DeVisser

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet in het Buitenland

Hallo,

Binnenkort, maart 2014, kan ik mijn abo veranderen. Ik heb nu Bel+Sms+Web
Nu ga ik regelematig, voor langere tijd,b.v. 5 maanden, naar het buitenland.
Wat is het beste abonnenment, ik hoorde iets over 60 dagen internet in het buitenland.
het gaat me in eerste instantie om het internet en zal per maand rond de 1 Gig gebruiken
Nu maakte ik regelmatig gebruik van Blox Internet op Reis voor 2 euro, maar dat is een paar keer misgegaan
en moest ik ruim 100 euro betalen, geen sms gehad. Dit laatste is trouwens keurig opgelost door Vodafone.
Graag een advies
HaDeVe

PS, het gaat om een Sim Only abo
4 Reacties 4
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Om welke landen gaat het waar je naartoe gaat in het buitenland? Als het altijd Voordeellanden zijn dan is een Vodafone-abo wel een goed idee.

Vodafone heeft een zakelijke oplossing hiervoor:
- Red Business (1 GB buitenland, 2 GB binnenland, onbeperkt bellen/sms'en)
- Red Plus (1 GB binnenland/buitenland + onbeperkt bellen/sms'en)
Meer info: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/red-plus.shtml

Zakelijke optie is iets voordeliger omdat je meer GB's krijgt en omdat het een paar euro per maand goedkoper is.
DeVisser
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ruud,

Het verste wordt Turkije, met de camper, dus Bosnie,Bulgarije Croatie, Servie en Slovenie.
Voor Duitsland heb ik een abonnement bij E-Plus.

Turkije voor 2 maanden is dat een probleem, omdat eerst je toestel aangemeld moet worden en dat kost tegenwoordig rond de 150 euro.
Dus daar een kaartje aanschaffen, zoals dat in Marokko wel kon, werkt niet echt
Zo wordt in Turkije na 10 dagen je ongeregistreerde toestel geblokeerd.

Maar ik ga eens bij de Red abo' s kijken.

Alvast bedankt.
HaDeVe
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @DeVisser

Bosnië en Servië zijn geen voordeellanden, voor de rest zou je met eerder genoemde abonnementen voordeliger uit moeten zijn 🙂
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Nog een voordeel bij een Vodafone-abonnement is dat je gewoon op je Nederlandse nummer bereikbaar blijft.

Het kan voor sommige mensen best duur zijn om je op een buitenlands nummer te bereiken, en daar hebben ze geen last van als ze gewoon je Nederlandse nummer kunnen bereiken.

Daarnaast kun je in veel landen meerdere netwerken gebruiken. Is het ene even buiten bereik of is het 2G-only, dan kun je switchen naar het andere.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic