Jann36

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMS Framework

Update: door

Beste Vodafone,
Sinds ik een update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik elk2paar seconden de melding 'IMS Framework is gestopt'. Wat ik erover kan vinden heeft dit te maken met de provider. Hoe zorg ik dat deze melding verdwijnt?
Beste Vodafone,
Sinds ik een update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik elk2paar seconden de melding 'IMS Framework is gestopt'. Wat ik erover kan vinden heeft dit te maken met de provider. Hoe zorg ik dat deze melding verdwijnt?
45 Reacties 45
ingek

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn mobiel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Af en toe verschijnt IMS framework nog bij mijn batterij, maar dit bedraagt dan maar
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het opgelost is
Rinette

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
Mijn vrouw heeft een abonnement bij Vodafone. Een Samsung Galaxy Core van een jaar oud waar de batterij erg snel van leeg ging. Heb daarna de sim-kaart in een samsung galaxy s4mini gedaan van mijzelf gedaan, en voor mezelf (jawel) een nieuwe mobiel gekocht, waarmee het probleem leek opgelost. Echter gisteren een update van Vodafone gehad waarna er een Message app van Vodafone werd geïnstalleerd alsmede IMS Framework. Ook bij deze mobiel is nu zonder te gebruiken in een paar uur de batterij leeg. Leeggezogen door IMS Framework. Als ik op internet kijk speelt dit probleem al bijna een jaar bij Vodafone gebruikers, niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. Als dit niet op zeer korte termijn opgelost wordt, IMS framewordk van onze mobiel af, ben ik dus genoodzaakt om een andere provider, ondanks mijn abonnement bij Vodafone, te nemen aangezien de mobiel zonder te gebruiken in enkele uren leeg is. Eigenlijk onbegrijpelijk dat Vodafone dit probleem niet oplost! Ikzelf en mijn kinderen gebruiken KPN en T-mobile welke IMS framework niet installeren op de mobiel.

Met vriendelijke groet,
Toon van Leeuwen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Rinette , ik zie dat nog niemand heeft gereageerd op je bericht. In het topic staan al een aantal oplossingen vermeld. Ik adviseer je om deze eerst te proberen. Als het werkt zou het fijn zijn om dit te delen. Werkt het niet, laat het dan ook weten en meld het ook bij onze klantenservice. Via het Forum kan het namelijk niet bij onze technici worden gemeld.
Rinette

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,
Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd op de mobiel. Meteen de apps van Vodafone verwijderd. IMS framework gestopt evenals Rich Communications in de setting. De app is nog wel aanwezig maar gebruikt geen batterij meer. Automatisch updaten via wifi uit gezet. Mijn dochters hebben KPN en Youfone en ik heb t-mobile. Geen van drieën hebben deze app. Mijns inziens komt die dus via Vodafone binnen. Lijkt mij dat dit probleem toch bekent moet zijn bij Vodafone. Mochten mijn acties niet het gewenste resultaat geven dan neem ik zeker contact op met de klantenservice. Mvg Toon
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Rinette Je kunt ook in de berichten app RCS-Service uitvinken (in de instellingen). Lost dat het issue op?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic