Hallo,
Sinds enkele jaren reis ik voor mijn werk veel met de trein. Met name op het traject Zwolle - Amersfoort.
Omdat ik zoveel reis werk ik veel in de trein. En daarbij is internet erg nuttig.
Vanaf 't Harde tot aan Nijkerk (ongeveer 70% van de reis) is het bereik en internet zeer instabiel, en als er al bereik is, gaat het om GPRS.
Om te internetten gebruik ik meestal mijn iphone 5s in hotspotmodus. Mijn abonnement is Red Super met multisim.
Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd om een stabiele internetverbinding te krijgen, maar dat is tot op heden nog niet gelukt. Het volgende heb ik geprobeerd:
- apart tablet (ipad) abonnement afgesloten, in de hoop op beter bereik.
- tijdelijk de hotspotmodus van een android toestel
Tot nu toe lijkt niets de stabiliteit noch de snelheid te verbeteren. Wel heb ik het idee dat de ipad iets beter het signaal kan oppakken.
Ik heb twee vragen:
- Hoe kan ik zelf zorgen dat ik een goede stabiele verbinding krijg? Biedt bijvoorbeeld de Vodafone R212 beter bereik?
- In het dekkingsoverzicht zie ik dat het traject maar zeer beperkte dekking heeft. Is er een plek waar ik een verzoek kan indienen zodat dit beter wordt?
Alvast bedankt voor het meedenken.