brands

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet uit, afboeking prepaid

Beste forumleden,

Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon gekocht met internet en prepaidtegoed over laten zetten van mijn oude telefoon waardoor ik het zelfde nummer heb behouden. Maar nu heb ik het volgende probleem, waar ik definitief van af wil, anders ben ik te snel door mijn beltegoed heen.

Het internet heb ik uitgezet via Instelling --> Draadloos en netwerk --> Mobiele netwerken --> pakketgegevens gebruiken uitgezet. Nu is het zo dat er binnen 1 week al 2x €1,- van mijn prepaid is afgeschreven toen ik WIFI uit had staan en toch op 1 of andere manier (zelf niet weten hoe op internet gekomen). Om nu altijd WIFI aan te hebben staan vind ik dan ook weer overbodig. 

Kortom, hoe kan ik dit probleem definitief uitbannen? Ik wil namelijk wel lang doen met mijn beltegoed, aangezien het met mijn oude telefoon ongeveer €10,- per 6 maanden was. En van €2,- kan ik veel sms-jes versturen. 

Mijn telefoon is trouwens een Samsung Galaxy mini 2. 

Alvast bedankt en gegroet, 

Brands
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Brands, de tip die RoyV geeft is inderdaad een goede! Je kunt deze blokkade tegenwoordig ook zelf plaatsen. SMS daarvoor de tekst internet gebruik uit naar het nummer 4000. Je krijgt ter bevestiging een sms. Met deze blokkade zal internet via het mobiele netwerk, mms en ook beeldbellen niet meer werken. Internet via wifi wordt hierdoor niet beïnvloed. Wil je het internet later weer aanzetten, sms dan internet gebruik aan naar hetzelfde nummer.

Bekijk in context

6 Reacties 6
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Brands,

Definitief uitschakelen is simpel. Laat Vodafone een blokkade plaatsen. Ben je voor alles dat met internet op je mobiel te maken heeft af! P.S. Dit houdt wel in dat MMS ook niet werkt.

Groet

Roy
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Brands, de tip die RoyV geeft is inderdaad een goede! Je kunt deze blokkade tegenwoordig ook zelf plaatsen. SMS daarvoor de tekst internet gebruik uit naar het nummer 4000. Je krijgt ter bevestiging een sms. Met deze blokkade zal internet via het mobiele netwerk, mms en ook beeldbellen niet meer werken. Internet via wifi wordt hierdoor niet beïnvloed. Wil je het internet later weer aanzetten, sms dan internet gebruik aan naar hetzelfde nummer.
brands
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Sido, 

Dat is inderdaad wat ik wil. Maar wat ik eerder heb beschreven heb is dan niet genoeg? Als ik jouw reactie mag lezen niet, maar wat maakt het verschil eigenlijk? Een MMS ontvangen kan dan nog wel of dat ook niet meer?

Gr. Brands
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Als je je toestel zo hebt ingesteld dat het geen pakketgegevens mag versturen of ontvangen, dan zou je geen datakosten mogen maken. Weet je zeker dat het om dataverbruik gaat waardoor je deze kosten maakt? Weet je toevallig tijdstippen waarop je merkte dat er ineens onverklaarbaar tegoed was afgeschreven? Als je onze klantenservice even naar deze tijdstippen laat kijken dan kunnen zij je vertellen wat de oorzaak is.

Het verschil zit hem voornamelijk in de plek waarop de blokkade plaatsvindt. Als je een sms stuurt om internet uit te zetten dan blokkeer je de toegang voor data op je simkaart. Zet je het alleen op je toestel uit, dan kan je simkaart wel nog verbinding maken maar wordt dit tegengehouden door je toestel.

Om MMS te kunnen ontvangen heb je ook data nodig. Ik weet niet zeker of je in jouw geval een MMS kunt bekijken via de mms-tool als je data uitstaat, omdat je toestel het in principe wel ondersteunt. Dit zou je kunnen uitproberen, zie voor meer informatie http://voda.fo/ne/a190n
brands
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exacte tijdstippen weet ik niet, maar als ik met de klantenservice zou bellen kunnen zij dan niet zien wanneer er tegoed is afgeschreven en waarvoor dat was? 

Het blijft een lastige kwestie. Het gene waarvoor ik deze telefoon heb aangeschaft is om met WIFI te kunnen internetten en wanneer dat er niet is ik niet kan internetten. Tevens gewoon om te sms'en danwel bellen als daar de noodzaak voor is. 

Vaak gebruik ik geen MMS, maar mijn ouders willen soms nog wel 1 sturen en dan is het wel makkelijk om dat te kunnen lezen. 
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Dat kunnen ze zien ja 🙂 Als je wil kun je ook contact opnemen via Twitter (@vodafonenl) of via Facebook (www.facebook.com/vodafonenl).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic