Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Informatie Extreem veel Internet 10 GB | Coulancebeleid voor bestellers in September

Vodafone heeft van 1 oktober 2012 tot en met 6 januari 2013 een mooie actie: bij alle Bel+Sms+Web abonnementen Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd krijg je maarliefst 10 GB data. En als je daar overheen gaat komen er geen extra kosten. Als de limiet van 10 GB per maand overschreden wordt dan geldt een verlaagde snelheid van 32 kbp/s. Hiermee kun je dan gewoon verder internetten maar bijvoorbeeld streaming is met deze snelheidverlaging niet mogelijk.

Dus bestel of verleng je in de actieperiode, dan krijg je 10 GB. Daar hoef je verder niets voor te doen!



Tot zover de informatie voor mensen die een nieuw abonnement hebben genomen of die hebben verlengd. Maar wat nu voor de mensen die net voor oktober hebben besteld? We werd er er in het iPhone forum op gewezen dat het wel érg jammer is als je een paar dagen voor oktober hebt besteld en dan géén 10 GB krijgt. Daar zijn we het wel mee eens dus daarom is de volgende oplossing verzonnen voor jullie:


  • Ik heb kort voor 1 oktober een Altijd / Extreem abonnement genomen (of hiermee verlengd). Kan ik die bundel ook krijgen?
In sommige gevallen wel. Je hebt weliswaar getekend voor een contract met andere voorwaarden, maar we zijn de beroerdste niet 🙂

Er zijn wel een paar spelregels:


  • Je hebt tussen 24-9 en 1-10 besteld: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je krijgt de kortingen die horen bij deze actie (deze kunnen anders zijn dan je huidige kortingen)

  • Je hebt besteld tussen 1-9 en 23-9: je abonnement wordt gewijzigd naar een abonnement zoals die tussen 1 oktober en 6 januari worden aangesloten. NB: Je hebt geen korting meer. Eventuele kortingen die je had vervallen!

  • Je hebt besteld voor 1-9: sorry, je kunt je abonnement niet laten aanpassen naar een variant met 10GB

  • Ik heb een betere korting dan de nieuwe kortingen. Wat nu?
Heb je liever de korting die je nu krijgt? Dan houd je die gewoon. De 10 GB bundel is echter alleen beschikbaar bij de abonnementen van na 1 oktober. De keuze om je huidige korting te houden of de 10 GB bundel te nemen is geheel aan jou



  • Hoe laat ik mijn abonnement wijzigen?
Dat kan via de Klantenservice. Bel hiervoor 1201 op je Vodafone toestel



  • Ik heb mijn abonnement laten wijzigen. Hoe zie ik of ik nu 10 GB heb?

Je abonnement heeft nu een 2 als toevoeging (bv Bel+SMS+Web-2 Altijd)
én
je ziet de volgende BloX aangesloten:
Internet Maximaal Pakket € 0,00 geldig tot x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)
Internet Maximaal Pakket € 9,99 actief vanaf x-x-2031 (bv 3-4-2031, hangt af van je besteldatum)



  • Mijn verbruiksmeter geeft nog iets anders aan dan 10 GB?
Klopt. 10 GB is zoveel dat onze MB meter er op dit moment nog van op tilt slaat 😉
Als je de bovenstaande BloX ziet staan, dan heb je wel de 10 GB. Echter zal je verbruiksmeter wel bijvoorbeeld 1 GB blijven aangeven. Dat wordt in de toekomst gefikst. Overigens blijft het natuurlijk wel een goede indicatie van hoe snel je door je MB's heen gaat. Want geloof het of niet, zelfs 10 GB kan op 😉



Tot zover de informatie over de Extreem veel Internet actie en de oplossing voor mensen die recent besteld hebben.
Hopelijk beantwoord dit alle vragen, maar zo niet: shoot!




PS.
Het originele topic hierover vind je dit linkje





*Update 02/01/2013*


Hi allemaal,

Hou er rekening mee dat de actie rondom de 10GB bundel nog loopt tot en met 6 januari 2013.
Deze bundel geldt voor nieuwe aanvragen of verlengingen binnen de actieperiode in combinatie met een Bel+Sms+Web abonnement, Altijd/Extreem regulier, iPhone Altijd/Extreem en Bel+Sms+Web Sim Only Altijd.

Bestel je een nieuw abonnement of verleng je na de actieperiode dan heb je geen recht meer op de 10GB bundel.

Dus zorg ervoor dat je voor 6 januari je abonnement regelt en profiteer nog van deze mooie actie!!
99 Reacties 99
Lucien

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 27 september een iPhone Altijd abonnement aangesloten via Vodafone Friend&Family. De week erop begon de 10 GB actie. Bij navraag werd mij verteld dat ik ook gebruik mocht maken van de actie, maar hiervoor zelf moest bellen als het abonnement was ingegaan. Toen dit eenmaal was gebeurd (begin november ivm nummembehoud) heb ik hierover gebeld en werd mij beloofd dat alles in orde zou komen.
 
Om een lang verhaal kort te maken: dat is het dus niet! In eerdere gesprkken werd altijd aangegeven dat alles in orde zou komen. Vandag kreeg ik echter een ander verhaal te horen. Nu was het nl ineens niet meer mogelijk om de 10GB zonder wijziging in mijn abonnement aan te bieden. Mijn korting op het abonnement die de gehele periode zou gelden zou nu namelijk worden teruggebracht tot 12 maanden. Ik vind dit echt onacceptabel en onbehoorlijk!
 
Wie-o-wie kan mij helpen? 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Lucien,

Leuk dat je je hebt aangemeld op het Forum! Welkom! Jouw vraag is lastig te beantwoorden zonder jouw specifieke gegevens. Ik wil je daarom vragen even contact op te nemen via Facebook of Twitter. Hier kunnen we nakijken wat er precies aan de hand is. Je mag gerust verwijzen naar dit topic:)
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De datatellers zie ik niet meer in De My Vodafone app op m'n iPhone

Waarom? Ik zie alleen hoeveel belminuten ik gekregen heb
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat kan komen omdat het vandaag de eerste is. Het kan aan het begin van de maand altijd even duren voor je tellers weer allemaal aanwezig & up-to-date zijn. Ik neem aan dat er niet iets aan je abo veranderd is tenminste?
simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
vorig jaar hoorde ik ook van deze actie, alhoewel ik ook aan het kijken was naar een abbo van KPN, was dit toch wel heel erg interessant. alleen wist ik niet hoevel belminuten ik verbruikte. daarom heb ik e.e.a. uitgezocht op mijvodafone.nl en mijn rekeningen bekeken, 
 
Hier kun je vanalles vinden, maar niet hoeveel minuten je gemiddeld per maand hebt gebeld de afgelopen (12) maanden. aangezien ik dit toch wel interessant vond heb ik contact opgenomen met Vodafone( via FB), deze adviseerde me te mailen 
 
dit heb ik gedaan op 12.12.2012 met al mn gegevens erin, NAW, rekeningnummer, klantnummer en telefoonnummer. tot op heden heb ik hier niets meer van vernomen en pis ik dus compleet naast de pot met de 10GB actie.Ik vraag me dus ten zeerste af waarom ik hier nooit een reactie op heb gekregen, en ik weet nog steeds niet wat ik nou verbel per maand.
IMO i mij dus een fraaie actie door de neus geboord, en heeft de KS wederom gefaald. erg jammer.
 
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi, ik neem aan dat je het over deze facebookpost hebt? http://voda.fo/ne/jcsnb

De e-mail die je noemt hebben we niet ontvangen en een PM kan ik ook niet vinden. We hebben nog gevraagd of je de mail al gestuurd had. Ik denk niet dat je ons echt iets kunt verwijten 😉
We hebben momenteel ook een aantrekkelijke mogelijkheid, de 3GB bundel. Die werkt eigenlijk hetzelfde, en 3GB is nog altijd behoorlijk veel toch?
simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat 1e bericht was op 11.12.2012, en vervolgens kreeg ik antwoord op 11.12.2012. Dit heb ik opgevolgd op 12.12.2012, met het volgende mailtje naar webcare.nl@vodafone.com
 
Goedemiddag. ik mail u n.a.v. Een berichtje op Fb, ik wil graag weten hoeveel minuten ik per maand heb gebeld het laatste jaar. Ik kan wel zien met wie ik gebeld heb, en hoe lang, en ik kan de rekening laten analyseren via Myvodafone, maar ik kan nergens zien hoeveel minuten ik gewoon bel per maand. ik wil dit graag weten aangezien ik mijn abonnement kan verlengen en ik niet meer belminuten wil inkopen dan dat ik verbruik. Mijn concrete vraag is kunt u mij mijn verbruikte belminuten van januari tot november laten zien, dan kan ik zelf een gemiddelde berekenen en kijken welk abonnement bij mijn belminuten verbruik past. Vriendelijke groet, Ivo Joost achternaam.adres06telefoonnummerBankrek. XxxxxKlantnummer xxx 

Verstuurd vanaf mijn iPad 
Dit mailtje is beantwoord met zo'n automatisch gegenereerd bericht dat er binnen een maand een reactie zou volgen, die is dus nooit gekomen. en nee, ik heb zelf ook geen reactie meer gegeven, ik ben niet dag en nacht bezig met het verlengen van mijn abonnement, en ja de aanbieding van 1g+3gb is ook een fraaie, maar ik had gebruik willen maken van de 10gb aanbieding. en nog steeds weet ik mijn verbruik niet.  laten we voor de duidelijkheid in dat andere topic verder gaan, dan blijft het te volgen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
simlockvrij schreef:
laten we voor de duidelijkheid in dat andere topic verder gaan, dan blijft het te volgen.

Dat lijkt me een goed plan. Ik heb je al een antwoord gestuurd.
Ron888

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 19/10/2012 mijn abonnement verlengd (in de Vodafone winkel) naar SO BSW-2 Altijd €45 voor 24 maanden en maakte dus gebruik van de 10GB aanbieding.
 
Ben er altijd van uitgegaan dat ik die 10GB ook in mijn bundel had. Echter kreeg ik vandaag een SMS bericht van Vodafone dat ik nog minder dan 250MB over had van mijn databundel voor deze maand. Heb toen via MyVodafone mijn contract gechecked en daar staat dat ik maar 1 GB data heb... 
 
Wat nu? Hoe laat ik dit corrigeren? Morgen de klantenservice bellen?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ron, dat is inderdaad het beste. Mijn collega's hebben zo met je nagekeken of er een verkeerd sms'je gestuurd is of dat inderdaad de 10 GB ontbreekt op je abonnement. Mocht dat het geval zijn en er iets mis gegaan zijn bij je verlenging, dan kunnen ze direct alsnog de 10 GB op je nummer zetten.
Susan1972

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hetzelfde probleem... Blijkt dat de medewerker van de Phonehouse dit niet heeft doorgegeven...
Mij is vanmorgen verteld door de KS dat ik pech heb want de actie loopt niet meer en kan nu niet meer worden aangepast?? Ben heel benieuwd wat jouw bevindingen waren?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Susan, ik ik heb de dubbele post verwijderd die je ook in een ander topic had geplaatst. Ik heb in dit andere topic ook een reactie gegeven. Graag vanaf nu in 1 topic reageren, dit is beter in verband met het overzicht 🙂
sumatran

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte moderator,

Ik ben tegen een probleem aangekomen betreft de einddatum van mijn SO abonnement. Vorig jaar medio oktober heb ik via de F&F site een 1-jarig Sim Only abonnement afgesloten waarbij je dus 10gb data bij kreeg.
Vanwege de nieuwe iphone wilde ik kijken of er nog interessante verlengacties zijn, maar het blijkt dat de einddatum op 29 november 2014 staat. Ik heb toch echt een 1-jarig abonnement afgesloten.
Mijn ordernummer was: 1600461073. Zou je hier misschien naar kunnen kijken?


Avast bedankt,
Thariq
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Thariq, ik kan de order wel nakijken maar zonder meer info en gegevens die we altijd ter controle vragen kan ik geen aanpassingen doen. Ik zou even bellen met de klantenservice of ons een berichtje sturen op Facebook of Twitter. Daar zijn we meer ingericht op individuele vragen over een specifiek abonnement/bestelling/etc.

Als er inderdaad iets mis gegaan is kunnen mijn collega's het ook direct aanpassen.
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
3 januari 2014 is nu mijn einddatum.

ben nog steeds tevreden met SO Bel+SMS+Web-2 Altijd €32 (125 min, onbeperkt sms en 10Gb internet bunden met 14,4Mbps max).

Behoud ik deze abbo vorm als ik het gewoon laat doorlopen?
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo dkawa, ja, als je je abonnement niet verlengt dan blijft het doorlopen met dezelfde abonnementsvorm die je had. Deze bonusbundel blijft niet eeuwig op je nummer staan, maar zoals je in My Vodafone kunt zien wel tot 2031, dus je kunt er voorlopig nog even mee toe 😉

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er mogelijk een korting op je abonnement zat die wel met het einde van je contract verloopt. Bv 24 maande 25% korting op je abo-kosten ofzo. Of dat zo is durf ik niet direct te zeggen, hangt een beetje af van de korting die je gekregen hebt toen je het abonnement aansloot, maar die info heb je neem ik aan zelf 🙂
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Bas

Ik had het eerste half jaar 50% korting maar dat is dus als voorbij. Ik betaal nu 32 EUR per maand, dus vind het wel prima zo.. zeker met 10Gb internetbundel 🙂

bedankt voor je antwoord!
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik overweeg om 4G te enablen bij mijn abonnement. Behoud ik dan nog gewoon de 10Gb bundel voor 32EUR per maand?

4G kost mij 2,50 per maand, dat weet ik... maar is het in Eindhoven wel aan te bevelen?
dkawa

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
niemand??
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi@dkawa,
 
Dit is afhankelijk van je abonnementsvorm. Bel dus even met 1201 of neem contact met ons op via onze twitter of facebook pagina. Hier kunnen we nagaan wat de mogelijkheden zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic