bryankluit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ontvang geen SMS berichten van een Vodafone netwerk

Halle beste,

Ik heb zelf een mobiel abonnement bij Tele 2 in combinatie met de Samsung galaxy S20. Sinds enige tijd is tele2 overgegaan naar het Tmobile netwerk. Sinds de switch ontvang ik geen SMS berichten meer van een Vodafone netwerk. Wel kan ik nog steeds SMS berichten versturen naar Vodafone netwerken en komen deze berichten ook aan. 

Tele2 gaf aan dat ik met jullie contact op moest nemen. Ik verneem graag van jullie. 

MVG,

Bryan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @bryankluit,

Welkom op de Vodafone Community!
Wat raar dat je doorverwezen bent naar ons toe. Je geeft eigenlijk al antwoord op je vraag. 
Sinds enige tijd is tele2 overgegaan naar het Tmobile netwerk. Sinds de switch ontvang ik geen SMS berichten meer van een Vodafone netwerk. Wel kan ik nog steeds SMS berichten versturen naar Vodafone netwerken en komen deze berichten ook aan. 

Dit betekent dat het mis is gegaan bij nummerbehoud. Je nieuwe provider dient hiervoor een onderzoek aanmaken. Dit is namelijk een routeringsissue. 
Zorg ervoor dat je weet van welke nummers de sms'jes afkomstig zijn en de datum en tijdstippen. Deze moeten vermeld worden in het onderzoek bij je huidige provider. 
Vanuit hier kan ik helaas hierin niks betekenen omdat je nummer niet bij ons zit. Hopelijk is het snel opgelost. 

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @bryankluit,

Welkom op de Vodafone Community!
Wat raar dat je doorverwezen bent naar ons toe. Je geeft eigenlijk al antwoord op je vraag. 
Sinds enige tijd is tele2 overgegaan naar het Tmobile netwerk. Sinds de switch ontvang ik geen SMS berichten meer van een Vodafone netwerk. Wel kan ik nog steeds SMS berichten versturen naar Vodafone netwerken en komen deze berichten ook aan. 

Dit betekent dat het mis is gegaan bij nummerbehoud. Je nieuwe provider dient hiervoor een onderzoek aanmaken. Dit is namelijk een routeringsissue. 
Zorg ervoor dat je weet van welke nummers de sms'jes afkomstig zijn en de datum en tijdstippen. Deze moeten vermeld worden in het onderzoek bij je huidige provider. 
Vanuit hier kan ik helaas hierin niks betekenen omdat je nummer niet bij ons zit. Hopelijk is het snel opgelost. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je een onderzoek kunnen aanmaken bij je huidige provider @bryankluit?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic