Meerdere malen zie ik hier op het forum door Vodafone medewerkers gesteld worden dat voor Vodafone iedere klant gelijkwaardig is... nieuw of bestaand. (Het feit dat ik me bij registratie op dit forum al aan moet geven of ik een bestaande klant ben geeft daarover te denken...)
Nu is het zo dat mijn abonnement bij Vodafone binnenkort afloopt en ik een nieuwe smartphone aan wil schaffen i.c.m. abonnement. Op de site van Vodafone zijn voor zowel bestaande als nieuwe klanten de prijzen inderdaad hetzelfde. Echter, de smartphone die ik graag wil hebben wordt niet aangeboden op de Vodafone site en dus ben ik afhankelijk van een derde partij.
En daar zit nu juist het probleem. Vodafone stelt (telefonisch en hier op het forum) dat deze derde partij de prijzen bepaalt van de telefoons maar ondertussen geeft men wel een flinke provisie voor nieuwe klanten waardoor deze resellers de telefoons aan nieuwe klanten tegen een hogere prijs zullen aanbieden wanneer zij hun marge willen behouden.
Vodafone, hoe valt dit te rijmen met jullie gelijkheidsbeginsel? Het is té gemakkelijk om te stellen dat een derde partij de prijzen bepaalt wanneer jullie indirect een dikke vinger in de pap hebben!
Er zal een heel goed, duidelijk en plausibel antwoord moeten volgen wil ik mijn abonnement hier verlengen. Ik zie namelijk ook concurrenten waarbij de prijzen voor nieuwe en bestaande klanten wél hetzelfde zijn bij een reseller.