Hoi
MikeSmoor Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Normaal gesproken moet dit allemaal vanzelf gaan. Je kan je SIMkaart even uit je toestel halen, je mobiel 10 minuten uit zetten en daarna je SIMkaart er weer in steken en weer aan doen. Hij doet dan een kleine reset en misschien dat het dan wel weer werkt. Daarnaast zou je bij netwerkinstellingen kunnen kijken en dan bij Mobielnetwerk of je APN gegevens goed zijn ingevuld en of je Data wel aan hebt staan. Bij elk merk is dat wel zo'n beetje op die plek in je mobiel.
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)
Probeer het maar eens en laat weten of het is gelukt.