat ik toch de retourprocedure moet opstarten en alles terug moet sturen , dan wordt mijn bestelling en verlenging van mijn abbo geannuleerd.

vervolgens zal ik dan opnieuw moeten bestellen.
maar dan ben ik dus wel mijn 100 euro korting kwijt.
terwijl in orincipe het toestel gewoon niet goed is.


ik vind dit echt absurd. Denk er ook over na om dan maar te stoppen bij vodafone.

klopt het wat de telefoniste tegen mij zegt? Of miet ik het anders aanpakken?











5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Zodra het toestel wordt terug gestuurd, dan wordt het abonnement ook geannuleerd. Echter vermoed ik (dat is me namelijk niet helemaal duidelijk uit je bericht) dat je gewoon voor hetzelfde toestel wilt gaan alleen een nieuwe IPhone die dit heeft. Of wil je toch echt voor een ander toestel?
Zodra je belt betreft opnieuw te verlengen kun je de situatie uitleggen waarom je het toestel hebt terug gedraaid. Als het namelijk voor hetzelfde toestel is dan neem ik aan dat ze dezelfde aanbieding kunnen doen. Ik raad je wel aan om dit te bespreken met de desbetreffende afdeling (verkoop of evt loyalty, dit ligt eraan op welke afdeling de verlenging is ingegaan).

Onno72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil nog steeds een iPhone 6s, maar vanwege het gelige scherm, wel een nieuw exemplaar, maar dan in de kleur wit/zilver.

Maar mijn probleem is dat ik op een aanbieding ben ingegaan en Vodafone is zijn verplichting niet nagekomen( geen goed toestel).
Het lijkt mij dan toch gewoon dat Vodafone zelf verplicht is om dit wel te leveren en voor hetzelfde bedrag.
Nu wordt er gewoon maar gezegd dat ik de hele bende moet annuleren , en vervolgens zelf moet gaan bedelen om een nieuwe overeenkomst, omdat Vodafone de oude overeenkomst niet nakomt(het leveren van een goed toestel).

Sorry hoor, omgekeerde wereld volgens mij.
Onno72
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie net dat de aanbieding niet zo mooi was. Jullie hebben de prijzen van een 6s laten zakken, prima. Dan annuleer ik deze(stuur terug) en ga ik een Vodafone abo afsluiten bij de Apple store zelf.
Want customer service van Vodafone zelf.. Jullie doen je best, maar teveel burocratie, tegenstrijdige antwoorden, etc.
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment is dat de werkwijze. Daar kan ik helaas niks aan veranderen.
Zoals ik al aangaf zou je dit natuurlijk kunnen uitleggeaan de afdeling waarbij je de bestelling hebt geplaatst.
Vanuit hier kan ik daar vrij weinig in betekenen dan adviseren.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic