Wiebstar

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Iphone 5 als hotspot

Hallo,
 
Ik wil graag mijn Iphone 5 als hotspot gebruiken maar deze optie is grijs op mijn toestel. Ik heb op het internet gelezen dat je dan naar je APN instellingen moet kijken (omdat deze dan niet ingevuld zouden zijn) maar dat is bij mij niet het geval. Deze zijn wel ingevuld maar kan de optie nog steeds niet gebruiken. Hoe kan ik hier gebruik van maken?
 
Mvg,
 
W.
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Wiebstar,

Welk abonnement gebruik je in combinatie met je simkaart voor je iPhone? Kijk eens na in My Vodafone of je de "Telefoon als Modem" BloX kunt activeren? Als dit het geval is dan zul je dit eerst moeten doen zodat je telefoon toegang krijgt tot deze optie.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je wel de optie om de tethering gegevens in te vullen onderaan de "mobiel netwerk" pagina onder de algemene instellingen?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
De APN instellingen ingevuld hebben is 1 maar dan dien je wel de juiste daar te hebben staan. Er is maar APN die tethering toe laat, bij de andere zal de optie niet verschijnen.
 
Ga naar Instellingen > Algemeen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk.
Controleer hier of er bij APN live.vodafone.com ingevuld staat.
Bij gebruikersnaam staat er vodafone en het wachtwoord is ook vodafone (let op: allemaal kleine letters!)
 
Als je dan niet meer kunt internetten, dan heb je waarschijnlijk een zakelijk abonnement. In het verleden werd alleen de APN office.vodafone.nl dan open gezet en die ondersteund geen tethering. Tegenwoordig kun je gewoon 1201 bellen (en dan optie 4 - 1) en vragen of ze de live.vodafone.com APN open willen zetten. Als ze dat gedaan hebben dien je je smartphone nog even uit en aan te zetten en dan werkt het.
 
Mocht je nu niet bij je APN instellingen kunnen komen, dan is je toestel nog gelocked. In dat geval dien je iTunes op je computer te installeren en te starten. Hang je smartphone er een kwartier aan, trek hem er even uit en dan nog opnieuw nogmaals 5 minuten aan iTunes. Je operator profiel wordt dan vernieuwd en dan kun je er wel bij.
 
Laat je nog even weten of het gelukt is? In dat geval mag je ook even op het duimpje klikken onder dit bericht 🙂
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heb het zelf niet getest maar toch een duimpje voor je duidelijke uitleg! Ga zo door! 😄
michaelmiata89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot vandaag gebruikte ik zo heel af en toe eens de personol hotspot functie in mijn iPhone 5.
Sterker nog, eind van de ochtend gebruikt en vanmiddag wilde ik het nogmaals gebruiken en ineens verdween de instelling voor personal hotspot uit mijn menu.

Bij Instellingen>algemeen>Mobiel netwerk blijft de personal hotspot functie maar "draaien" alsof ie bezig is.
Net stopte hij met draaien en kreeg ik de melding dat ik voor "persoonlijke hotspot contact moest zoeken met Vf.nl

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar de afgelopen dagen ben ik een paar dagen in Duitsland geweest.

Alvast bedankt,
Michael

EDIT mod: heb titel aangepast zodat deze gelijk is aan hoofdtopic nav samenvoegen. Lees bovenstaande reacties eerst even door. Daar zou een oplossing tussen moeten zitten. Gr Arina
Motoron

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik heb een zakelijk abonnement bij Hollands nieuwe, met een iPhone 4. Als ik de telefoon wil gebruiken als hotspot, krijg ik de melding dat ik om de persoonlijke hotspot voor deze account te activeren, contact op moet nemen met vf nl.
De ANP voor de persoonlijke hotspot staat gewoon op live.vodafone.nl, met de standaard gebruikersnaam en wachtwoord (vodafone)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Motoron,

Je kunt het beste even met Hollands Nieuwe contact opnemen. Het zou kunnen dat zij de functionaliteit niet open hebben staan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic