KoosF

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet op oud Nokia-toestel

Hallo,
Op mijn, jawel, oude Nokia-toestel (3110c) krijg ik bij het surfen naar een internet site de melding 'Meld u eerst aan bij packet-gegevens'. Uit de gebruikershandleiding begrijp dat ik dit bij de service provider (Vodafone) moet doen, maar ik kan op de website van Vodafone niet vinden hoe. Kan iemand mij helpen?
 
Koos
6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Koos, het kan denk ik twee dingen betekenen.
pakket-gegevens (packet-data) is een min-of-meer letterlijke beschrijving van wat internetverkeer is, namelijk een serie pakketjes met informatie.

Meestal heeft de optie die je in je toestel zelf moet activeren om het op het internet te laten gaan zo.

Daarnaast zou het kunnen dat je internet bij ons geblokkeerd is, bv omdat je dat geen internetbundel hebt en het vroeger nooit gebruikte. Dan voorkom je kosten.

Weet je of de dataverbinding op je toestel zelf aan staat, of de instellingen kloppen en of je ooit bij ons de internetmogelijkheid op je nummer hebt laten blokkeren?
KoosF
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas,
 
Ik weet zeker dat internet in ieder geval niet geblokkeerd is. Afgelopen donderdag werkte het nog (in ieder geval de homepage van Vodafone Live!). Toen kreeg ik alleen toen ik op Facebook wilde ook een foutmelding over packet data. Omdat ik dacht dat het dus beter moest kunnen, heb ik toen de aanwijzingen op telefoon-geeft-foutmelding-internet-gaan
opgevolgd. Hoewel het daar wel om een ander (Nokia-)toestel gaat, bleken de menu-items overeen te komen. Daarna werkte het echter niet meer en lukte het me ook niet om de oorspronkelijke instellingen terug te zetten. Ik heb overigens geen abonnement maar Prepaid. Ik weet niet of dat nog uitmaakt...
 
groet, Koos
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
KoosF schreef:
Hallo Bas,

Ik weet zeker dat internet in ieder geval niet geblokkeerd is. Afgelopen donderdag werkte het nog (in ieder geval de homepage van Vodafone Live!). Toen kreeg ik alleen toen ik op Facebook wilde ook een foutmelding over packet data. Omdat ik dacht dat het dus beter moest kunnen, heb ik toen de aanwijzingen op telefoon-geeft-foutmelding-internet-gaan
opgevolgd. Hoewel het daar wel om een ander (Nokia-)toestel gaat, bleken de menu-items overeen te komen. Daarna werkte het echter niet meer en lukte het me ook niet om de oorspronkelijke instellingen terug te zetten. Ik heb overigens geen abonnement maar Prepaid. Ik weet niet of dat nog uitmaakt...

groet, Koos
Hi Koos,

Het zou best kunnen dat de homepage van Vodafone live wel gewoon werkt terwijl er misschien toch een blokkade op internet op je toestel actief is. Werkt die homepage nu nog steeds?

Heb je hierover trouwens ook al eens contact gehad met onze klantenservice? Zij kunnen dan even jouw gegevens erbij pakken.
KoosF
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,
 
Ik heb al de hele ochtend contact gehad met Marjolein van de Klantenservice, maar hier hebben we nog niet aan gedacht. De homepage werkt trouwens niet meer. Misschien moet ik mijn toestel maar terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen...
 
groeten,
 
Koos
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat kan inderdaad een oplossing zijn. Sla van tevoren wel de gegevens op die je wilt bewaren, anders raak je ze kwijt.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic