Dilara_E

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zomaar 40 euro kosten gemaakt door buiten mijn bundel te internetten?

Gisteren keek ik nog op My Vodafone om te kijken hoeveel MB ik nog over had tot de volgende maand, en omdat ik niet veel had gebruikt had ik nog 800 MB over. Omdat ik de hele dag thuis was, bleef mijn mobiel op WiFi werken, en dat was ook te zien in het schermpje rechtsboven. Maar nu word ik ineens wakker van een Sms'je en zie ik dat ik minder dan 125 MB over heb van mijn datagoed. Ik check My Vodafone even, en dan zie ik dat ik 40 euro kosten buiten mijn bundel heb gemaakt?

Hoe kan dit? Ik weet zeker dat dit een vergissing is, kan ik mijn geld terugkrijgen? Bij voorbaat dank!
4 Reacties 4
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Dilara_E,

Allereerst welkom op het forum.

Ik kan dit niet precies voor je nakijken omdat ik niet over je gegevens beschik. Het komt wel eens voor je toestel geen (goede) verbinding met het Wi-Fi netwerk heeft. Je toestel zal in dit geval automatisch verbinding maken met het mobiele netwerk en je bundel verbruiken.

Je kunt voor meer informatie contact met onze klantenservice opnemen of de online specificatie van je factuur afwachten. Ik raad je in ieder geval aan je Wi-Fi netwerk/toestel na te kijken om meer dataverbruik te voorkomen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Dilara_E

Indien het een vergissing is dat jij €40,00 aan buiten-de-bundel-datakosten gemaakt zou hebben. Dan zal dat blijken uit je volgende factuur-specificatie. Die kun je ergens in Januari 2014 inzien en raadplegen via de website van Vodafone. En vervolgens inloggen bij My Vodafone. Daarna naar het Rekening-overzicht en de meest recente factuur van xx Januari 2014 downloaden.

Op die uitgebreide factuur-specificatie in pdf-formaat is dan precies te zien welke data-sessies jouw smartphone met het 3G-Netwerk van Vodafone heeft gehad. En welke data-sessies binnen jouw maandelijkse data-bundel zijn geweest (aangegeven met een letter T, achter de data-sessie).
En welke data-sessies buiten jouw maandelijkse data-bundel zijn geweest.
Hierachter staat geen letter aangegeven.
En die data-sessies (buiten jouw data-tegoed) kosten jou circa €0,10 per MegaByte !!!
Bijvoorbeeld: 400 MegaByte-buiten-de-bundel kost dan €40,00

Afwachten dus, tot de nieuwe factuur beschikbaar komt via My Vodafone.

Over het algemeen is de data-registratie van Vodafone correct. En heel gespecificeerd op de factuur weergegeven. Discussie is daarna niet meer mogelijk.

Ik raad je aan om tot het einde van je maandelijkse data-bundel (data-tegoed) GEEN mobiele data meer te verbruiken via het 3G-netwerk van Vodafone. Anders krijg je een nog hogere factuur.

En verder raad ik je aan alle adviezen op te volgen die de Moderators van Vodafone en ik-zelf hebben gegeven in het succesvolle topic om je data-verbruik te beperken.

Weblink naar dat topic met expert-adviezen om je smartphone af te sluiten voor onbewust en ongewenst en ongevraagd mobiel data-verbruik: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund...

Succes !


Netwerker
Quintar

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laat ik nou precies hetzelfde probleem hebben! Uit het niets €38,83 buiten mijn bundel...
nsandee

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*mod-edit door BasT*
Post verwijderd ivm (drie)dubbelposten. Een inhoudelijke reactie is in dit topic gegeven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic