Paull

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet op reis dagbundel icm Vodafone Bel SMS Voordeel 60 + Web abonnement

Beste Roy en andere moderators,

Over de Internet op reis dagbundel is al het een en ander geschreven op het internet en op dit forum, maar toch ben ik er nog niet helemaal achter gekomen wat dit voor mijn abonnement betekent.

Feiten:
Ik heb een Bel SMS Voordeel 60 + Web abonnement dat in september 2011 is ingegaan een looptijd van 24 maanden heeft en € 11,95 kost. Met dit abonnement kun je (dus) 60 minuten bellen of smsjes verzenden, daarnaast bevat het standaard de 250 Mb internet Blox.

Vragen:
1) Verandert het maandelijkse bedrag voor de standaard bij het abonnement behorende 250 Mb internet Blox voor de resterende looptijd van het abonnement indien ik de Internet op reis dag bundel (een keer) heb ingeschakeld? Met andere woorden vervalt de korting op deze Blox?
2) Gezien mijn abonnement half september 2011 is gestart zal de 35 Mb internet in het buitenland NIET uit de bundel gehaald worden. Is deze veronderstelling correct (voor een Bel SMS Voordeel 60 + Web abonnement)?

De verschillende antwoorden op het internet inzake (het inschakelen van) de Internet op reis dagbundel zijn niet eenduidig, wat naar mijn mening het gevolg is van verschillende Algemene Voorwaarden (afhankelijk van het moment van afsluiten en/of verlengen van een abonnement) en de vele verschillende soorten Vodafone abonnementen in de afgelopen jaren.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
8 Reacties 8
Paull
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
AANVULLING van de Vodafone.nl site (TER INFO) :

Abonnees:

• Je betaalt alléén als je een dataverbinding maakt. Heb je geen dataverbinding in het buitenland, dan betaal je ook niets.  Met een abonnement afgesloten voor 1 augustus kun je met deze bundel per dag tot 35 MB uit je normale (nationale) datategoed internetten. Is je abonnement na 1 augustus afgesloten dan komt het datategoed niet uit je bundel. De Internet op Reis Dagbundel is geldig in 42 Passport-landen.
  • Gratis en eenvoudig aanmelden. Aanmelden kan op elk moment in binnen- en buitenland. Je hoeft je niet af te melden als je terug bent in Nederland.
  • Tarief buiten de bundel van 35 MB is € 0,30 per MB
NB De rood gemarkeerde tekst is (momenteel nog) niet terug te vinden in de Blox voorwaarden.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Paull,

de internet op reis bundel neemt je 250mb bundel over. mocht hier korting op staan dan komt deze te vervallen. De korting op je abo blijft bestaan.

Die rood gemarkeerde regel zegt me even niets. als je de bundel namelijk aansluit behoren de kosten gewoonweg gedekt te zijn, dat zal ik even voor je uitzoeken 😃

Groetjes,
Roy
Paull
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Roy volgens mij interpreteert je de 'rode regel' verkeerd; er wordt (volgens mij) niet bedoeld dat er extra kosten in rekening zullen worden gebracht maar dat de 35Mb bij de abonnementen welke vanaf 1-8-2011 zijn afgesloten niet meer in mindering op de nationale internet bundel zullen worden gebracht. Nieuwe abonnees lopen hierdoor dus niet meer het risico dat ze, omdat hun nationale bundel volledig verbruikt is, nog vóórdat de 35Mb bundel verbruikt is het buiten-de-bundel-tarief moeten gaan betalen. In gewoon Nederlands betekent dit dat de Internet op reis Dagbundel náást het nationale internet tegoed komt te staan. Nieuwe abonnees lijken dus wat dit betreft beter af te zijn.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Paull,

Als ik mag antwoorden op deze topic (omdat je naar de mods vroeg en ze kunnen me dan ook een correctie doen), zo ver ik weet is het volgende: Internet op Reis Dagbundel als volgt werkt (ook zo uitgelegt door klantenservice toen ik naar duitsland ging):

• Hij werkt alleen in het buitenland (dus niet in Nederland)
  • Er word 2 euro beltegoed afgehaald en je krijg 35 mb voor terug (dus een aparte bundel)
  • Gebruik je hem niet dan gaat er niks van af
  • Zou je erover gaan (krijg je natuurlijk een waarschuwing), betaal je 0.35 cent per mb (net gevonden op deze link: Buitenland)
Hoop dat het helpt, als Mods nog iets erbij willen zetten dat ik misschien vergeten ben, be my guess

Groetjes

WhiteWolf
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Worden de kosten uit je bundel betaalt of komen deze als extra op je factuur?
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Casper,

Die zijn buiten je bundel zo ver ik weet (en ook van de rekening weet) 😉

Groetjes

WhiteWolf
Paull
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste WhiteWolf,

In grote lijnen heb je helemaal gelijk, de € 2,- gaat echter niet van je beltegoed af maar wordt bovenop je normale abonnementskosten in rekening gebracht.

De reden dat ik dit topic startte was omdat ik in september 2011 bij een derde partij een 'oud' (bij Vodafone zelf niet meer te verkrijgen) abonnement had afgesloten waarbij het internet nog als Blox aan het abonnement is toegevoegd.

De moderators op dit forum kunnen ons overigens niets meer vertellen dan dat we zelf ook via de Vodafone website kunnen opzoeken. Dit betekent zeer zeker niet dat ze niet aardig zijn o.i.d. maar dat ze waarschijnlijk zelf ook alles via de Algemene voorwaarden en Vodafone website geleerd hebben.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Paull,

Ik geloof zelf wel dat de moderators hier meer weten dan wij, ze grijpen niet in, ivm dat dit een forum is voor gebruikers en door gebruikers en dat moderators pas antwoord geven op het moment dat het erg complex word of als wij misdragen gaan. Deze topic is meer een voorbeeld van zelfservice zoek werk of niet dan?

Plus boven aan de forum staat ook het volgende:

Vodafone houdt toezicht op het forum maar grijpt zo min mogelijk in om direct antwoord te geven. Waarom niet? Omdat jij een actieve rol speelt in het Vodafone Forum en dit door andere leden wordt gewaardeerd (je geeft goede en snelle antwoorden bijvoorbeeld), je stijgt in je rang en je meer mogelijkheden krijgt in het Forum! Dus start met posten...Power to you!

Groetjes

WhiteWolf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic