Doix

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet 3G intens traag?

Geacht Vodafone Forum,

In mijn bezit een I-phone 4S met een Vodafone Red abbo, internet via 3G of thuis via WIFI. Thuis heb ik normale snelheid, maar op 3G niet. Het duurt gemiddeld minuten voordat een pagina is geladen (bijvoorbeeld nu.nl) met als ultieme negatieve uitschieter het laden van de contactpagina van een ziekenhuis in Den Haag. De pagina vroeg ik op, rijdend op de A4 bij Leiden en de pagina was pas geladen toen ik door Den Haag centrum reed ....
Hebben jullie enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Instellingen in de I-phone of het netwerk? Op WIFI doet de telefoon het gewoon normaal. De HTC One van mijn zoon is wat trager op mobiel netwerk dan ons WIFI, maar doet het aanzienlijk beter dan de I-phone. Ik weet alleen niet of deze (inmiddels) op 4G werkt of nog op 3G.

Bij voorbaat dank voor het meedenken en met vriendelijke groet,

Aad Doix
3 Reacties 3
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hey Aad,

Afhankelijk van waar je woont kan het inderdaad zo zijn dat de One al 4G heeft, da's vaak stukken sneller dan 3G en doet het binnenshuis beter.

Verder heb ik in die buurt meestal gewoon een prima dataverbinding. Heb je thuis wel 3G of heb je een rondje of E dan op je iPhone?

Wat kan helpen is je netwerkverbindingen herstellen via het iPhone-menu. Vreemd genoeg helpt dat regelmatig wel. Vervelend is wel dat je dan al je wifi-wachtwoorden opnieuw moet invoeren...

Als je er pas sinds kort last van hebt dan kan het komen door werkzaamheden; in die buurt wordt op allerlei masten nu 4G geactiveerd waardoor ook 2G/3G vaak kort even uit de lucht zijn omdat daar ook nieuwe apparatuur voor wordt geplaatst.

Succes in ieder geval!
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Ik heb 4G en in Rotterdam hetzelfde probleem. Pagina's laden nauwelijks in. Was tot twee weken terug extreem snel, maar sindsdien is het langzaam minder geworden en nu gewoon onbruikbaar.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
https://itunes.apple.com/app/opensignal/id598298030

Zou u open signal willen installeren, en ons een paar screenshots sturen van uw signaal?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic