ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Introductie: Alles in 1 Op Reis : bellen, sms'en en internetten in buitenland

Beste forum gebruikers,

Mijn naam is Arno en ik werk op de marketing afdeling bij Vodafone. We hebben net een nieuw product geintroduceerd die het gebruik van de Smartphone in het buitenland een stuk zorgelozer maakt. Met deze dagbundel kun je voor 2 euro per dag bellen, sms'en en internetten. Je kunt met deze bundel 20 minuten bellen èn 20 minuten gebeld worden èn 20 sms berichten versturen èn 35MB data gebruiiken. We hebben de bundel zo groot gemaakt zodat je echt zorgeloos gebruik kan maken van je mobiel in het buitenland.

Voordat we dit product introduceerde hebben we veel met klanten gepraat en marktonderzoek gedaan en hieruit komt elke keer dat klanten juist in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van hun smartphone. Denk maar aan hoe handig het is om google maps te hebben wanneer je zoekt naar dat ene restaurant in Rome of als je een hotel wil boeken terwijl je onderweg bent. Aan de andere kant komt ook elke keer naar voren dat het onduidelijk is wat nu precies de kosten zijn van het gebruik van je smartphone in het buitenland.

Ik las bijvoorbeeld ook al verschillende berichten op het forum over kosten in het buitenland en mijn tip is dan ook: kijk eens op http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/opreis/advies/ om een individueel advies te krijgen op welke voordeelbundel bij je past op reis. Helpt dit?

Ik denk dat we met deze 'Alles-in-1 Op Reis' je helpen om juist in het buitenland je Smartphone te kunnen gebruiken zonder verrassingen achteraf.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

groeten

Arno



*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"


*Update 08/08/2013*

We hebben een persoonlijke video verstuurd naar een voorgeselecteerde groep klanten, met daarin uitleg over de Alles-in-1 op Reis bundel. Wat vind je van de video? Zou jij het leuk vinden om soortgelijke gepersonaliseerde videos te ontvangen?



111 Reacties 111
philippe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi SeR
 
Snelle antwoord en goed nieuws! Dank je wel.
 
Groet,
Philippe
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Graag gedaan 😉

Veel belplezier!
Herap

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het jammer dat je niet kunt kiezen tussen bellen/sms-en of datagebruik. Ik bel of sms nauwelijks en gebruik het hoofdzakelijk om te internetten en email. Dus wat heb ik aan al die belminuten en sms-en?
Peter1007

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
Ik wil graag weten of het sturen van SMSjes in de 'alles op reis' naar elk mobiel nummer is. Dus niet alleen naar Nederlandse mobiele nummers, maar ook naar bijv een Oostenrijks nummer of waar dan ook. En dat dit dan dus valt binnen de 2 euro.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Herap, het is een BloX die op maat is gemaakt.
Ik snap dat je misschien niet alles gebruikt van deze BloX, maar er kan niets aan worden gewijzigd zoals bv. bij aan abonnement.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Peter1007, volgens mij heb ik vraag via een ander topic al beantwoord 🙂 In ieder geval is het antwoord; ja. Je kunt deze sms berichten zowel naar een Nederlands als een Oostenrijks nummer sturen vanuit je bundel.
markveldman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het hele forum doorgespit, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden op de volgende vraag, en staat ook niet expliciet vermeld op de site: Waar kan ik met de 20 belminuten naartoe bellen?
Praktisch voorbeeld: ik ben in Japan en wil met japanse nummers (mobiel en vast) bellen, valt dit onder de 20 min. of komen hierover extra kosten? (hetzelfde geldt overigens voor de reverse: gebeld worden).
dank voor de response, 
groet,
 
ps, de Blox staat niet aangegeven onder de lijst van BloX na inloggen op my vodafone, ik kan hem niet activeren via site en dus ook niet de status (aan of uit) inzien...
markveldman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist "Alles op reis aan" per sms verstuurd, maar sms terug gekregen "u kunt zich voor deze Vodafone BloX niet aanmelden..." ??
Heeft dit met passport te maken?
vodafone site: Als je Vodafone Passport al gebruikt, blijf je gebruik maken van de dienst. Pas als je een andere bundel activeert, kun je Vodafone Passport niet meer gebruiken.
?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
He Markveldman,

Hieronder het antwoord dat je onder deze link op de website kunt vinden http://voda.fo/ne/0ol2n:


  • Bellen vanuit een voordeelland naar een Nederlands nummer in een ander land valt binnen de bundel. Het maakt niet uit of het andere land een voordeelland is.
  • Gebeld worden in een voordeelland vanuit een ander land valt binnen de bundel. Het maakt niet uit of het andere land een voordeelland is.
Is je vraag hiermee beantwoord? Lukt het om de BloX via My Vodafone aan te sluiten? Dat kan namelijk ook:D!
markveldman

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Annabele,
Dank voor de respnse, maar dit zijn geen antwoorden op mijn vragen.
Het gaat me niet om het bellen naar nederlandse nummers. Ik kan uit je antwoord alleen concluderen dat bellen in Japan naar Japans mobiel veel geld gaat kosten.
Als geschreven kon ik via Blox en sms "alles in 1 op reis" niet aanzetten. 
 
Via je response op een vergelijkbare vraag op ander forum ben ik erachter dat "Alles in 1 op reis" niet voor voor mij werkt vanwege mijn Smart abonnenement...
Een paar opmerkingen:
- Als dit al staat aangegeven op de website dan is dit niet duidelijk zichtbaar.
- Waarom wordt mij doodleuk wel een sms verstuurt om "Alles in 1" te activeren? En als dit niet lukt een sms om 1201 te bellen voor 0,45 euro/minuut?
 
"- In 42 Passport-landen kun je maximaal 60 dagen per jaar uit je bundel bellen, sms'en en internetten tegen je nationale tarief"
 
Kan ik hieruit concluderen dat ik in Japan van mijn iphone naar een japans mobiel/iphone in Japan tegen standaard tarief (normaal als in nedeland) kan bellen? ipv de 2euro per minuut? Zonder dat ik een an andere BloX moet activeren?
Als dit zo is dan ben ik erg blij.
 
groet,
Mark
 
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Mark,
Goed dat je aangeeft welk abonnement je precies hebt.

Met een Smart abonnement kun je 60 dagen je bundel in het buitenland (passportlanden/Voordeellanden) gebruiken. Hieronder rekenen we ook Japan. Bellen vanuit Japan naar Japan betreft het reguliere binnenbundel tarief. 😄
Je kunt geen gebruik maken van de "alles in 1 op reis" excuses voor de ontvangen dat lijkt me onjuist.

Goede reis!

Miriamverano

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi, ik zit in Australië en bij de alles in een op reis staat naar bellen in Nederland, maar hoe zit het als ik naar Australische nummers bel en sms? Ik heb ook geen idee van mijn data gebruik... Ik zal misschien 10 minuten mijn email bekijken en 30 minuten maps. Wat is het voordeligst?
Vriendelijke groet Miriam
 
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Miriamverano schreef:
Hi, ik zit in Australië en bij de alles in een op reis staat naar bellen in Nederland, maar hoe zit het als ik naar Australische nummers bel en sms? Ik heb ook geen idee van mijn data gebruik... Ik zal misschien 10 minuten mijn email bekijken en 30 minuten maps. Wat is het voordeligst?
Vriendelijke groet Miriam

Hoi Miriam,
Je zou hiervoor de advies tool kunnen gebruiken op http://voda.fo/ne/53q6c.
Meer informatie over de alles in 1 op reis BloX kan je vinden op http://voda.fo/ne/r8192

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
€1,95 per minuut is het dan ineens? Da's toch totaal buiten proportie? En vroeger was het ook veel goedkoper want toen was het gewoon Passport-tarief € 0,79 + buitenbundeltarief.
 
Klanten zijn niet dom en zien heus wel dat ze nu véél meer betalen dan vroeger hoor. Als het 10x goedkoper kon via de oude Smart-abonnementen en via het huidige InBusiness Passport dan weet de gemiddelde klant heus wel dat een groot deel van dat dure minuuttarief pure winst is...
 
Bellen naar nummers in het land zelf zou gewoon binnen de bundel moeten vallen, of de "standaardtarieven" van de voordeellanden moeten wat lager worden, vergelijkbaar met de oude Passport-tarieven. Anders kan het gebruik van deze bundel wel degelijk tot erg onprettige verassingen leiden omdat de verhouding van binnen tot buiten de bundel totaal zoek is.
michiel0612

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste Arno,
 
na een paar dagen buitenland gebruik te hebben gemaakt van deze blox, heb ik het vermoeden dat ik over mijn tegoed heen zit.
 
Mijn 3g meter geeft aan dat ik 42 mb heb gebruikt. ik heb alleen geen sms gehad van vodafone met daarin de waarschuwing dat ik over mijn tegoed van 35 mb heen ga.
 
zit mijn 3g meter er naast
of krijg ik een toren hoge rekening?
 
met vriendelijke groet,
Michiel
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Michiel,
Ik kan me voorstellen dat je je enigszins zorgen maakt, we gaan kijken of we deze bij je weg kunnen nemen

Indien je gebruikt maakt van de Data Dagbundel op Reis zou je een notificatie moeten ontvangen wanneer je 80% van je tegoed verbruikt hebt en wanneer je aan het maximale tegoed van je bundel zit.
Heb je zelf al het verbruik bekeken in My Vodafone, komt dit overeen met het verbruik dat de meter weergeeft?

Laat het me even weten, mocht blijken dat het verbruik hoger is dan de dagbundel toelaat en je krijgt geen notificatie hiervan dan heb ik je persoonsgegevens nodig om eea uit te gaan zoeken.

kimoudeluttikhu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het lukt me niet om Blox alles in 1 aan te zetten.. ik krijg de melding dat ik me nioet voor die service kan aanmelden.. Hoe komt dat?
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
kimoudeluttikhu Op welke wijze probeer je deze BloX te activeren? Dit kun je op drie manieren doen;

  • My Vodafone: log in in My Vodafone en zet de dagbundel aan
  • Sms: sms Alles op Reis naar 4000. Dit kan ook vanuit het buitenland. Je ontvangt een sms ter bevestiging.
  • IVR 1200: bel 1200 en kies de optie om de dagbundel aan te sluiten. Je krijgt een bevestiging per sms zodra de bundel is aangesloten.
Het kan ook aan je abonnementsvorm liggen, weet je welk abonnement je precies hebt?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
*Update 07/01/2013*

"Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het is vanaf gisteren (7 januari 2013) ook mogelijk om de voordelige Alles-in-1 Op Reis in Kroatië te gebruiken voor 2 euro per dag. Het land is namelijk toegevoegd aan de Vodafone Voordeellanden. Kroatië is een populaire vakantie bestemming die steeds meer bezocht wordt door Nederlanders. Wanneer je daar dus heen gaat kun je dus profiteren van een voordelig tarief.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB.

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno"



Arno heeft een nieuw topic aangemaakt m.b.t. deze veranderingen en toevoegingen. Kijk hier en stel jouw vragen over de geupdate BloX: http://forum.vodafone.nl/t5/Buitenland-BloX-Smartphone/Makkelijker-en-voordeliger-smartphone-gebruik...
JP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik Alles op reis aan SMS naar 4000 krijg ik het antwoord dat dit niet voor mij beschikbaar is en moet bellen met 1201. Na dit nummer te hebben gebeld krijg ik doodleuk te horen dat er op zaterdag niemand beschikbaar is. Dit kan toch niet in deze tijd? Ik betaal al 45 cent voor het gesprek, zelfs mijn bank ABN is 24*7 beschikbaar.
 
Waarom kan ik niet gebruik maken van deze BloX voor 2 EUR per dag?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic