Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
Frank_058

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het forum is nog slechter dan via de telefoon in de wachtrij staan heb ik wel door....


Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Frank_058 ik snap dat je graag een antwoord wil hebben op je vragen.
Het Vodafone Forum is echter een medium voor en door klanten. Jouw vraag is van persoonlijke aard waarvoor het wellicht nodig is om jouw gegevens te bekijken.Hiermee kunnen andere forumgebruikers je niet helpen. Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hiermee waarschijnlijk verder helpen.
Anouk1992

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vorige week verlengd met een nieuwe toestel. Toestel is helaas nog niet op vooraad en blijkbaar is het onbekend wanneer er weer een nieuwe vooraad binnen komt :@.

Is het mogelijk om hetzelfde toestel etc bij een winkel op te halen ?
Frank_058

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Het Vodafone Forum is echter een medium voor en door klanten" ?

Daarmee wil je dus suggereren dat ik geen klant ben ?
En is het niet de taak van de Moderators om de klanten te helpen als ze vragen hebben op het "Vodafone Forum" ?

Ik ben al 3 weken bezig met de klantenservice en kom daar ook niet verder. De medewerkers hebben daar totaal geen bevoegheden om überhaupt maar iets te regelen of te helpen. En steeds wordt hetzelfde verhaaltje overteld wat ze waarschijnlijk leren tijdens de opleiding.
Mijn pakket is op 1 oktober al retour gekomen bij Vodafone in zwolle en er wordt doodleuk verteld dat mijn pakket pas deze week is ontvangen. Dus dat zou betekenen nog eens 2 weken wachten of het nu dan eindelijk wel wordt geannuleerd ? Dat zou dan 5 weken zijn....maar wel binnen 4 dagen mijn oude abonnement weg, verkeerde toestel geleverd en het bedrag al van mijn rekening afgeschreven ! Dat kan wel snel....

Kan je je voorstellen dat ik hier nu razend over ben ? Van het kastje naar de muur worden gestuurd en geen stap verder komen ?

Dus zowel klantenservice als forum-moderators kunnen helemaal niets voor de klanten betekenen...daar komt het toch uiteindelijk op neer ?


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Frank_058

Ik denk dat je mijn collega verkeerd begrijpt. Met "voor klanten, door klanten" wordt bedoeld dat een forum eigenlijk meer bedoeld is voor tips en tricks, die andere klanten dus kunnen geven. Het forum is dus niet bedoeld voor persoonlijke klachten die alleen een Vodafone medewerker kan beantwoorden. Daarvoor is onze klantenservice bedoeld. Tuurlijk kun je hulp krijgen via het forum, maar niet voor vragen die heel erg persoonlijk zijn en waar Vodafone medewerkers dus jouw gegevens voor nodig hebben. Op dat soort vragen kunnen andere klanten immers geen antwoord geven.
niky

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi. ik heb mijn abbonement verlengt. wanneer kan ik mijn nieuwe toestel thuis verwachten en waardoor word deze bezorgt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @niky,

Bedankt voor je bestelling! Lees even het bericht voor jouw bericht. Het Forum is bedoeld voor en door klanten. De status van online bestellingen kun je online bekijken of voor individuele vragen kun je gratis bellen met 0800-020 00 43 voor online bestellingen en 0800-0560 (gratis) voor telefonische bestellingen. Kijk op voor meer informatie.
Ram-own

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 2 november j.l. heb ik ineen Vodafone shop in Gouda mijn abonnement verlengd. Tot op heden zijn deze wijzigingen voor zover ik kan inzien nog niet verwerkt en ben ik daardoor over mijn datalimiet gegaan van voorheen 500MB, welke nu 2GB zou moeten zijn.

Op de factuur die ik heb mogen ontvangen staat ook alleen de oude abonnements vorm genoemd.

Daarnaast heb ik ook de 6 maanden gratis Netflix bij het Red abonnement niet mogen ontvangen.

Graag zie ik dit z.s.m. worden gewijzigd en ontvang ik graag een nieuw factuur over de maand november. Kunnen jullie mij hier middels dit forum mee helpen? Na telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice werd ik doorverwezen naar de winkel, maar dat moet anders kunnen. Ik ben voorlopig niet in de gelegenheid daar langs te gaan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo @Ram-own

Fijn dat je je abonnement hebt verlengd. Ik stuur je even een link mee waarin wordt uitgelegd waarom we geen individuele klantvragen op het forum (kunnen) behandelen. Kies svp een van de andere kanalen, voor een 1 op 1 advies. Het makkelijkst is het natuurlijk als je de vraag daar neerlegt waar je ook de verlenging hebt gedaan, maar die keuze laat ik bij jou.
Dennis882

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb afgelopen maandag mijn abonnement verlengd.
Nu blijkt dat de levertijd van mijn nieuwe Galaxy S5 5 tot 10 werkdagen is. Dit terwijl deze volgens de medewerkers wel op voorraad is.

Het is toch niet meer van deze tijd om een levertijd van 5 tot 10 werkdagen te hanteren. Bij andere winkels is het vandaag besteld, morgen in huis.

Dit had ik zeker van het snelste netwerk van nederland anders verwacht.
Jaymzzzz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 22-11 bevestigd gekregen, dat mijn abo is verlengd met telefoon. Sinds die tijd wacht ik met smart op mijn Sony Compact Z3 in Zwart. Diverse contacten via de chat op de Vodafone app gehad over de levering en steeds afgescheept met het verhaal, dat de telefoon niet leverbaar zou zijn en nog in bestelling is.
De online Vodafone store geeft aan, dat de telefoon uit voorraad leverbaar is en bij contact met een verkoopmedewerker via de online chat wordt bevestigd, dat deze telefoon voor particuliere klanten gewoon uit voorraad te leveren is. Wordt ik genaaid???
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Jaymzzzz
Duurt erg lang zo, moeten we eens naar kijken.
Via het forum is dat helaas niet mogelijk vandaar volgend verzoek.
Kun je ons een facebook Privébericht sturen met daarin de volgende gegevens:
- naam en mobiele nummer
- postcode, huisnummer & geboortedatum
- klantnummer uit My Vodafone
- laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Die gegegevens hebben we ter controle nodig dus het is van belang dat je deze correct en compleet aanlevert.
We kijken dan naar je bestelling en overleggen wat we eraan kunnen doen. Kan niet beloven dat je het toestel dan gelijk in huis hebt, wél dat je de correcte info krijgt, zodat er geen verwarring meer over bestaat.

Groeten, Per

rikmag

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

ik ben nu 2 jaar lang tevreden klant en wil graag verlengen. Mijn abonnement loopt af op 21 april 2015. Maar ik wil nu al verlengen. Ik wil de Iphone 6 met red super voor €53,- p.m. en €179,99 eenmalig voor de telefoon. Hoef ik dan alleen de stappen te volgen? En niks op te sturen van een kopie van ID of iets dergelijks? Alleen de betaling en klaar?.

Wat ik me ook af vraag is of het bij een andere verkoper ook zo werkt. Zo zag ik bij Belsimpel het zelfde abonnement voor €48,- p.m. en €152,- eenmalig voor de telefoon. Nu verleng ik dan eigenlijk liever bij Belsimpel.. Gaat het daar volgens de zelfde procedure? Heb het ook al gevraagd aan het personeel daar maar die geven geen antwoord terug via mail. Dit scheelt me namelijk €150,-. Ik hoop dat u me uit de brand kunt helpen om het zomaar te zeggen.

mvg

Rik
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo Rik,

Je kunt 4 maanden voor je einddatum je contract verlengen. In jouw geval kan dit al vanaf 21-12-2014. Je kunt ervoor kiezen om bij ons te verlengen of een externe dealer. Indien je bij ons verlengt hoef je alleen maar een nieuwe bestelling te plaatsen en te wachten totdat je bestelling wordt geleverd. Je hoeft ons dus niets toe te sturen.

Hoe dit bij een externe dealer in zijn werk gaat kan ik je niet aangeven. Dit is per aanbieder verschillend. Daarnaast is het ook belangrijk om rekening te houden met een eventueel reparatieproces van je toestel. Het is immers gemakkelijker om in dat geval met je toestel langs een Vodafone winkel te gaan dan je toestel bijv. per post te moeten opsturen. Maak dus even een goede afweging wat voor jou de beste keus is. Indien je meer informatie wilt kun je contact opnemen met onze verkoopafdeling via 0800-0560. Succes!
Hen3

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik wil me abonnement verlengen! Maar als ik op internet kijk kan ik me abonnement goed koper verlengen dan bij Vodafone zelf! Hoe kan dat? Moeten jullie toch ook kunnen voor vaste klanten!?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Hen3 ,

Heb je al even gekeken op MyVodafone of daar en actie staat? Je kunt altijd even contact opnemen met de klantenservice misschien dat je en leuk abonnement krijgt aangeboden ;)! Of bezoek eens en winkel daar heb je ook vele (misschien zelfs meer) verschillende acties zo om de tijd veranderen deze steeds.

Zie: www.vodafone.nl/support/contact/ als je belt kies dan optie 2 dan krijg je meer informatie over het verlengen.
dennis1700

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb via een site dit geleze
Samsung Galaxy S4 Deep BlackSamsung Galaxy S4 Deep Black NormaalActieprijsToestelprijs€ 349,00€ 0,00Vodafone Red verlengingLooptijd24 mnd Aansluitkosten € 0,00
Maandelijkse kosten
NormaalActieprijsEssential€ 39,00€ 27,00Smartphone A€ 0,00€ 0,00Blox Beperkt Internet€ 0,00€ 0,00 € 39,00€ 27,0

en dat mn abbo dan goed koper word en krijg deze foon er gratis bij
maar mn abbo van 2 jaar is pas 24 augustus afgelopen maar kan ik nu al deze bestellen of kom ik dan in problemen???
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @dennis1700 ,

Je mag 4 maanden voor je abonnement afloopt verlengen. Je vindt ook meer informatie op, https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/verlengen-of-opzeggen.shtml
Mocht je meer vragen hebben kun je deze altijd stellen via het forum en als je liever met iemand hierover wilt spreken kun je telefonisch ook je vraag stellen. En snel online en anno 2015 en antwoordt krijgen kan ook via de chat ;).
Myrna

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

klopt het dat er op dit moment nog steeds een storing is met het verlengen van abonnementen? Enig idee wanneer deze opgelost gaat zijn?

Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Myrna
leuk dat je wil verlengen en jammer dat het niet goed ging in eerste instantie.
We hebben inderdaad een issue met een paar programma's gehad. Gelukkig zijn ze allemaal weer opgelost.
Is het inmiddels al gelukt met verlengen? Wat had je uitgezocht?
Ik hoor het graag...
Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic