Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @ymkje,

Bij het bestellen kun je kiezen om je telefoon maandelijks af te betalen of om eenmalig dit bedrag te betalen. Via het Forum kunnen we je keuze niet nakijken. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
ymkje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! 🙂
busryder82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb afgelopen dinsdag verlengd, en de vodafone medewerker vertelde mij dat ik mijn blocks van 10 Gb kon behouden tot jauari 2015 wanneer mijn nieuwe abbo in ging, na vandaag bleek dit niet het geval , dus baal ik er enigzins van dat ik van 1 gb geen 2 gb heb gekozen als abbo,, kan dit nog verandert worden?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi busryder, zeker, dat kan. Als je structureel die 2GB wilt, dan kun je het beste even bellen met de klantenservice. Dan wordt je verlenging geannuleerd en kun je over een paar dagen opnieuw verlengen maar dan met een abonnement met een grotere bundel.

Als je alleen deze maand wat extra MB's wilt, dan kun je ook één van de eenmalige Extra BloX aanzetten die de meeste abonnementen hebben 🙂
jolan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoe kan het dat ik volgens de gegevens kan verlengen(15 januari einddatum)en als ik vervolgens op de site kijk kan ik niet verlengen,terwijl de app wel komt met aanbiedingen ect?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @jolan,

Je kunt normaal 4 maanden voor de einddatum van je contract verlengen. Wellicht ben je net iets te vroeg geweest. Lukt het inmiddels wel?
jolan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja hoor,met wat hulp de app was vlotter dan de site:)
crachmad

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook gekozen om laag eenmalig bedrag te betalen voor het toestel, er van uit gaande dat ik pas een hoger maandbedrag moest betalen aan het einde van mijn oude abonnementsperiode. Nu ik 3,5 maand voor einde verlengd heb, komt het erop neer dat ik 24 + 3,5 maand een hoger maandbedrag moet betalen. Of krijg ik de laatste 3,5 maand weer mijn oude maandbedrag terug?
Zo niet, betekent dat ik geen €70, maar €130 moet toeleggen voor het toestel.
klant2014

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het een slechte zaak dat VF aan klantselectie doet. Waarom kom ik niet in aanmerking voor een loyaliteit (voucher) code voor het verlengen van mijn abbo bij VF. Ik ben bijna 2 jaar lid. Anderen die even lang lid zijn of zelfs korter krijgen de vouchercode wel. Dit is meten met 2 maten.
Mijn werkgever heeft twee jaar geleden 750 abonnementen bij Vodafone afgesloten. Nu wil het geval dat ik best wel een goede relatie met hem heb. Zal hem toch maar eens voorstellen om in november naar een andere provider over te stappen.

Hiermee maakt VF geen goede beurt.
Paul_Bos

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Sinds 15 september ben ik klant bij jullie met SO Vodafone Red-3 Essential abonnement met 1 GB data en 300 belminuten voor € 22,00 incl btw per maand.

Nu heb ik zojuist de My Vodafone app geïnstalleerd en toen vielen mij een aantal zaken op.

- Er staat een rekening voor mij klaar van € 26,73 ipv € 22,00
- Ik schijn al meer als de helft van mijn beltegoed te hebben gebeld. Dit is echt heel vreemd, Ik bel bijna nooit. En dan zou ik ineens in 9 dagen al ruim 2 uur aan de telefoon hebben gehangen? Ik weet vanuit mijn logbestanden met wie ik gebeld heb, laten jullie maar zien waar jullie die minuten vandaan hebben.
- Mijn data bundel is nog maar 437 mb groot. Ik maak het grootste gedeelte van de dag gebruik van wifi. Waar komt dit verbruik vandaan? Bij mijn vorige provider haalde ik de 30mb per maand niet eens en nu ineens meer dan 500mb in 9 dagen???
- Het telefoonbereik is met dit 4g abonnement heel slecht. Hoe kan dit? Ik kan thuis bijna niet bereikt worden. Het schijnt dat mijn telefoon gelijk op voicemail springt. Erg vervelend. Hoe kan dit verholpen worden?

Een aantal vragen/verbazingen die ik als nieuwe klant bij het afsluiten van dit contract niet verwacht had.

Graag hoor ik uw inhoudelijke reactie.

Groeten,

Paul Bos
IrisPiepot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb op 24 augustus mijn abonnement verlengd. In de eerste instantie wilde ik gaan voor de iphone 6 maar de medewerker kon mij niet duidelijk aangeven wanneer deze beschikbaar zou zijn. Dus de iphone 5s genomen en alles verlengd. Echt zie ik ik nu een maand laten dat de iphone 6 beschikbaar is voor precies de zelfde prijs qua abonnement wat ik nu heb bij de iphone 5s. Zal hier iets aan veranderd kunnen worden? Ik betaal nu 57,- en de telefoon wordt nu voor 39,- aangeboden voor het zelfde abonnement!

Dankjewel alvast!
IrisPiepot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@IrisPiepot *moderator edit: dubbel bericht, samengevoegd en één bewerkt (deze). Let op dat het niet nodig is om dubbele berichten te plaatsen ;).*
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @IrisPiepot

Ik vrees dat er niets meer aan te doen is.
Jij en Vodafone hebben op 24 Augustus jl. een rechtsgeldige overeenkomst afgesloten.

En beide partijen moeten zich aan die abonnements-overeenkomst plus de algemene voorwaarden houden.

Het is zuur dat Vodafone aan nieuwe klanten de Apple iPhone 5s goedkoper aanbiedt. Maar dat had je vorige maand kunnen verwachten. Dat gebeurt namelijk altijd als er weer een nieuwere versie van de Apple iPhone uitkomt. Jammer. Maar zo is het nu eenmaal.
Vodafone kan moeilijk alle abonnementen herzien die zij in het afgelopen kwartaal heeft binnen gehaald.

Maar de Apple iPhone 5s is een prima smartphone, waar je heel veel mee kunt.
En over twee jaar kun je je abonnement verlengen met de Apple iPhone 7 😉

Succes!

Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Paul_Bos,

Helemaal inhoudelijk kan ik niet gaan op je reactie aangezien ik via het Forum niet bij je gegevens kan. Het Forum is daarnaast bedoeld voor en door klanten en niet voor individuele vragen. Kijk voor meer informatie hierover in klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook.

Wel kan ik aangeven dat je eerste factuur meestal hoger is omdat je je abonnentskosten vooruit betaalt. Uitleg hierover kun je vinden in dit filmpje.

Vragen m.b.t. het bereik kun je het beste stellen in ons Netwerkvragen topic, deze vragen zijn hier off-topic.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @IrisPiepot,

Je hebt altijd een zichttermijn, binnen deze termijn kun je je bestelling nog annuleren en daarna bijvoorbeeld een nieuwe bestelling te plaatsen. Daarna is er helaas geen mogelijkheid meer om je bestelling te annuleren. Aangezien je bestelling al bijna een maand geleden is geplaatst is het helaas niet meer mogelijk om deze te wijzigen.
dmaccion

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!

Ik heb mn abo verlengd met Red Plus, moet toestel kosten betalen en wil weten wanneer deze betaald moeten worden, ookwel, wanneer ze afgescrheven worden van mijn rekening. Is dit bij de volgende factuur of eerder.

Dankje
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @dmaccion,

Bij een verlenging op afstand (telefonisch of online) worden deze kosten normaal niet afgeschreven bij de reguliere maandelijkse incasso. Je ontvangt hier dan een aparte rekening na verzending van je telefoon. Dit wordt zo snel mogelijk afgeschreven.

Een datum hiervan kan ik via het Forum niet geven omdat ik geen inzage heb in je gegevens. Je kunt dit het beste afwachten. Wanneer je toch een preciezere datum wil dan kun je contact opnemen met onze afdeling status order.
falconxp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Vanochtend telefonisch mijn abonnement verlengd. Tot op heden nog geen mail of SMS gehad over mijn abonnementswijziging. Verder is mijn huidige abonnement ineens 2 jaar verlengd.
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @falconxp
Fijn om te horen dat je verlengd hebt. Als het abonnement wel al is omgezet, dan is dat een teken dat het wel allemaal is goed gegaan.
Met betrekking tot de mails die wij erover sturen zijn er 2 opties:
- De mail komt door je spamfilter terecht in de Spam box. Wil je dit alsnog controleren?
- De collega ana de telefoon heeft een tikfout gemaakt met invoeren van je adres. In dat geval kan de orderbevestiging opnieuw naar je toe worden gestuurd. Neem svp via de chat / social media contact op met ons, dan kunnen we het zo voor je aanpassen.
Gr Per

Frank_058

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb op 23 september mijn abonnement verlengd met behulp van iemand van Vodafone-chat, jammergenoeg is toen de link voor het verkeerde toestel gegeven en dus de verkeerde besteld. (iPhone 6+ besteld, maar had iPhone 6 moeten zijn)
Meteen in de avond contact opgenomen met Vodafone (eerder kon nml niet omdat de bestelling nog niet in het systeem stond) en gevraagd of ze de bestelling konden annuleren. Dit was volgens de medewerker geen probleem. Totdat ik vrijdag 26 september een email/sms kreeg dat mijn bestelling was verstuurd. (???) Weer contact opgenomen met Vodafone en toen bleek dat de bestellingen met iPhone's helemaal niet geannuleerd konden worden. Ik moest de volgende dag, zaterdag 27 september, de bestelling weigeren bij PostNL en als het pakket met toestel dan retour zou komen, zou de bestelling geannuleerd worden en het nieuwe abonnement weer teruggedraaid worden naar het oude. Daarna zou ik weer opnieuw een bestelling kunnen plaatsen met het juiste toestel.
Helaas heb ik tot op dit ogenblik nog helemaal niets van Vodafone vernomen, het bedrag dat betaald moest worden voor de bestelling is natuurlijk wel afgeschreven (Maandag 29 september). En het pakket met toestel is op 1 oktober om 17:15 uur weer bij Vodafone in ontvangst genomen. (controle via PostNL, dat heb ik dan zelf maar uitgezocht omdat Vodafone daar mij (telefonisch) geen antwoord op kon geven.)

Dus mijn vragen zijn:
- aangezien het pakket (met toestel) al op 1 oktober in ontvangst is genomen door Vodafone, waarom heb ik daar geen bericht van gekregen ?
- hoe lang duurt het dan nog voordat alles is geannuleerd en het oude abonnement weer in gaat ? (Afleveren en het bedrag afschrijven kan nml ook in een paar dagen tijd )

Deze keer maar via het forum gedaan aangezien ik het ondertussen wel beu ben om steeds te bellen en in de wachtrij te staan bij de Vodafone Klantenservice. Ben dus benieuwd hoe snel ik een antwoord krijg.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic