Seeker7
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongevraagd SMS-dienst/abonnement.

Hi,
vanochtend om 10.17 kreeg ik 2 berichten waarin stond dat ik gebruik maak van 2 abonnementen 1 van 7,50 per week en de ander van 4,50 per week. Deze heb ik nooit en te nimmer zelf aangevraagd dus hoe kan dat ??
Heb hierover contact opgenomen met Vodafone. Deze vertelde me dat hier niks aan te doen was wat erg raar is vind ik.
Via Payinfo.nl alles geblokkeerd. Op mijn online rekening stond inmiddels al wel de bedragen vermeld.

Naam topglambabes.com
Prijs € 4,50
Transactiedatum 07-12-2018 10:17
Soort transactie Abonnement - gestopt
Soort dienst Mobiel internet
Aanbieder TCS
Website https://topglambabes.com/?whi=8232_4051b
Helpdesk cs@tcscombinedsolutions.com

Naam BestVIPGames
Prijs € 7,50
Transactiedatum 07-12-2018 10:17
Soort transactie Abonnement - gestopt
Soort dienst Mobiel internet
Aanbieder Inter Inventory Company Limited
Website www.bestvipgames.com/nl
Helpdesk cs.nl@bestvipgames.com

Ongelooflijk dat dit kan ????
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon VF
Community Developer
Community Developer
  • 3516Reacties
  • 207Oplossingen
  • 420Likes
Ik raad je aan via My Vodafone inderdaad een klacht hierover in te dienen. Wij gaan dan per geval onderzoeken wat er precies gebeurd is. Lees meer informatie hierover op deze pagina: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8705Reacties
  • 2815Oplossingen
  • 1807Likes
Hoi Seeker7
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooi dat je het even wilde melden hier op de Community.
Er zijn echter al meer topics geopend over dit soort vragen en ik weet bijna zeker dat er wel ergens al een antwoord staat over dit alles. Op de Community kan je ook zoeken op ongevraagd abonnement of op Health (kijk maar eens).

En om op je vraag een antwoord te geven, dat snapt niemand en niemand weet hoe het komt. Op verschillende plekken op de community is al aangegeven dat het misschien kan komen door: een link in een spelletje aangeklikt (per ongelijk), via een banner of toch ergens je telefoonnummer achter gelaten. Vodafone zegt niet dat het zo is, maar het kan. Iedereen kan wel eens een foutje maken en er zijn tegenwoordig op internet veel hackers die achtere veel gegevens kunnen komen.

Mijn advies is dan ook, vul zo min mogelijk van jezelf online op websites in.
Neem contact op met de klantenservice van Vodafone door te bellen of via een privé bericht te sturen naar Facebook en/of Twitter en dan kunnen ze even kijken wat ze met het geld doen. Bij veel mensen hebben ze het terug geboekt, dus een berichtje naar Vodafone zou ik wel doen.

Succes en laat nog even weten of je contact hebt gehad met Vodafone.
Fijne weekend en hele Fijne Feestdagen!
anaxotic
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En ook ik heb net zo'n sms gehad, was niet op de hoogte van payinfo.nl waar ik mij kennelijk moest afmelden.

Tevens een zeer kromme manier van denken door vodafone om eerlijk te zeggen.
Geen 2 traps authenticatie of verificatie of een bepaald abonnement wel echt is aangevraagd.
Ook het feit dat er in principe geen coulance bestaat m.b.t. stornering/annulering is raar.
Tevens het feit dat ze aangeven dat zij niet verantwoordelijk zijn terwijl het wel gefactureerd word is raar.
De simpele vraag waarom ik zou moeten betalen terwijl zij niet gaan betalen aan de malafide website
werd met een groot vraagteken bij de servicedesk beantwoord.

Er is ondertussen een case aangemaakt volgens vodafone, maar structureel vind ik het nog steeds een zeer rare manier van denken..
spike1004
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
WTF...

Ik heb ook net een sms hiervan ontvangen, dit zelfs op m'n zakelijke mobiel waar ik zowieso nooit mee op porn gerelateerde websites ga.. 😕

heb me meteen afgemeld via Payinfo.nl, echter ga maandag even contact opnemen met vodafone want ik ga deze rekening zeker niet betalen!
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 8705Reacties
  • 2815Oplossingen
  • 1807Likes
Hoi spike1004
Je hoeft ook helemaal niet op porn gerelateerde sites te komen of iets.
Er is inmiddels al vaker geschreven dat dit criminelen (in mijn ogen dan) zijn die zomaar een database kopen bij andere criminelen met nummers die ze kennen (zullen er misschien ook al wel heel veel fout zijn, maar die gaan gewoon in omloop). En je hoeft er zelf niets voor te hebben gedaan.

Het is en blijft natuurlijk erg vervelend dat dit allemaal kan maar ze hebben waarschijnlijk een gaatje gevonden waar het toch elke keer weer mogelijk is om dit soort dingen te doen. Heel verstandig om maandag even met Vodafone te bellen en om aan te geven dat je het er niet mee eens bent en dat je dan ook gelijk een klacht in wilt dienen over deze gang van zaken. Hoe meer mensen hier een klacht over indienen, hoe beter. Hou het gesprek netjes met de klantenservice, die heren en/of dames kunnen er ook niets aan doen en nemen alleen je klacht op 🙂

Laten we hopen dat het niet meer gebeurd, je hebt je nu uitgeschreven via payinfo.nl. Beetje vervelend natuurlijk allemaal wel maar denk wel dat het goed komt als je de klantenservice van Vodafone belt.

Toch nog een heel fijn weekend gewenst en Fijne Feestdagen!
Josh1958
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mijn verbazing is ook groot, een bericht dat er zonder enige vorm van toestemming mijnerzijds, er 4,50 euro wekelijks op mijn rekening komt van Vodafone voor een abonnement op een vage datingsite. Nou, dat is wel het laatste waar ik me mee bezig houd op dit moment. De eerste betaling wordt al direct genoteerd.
PayPal inmiddels geblokkeerd en maandag zal ik contact opnemen met Vodafone. Hoe is het mogelijk dat zij dit faciliteren? Zijn zij bekend met een eventuele hack van hun systemen? Wat voor actie ondernemen zij?
Gezien de reacties hier, ben ik niet de enigste van deze vorm van oplichting. Hierachter zit een bedrijf genaamd Inter Inventory Company Limited. Hoe komen zij zo gemakkelijk in de accountgegevens van de Vodafone klanten?
Sharon VF
Community Developer
Community Developer
  • 3516Reacties
  • 207Oplossingen
  • 420Likes
Ik raad je aan via My Vodafone inderdaad een klacht hierover in te dienen. Wij gaan dan per geval onderzoeken wat er precies gebeurd is. Lees meer informatie hierover op deze pagina: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354.

Bekijk in context

Steven VF
Community Moderator
Community Moderator
  • 10401Reacties
  • 1485Oplossingen
  • 1775Likes
Topic gesloten.

Uitgelicht topic