MFHSchoonbrood

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik ontvang geen verificatie SMS meer na telefoon upgrade.

Update: door

Hallo,

Ik loop tegen een vervelend probleem aan 😞

Ik heb twee weken geleden mijn telefoon geupgrade van een Redmi Note 2 naar een Redmi 5 Plus (global, met 4g band).
Daarvoor heb ik het extra randje van de sim kaart moeten afhalen, zodat hij in de nieuwe telefoon past (ik meld het ter voledigheid, ik begrijp dat dit niets uitmaakt).

Op mijn oude telefoon kreeg ik netjes SMS verificatie codes binnen van playstation en battle.net.
Maar op mijn nieuwe telegoon krijg ik deze 2-way verification code SMSjes niet meer binnen.

Mijn vrouw heeft precies dezelfde telefoon, maar met een aldi prepaid kaartje erin, en die krijgt de SMSjes wel binnen.

Normale SMSjes krijg ik wel gewoon binnen, bv van test sms van mijn vrouw, en ook SMSjes van visa en vodafone zelf.

Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, en ook de SIM er 10 minuten uit gehaald en daarna weer terug erin, dit heeft niet geholpen.

Ik kan de SIM niet meer in mijn oude telefoon doen, want het randje is er af, dus die past niet meer.
Ik kan hem wel nog in de telefoon van mijn vrouw proberen, om te zien of hij daar wel in werkt.

Bestaat er enige kans dat vodafone short nr messages heeft uitgezet op mijn account (ik begrijp dat dat het issue kan zijn, maar het lijkt me sterk dat vodafone iets veranderd heeft aan mijn account)?

Heeft iemand anders nog ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Michaël
Hallo,

Ik loop tegen een vervelend probleem aan 😞

Ik heb twee weken geleden mijn telefoon geupgrade van een Redmi Note 2 naar een Redmi 5 Plus (global, met 4g band).
Daarvoor heb ik het extra randje van de sim kaart moeten afhalen, zodat hij in de nieuwe telefoon past (ik meld het ter voledigheid, ik begrijp dat dit niets uitmaakt).

Op mijn oude telefoon kreeg ik netjes SMS verificatie codes binnen van playstation en battle.net.
Maar op mijn nieuwe telegoon krijg ik deze 2-way verification code SMSjes niet meer binnen.

Mijn vrouw heeft precies dezelfde telefoon, maar met een aldi prepaid kaartje erin, en die krijgt de SMSjes wel binnen.

Normale SMSjes krijg ik wel gewoon binnen, bv van test sms van mijn vrouw, en ook SMSjes van visa en vodafone zelf.

Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, en ook de SIM er 10 minuten uit gehaald en daarna weer terug erin, dit heeft niet geholpen.

Ik kan de SIM niet meer in mijn oude telefoon doen, want het randje is er af, dus die past niet meer.
Ik kan hem wel nog in de telefoon van mijn vrouw proberen, om te zien of hij daar wel in werkt.

Bestaat er enige kans dat vodafone short nr messages heeft uitgezet op mijn account (ik begrijp dat dat het issue kan zijn, maar het lijkt me sterk dat vodafone iets veranderd heeft aan mijn account)?

Heeft iemand anders nog ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Michaël
24 Reacties 24
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi MFHSchoonbrood

Ik kan me voorstellen dat je deze berichten wel nodig hebt!

Ik raad je aan om eens in het toestel te controleren of je geen blokakde hebt ingesteld betreft het ontvangen van deze nummers (service nummers/content sms). Dit is per telefoon afhankelijk, Mocht je de instelling niet vinden, dan hoor ik graag welk toestel je hebt.

Vodafone past niks aan het nummer aan zonder jouw toestemming. Je kunt hierover contact opnemen met mijn collega's. Dit kan via Twitter Facebook en chat of door te bellen met 1201
Mijn collega's kijken graag met je mee of er bij ons een blokkade op content of op sms staat. Daarnaas kunnen ze ook het simkaartje opnieuw op het netwerk zetten.

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Ligt het probleem echt in het toestel. Dan raad ik aan om een back up te maken en het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Steven

De blokade had ik all gechecked, ik had zelfs het nr waar de sms van moet komen in de whitelist gezet.
Maar dat hielp ook niet.

Ik heb zojuist mijn SIM in de Telefoon van mijn vrouw geprobeerd, daar krijg ik ook geen SMS (terwijl mijn vrouw die wel kreeg op haar SIM in haar telefoon).
Vervolgens heb ik de SIM van mijn vrouw in mijn telefoon geprobeerd, en dan krijg ik WEL de SMS binnen. Dus haar SIM werkt zowel in haar als in mijn telefoon.

Het lijkt er dus op dat er iets met mijn SIM aan de hand is.

Ik heb net met 1201 gebeld, en die hebben test SMSjes gestuurd, en die krijg ik allemaal binnen.
Daarna hebben ze mijn SIM gereset (ik moest mijn telefoon even 5 minuten uitzetten).
Ik heb hem 20 minuten uit laten staan, en toen opnieuw geprobeerd, maar ik krijg geen verificatie code binnen 😞
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Update:
GMail 2step verification codes ontvang ik wel!
Battle.net en playstation ontvang ik niet...

Zou het kunnen zijn dat Battle.net en playstation verification codes van buiten Nederland komen, maar dat google van binnen Nederland stuurt?

En is dat iets wat ik in mijn account settings zelf aangepast kan hebben?
Ik ben door mijn vodafone settings heen gelopen, maar ik kan niets gerelateerds vinden...
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Update:

Ik heb een Canadese familie lid een SMS laten sturen, en die krijg ik ook NIET binnen.
SMS van mijn vrouw (dus hier in NL) krijg ik wel binnen.

Klantenservice gebeld, alle instellingen zagene r goed uit.
Dus we gaan een nieuwe sim kaart proberen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi MFHSchoonbrood,

Goed om te horen dat er nu een oplossing is. Na het lezen van jouw berichten zou een nieuwe simkaart proberen ook mijn volgende voorstel zijn geweest.
Laten we dan even afwachten of je nieuwe kaartje ervoor zorgt dat de sms'jes wel binnen komen.

We horen graag of dit uiteindelijk de oplossing is! Voor nu wens ik je dan een fijne dag.
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb de nieuwe sim kaart binnen, maar ik kan nog steeds geen SMS uit het buitenland ontvangen 😞
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Update: Bellen naar en vanuit het buitenland werkt wel.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je eens in het toestel controleren of daar niet een blokkade staat betreft sms uit het buitenland? Hetzelfde geldt voor content sms'jes
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb ik nog een keer gechecked, maar er staan geen blokkades op de telefoon...
En als dat op de telefoon ingesteld stond, dan had de sim van mijn vrouw ook niet gewerkt, toch?

Ik probeer ook via de payinfo.nl site mijn telefoon te checken, maar als ik daar mijn telefoon nr invul en daarna de geSMSte code, dan blijft dat circeltje eeuwig rond draaien (heb hem meer dan een uur laten lopen gisteren).

Mijn vrouw en een collega hebben het geprobeerd, en die krijgen meteen info.
Dus iets is er aan de hand met mijn telefoon nr...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik denk eerder dat het met de browser te maken heeft in plaats van met je telefoonnr. Maar dat staat hier los van.

Het enige wat ik je nu kan aanraden is of om een kruistest te doen.
of het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maar maak dan wel een back up van het toestel,
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Kruistest is al gedaan, sim werkt ook niet in andere telefoon en andere sim werkt wel in mijn telefoon.
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
payinfo website is op 2 verschillende PCs geprobeerd, en met verschillende browsers.
Plus, als ik via dezelfde browser het nr van mijn vrouw check, dan krijg ik de info meteen op het scherm.

Er is gewoon echt wat fout aan de kant van de sim/telefoon nr.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als de kruistest echt aangeeft dat het in jouw toestel wel werkt met een andere simkaart en jouw simkaart niet in een ander toestel, dan lligt het of aan de simkaart of aan de instellingen bij ons. Vanwege privacy redenen kan ik dit niet controleren voor je.
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat begrijp ik, er ligt nu een ticket bij de technische dienst, dus we wachten ad wat die gaan vinden...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top ik hoor graag van je of het opgelost is en wat het precies is geweest MFHSchoonbrood !
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je al een terugkoppeling gehad MFHSchoonbrood ?
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nee, de ticket staat open, maar er is nog niets mee gebeurd (wat ik kan zien).
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan wachten we nog even af! Ik hoor Graag of het opgelost is.
MFHSchoonbrood
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
We zijn nu bijna 10 dagen verder, en er is geen enkele reactie op mijn ticket.
Ik bel maandag maar weer eens, en dan wacht ik het nog een week af, maar anders zal ik toch moeten overstappen op een andere provider.

Dat is het enige wat ik op internet heb weten te vinden dat helpt met dit probleem.

En een ticket 10 dagen open hebben staan zonder ook maar 1 reactie is natuurlijk support van niks.
Het is jammer dat bedrijven daar in deze tijd nog mee weg denken te komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic