Jann36

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMS Framework

Update: door

Beste Vodafone,
Sinds ik een update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik elk2paar seconden de melding 'IMS Framework is gestopt'. Wat ik erover kan vinden heeft dit te maken met de provider. Hoe zorg ik dat deze melding verdwijnt?
Beste Vodafone,
Sinds ik een update heb geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4, krijg ik elk2paar seconden de melding 'IMS Framework is gestopt'. Wat ik erover kan vinden heeft dit te maken met de provider. Hoe zorg ik dat deze melding verdwijnt?
45 Reacties 45
Twan55

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IMS Framework trekt sinds twee dagen mijn accu binnen enkele uren leeg. Gebruikt 63% van de accu. De laatste updat van Vodafone was anderhalf - twee weken geleden. Rich Communications staat al afgevinkt, bij messanger is ook RCS-service afgevinkt. De IMS Framwork heb ik gedwongen gestopt ! Maar hij blijft toch zijn accu leeg trekken. Vodafone Protect heb ik al in zijn geheel verwijderd. Kan IMS Framwork er niet worden uitgesloopt? Waar dient dit rare tooltje voor?

Jeroen3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Tot 3 dagen terug haalde ik makkelijk een dag met de batterij. Nu wordt deze in een halve dag leeggetrokken door IMS Framework. Wat is de oplossing? Deze verwijderen? Wat doet deze eigenlijk?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Jeroen3 ,

Waarschijnlijk komt dit door de laatste update van 155.55 MB? Nu zie ik door naar instellingen > batterij te gaan en dan klikt op IMS Framework je de cache leegt en dan gedwongen stopt zet tot nu toe is dat de oplossing.

Wat het doet dat weet ik niet zo precies...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Mijke ,

Tot nu toe zoals je ziet blijkt dit de oplossing te zien instellingen > batterij IMS Framework cache legen gedwongen stop zetten.
Mocht je bang zijn dat gegevens kwijt gaan (waarvan ik nog niks gehoord heb zoals je ziet op het forum) kun je en back up maken via Samsung Kies.

De oorzaak lijkt de 155.55 MB update te zijn...

@Weszle merk je nog enige problemen of is het volledig opgelost? Behalve op dat ene kleine puntje van elke keer uitvinken.
Weszle

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@SamsungExpert Ik merk er nauwelijks iets van! ik heb wel af en toe dat mijn telefoon vast slaat tijdens het opladen. Dan moet ik hem even opnieuw opstarten alles weer uitvinken en dan is het weer opgelost.

Ook was afgelopen dinsdag avond uit het niks alles weer aangesprongen zonder dat ik het merkte en was de batterij weer zeer snel leeg.. daarna alles weer uitgevinkt en tot nu toe werkt hij weer prima.

De enigste oplossing tot nu toe is dus gewoon Rich Communications uitvinken en de Cash leegmaken + gegevens verwijderen en gedwongen stoppen van IMS Framework via batterijverbruik of applicatie beheer en dan werkt alles prima.
Weszle

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@dolfijntjes18 Als IMS Framework niet tussen je batterijverbruik staat probeer het dan is bij: Instellingen > Meer > Applicatiebeheer > Alles > IMS Framework
aikidodennis

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja mijn batterij heeft sinds de laatste update ook erg te lijden van ims framework. Erg irritant
Cavalino72

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem zit hem inderdaad in de Rich Communications van Message+.....verwijder die app en dat scheelt al aanzienlijk....verder RCS uitzetten (instellingen en dan meer netwerken....bovenaan Rich Communications).

Maar vergeet niet Chatten van Samsung te verwijderen...dat maakt ook gebruik van IMS framework RCS en dat blijft onderhuids stroom vreten.

Vergeet na een reboot niet dat RCS uit te zetten, want dat gaat automatisch weer aan. Je wordt er automatisch aan herinnert, gezien er een melding komt je nummer in te voeren.....sowieso niet doen en nee antwoorden...dan RCS uitgooien.


edheesakkers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo alles geprobeerd zoals hierboven beschreven maar helaas niets werkt. Service blijft draaien en mn batterij leegtrekken. Iemand nog suggesties?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Ed, ik allereerst intern doorgegeven dat je dit probleem nog steeds merkt. Als oplossing zou het verwijderen van de update moeten helpen. Zie bv de post van Weszle hierboven. Werkt ook dat niet? Wat gebeurt er precies? gaat de dienst bv uit maar weer aan, of wil hij helemaal niet uit?
jvankalmthout

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn batterij is op het moment 35% na 3,5 uur!!! Ik heb vandaag bijna geen app gebruikt en toch zo snel. Mijn batterijverbruik ziet er zo uit:

1. IMS Framework 71%
2. Scherm 10%
3. Vodafone Protect 7%
4. Android Systeem 4%
5. Android Systeem 2%

Ik had al last sinds de update, maar ik heb het idee dat het juist 2x zo erg is geworden sinds dat ik IMS Framework gegevens heb gewist en gedwongen heb gestopt. Daarnaast Rich communications uitgeschakeld en de berichten app naar standaard instellingen herstelt.

Hoe kan het dan toch dat ik nog maar 35% heb na 3,5 uur en bijna geen gebruik te hebben gemaakt. een paar dagen geleden deed in net geen dag met mn batterij, maar sinds een paar dagen is het echt te erg. De accu ziet er aan de buitenkant verder nog goed uit.
megabass

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Helaas kamp ik al een tijd met dezelfde problemen. Hoopvol ging ik dan ook aan de slag, maar helaas kan ik Rich Communications en IMS Framework niet vinden op mijn telefoon.

Wat te doen?
ingek

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds een week is IMS framework actief op mijn s4 mini. Hij trekt mijn batterij binnen enkele uren leeg. Ik las op een vorig topic dat mensen met een s4 er vorig jaar al problemen mee hadden, maar alle oplossingen die in dat topic werden genoemd, werken niet. Is er iemand die mij van dit probleem af kan helpen?


patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
SamsungExpert weet jij dit toevallig hoe dit op te lossen is
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoi ingek

Ik weet niet welke oplossing er verder op dit forum heeft gestaan, maar ook ik heb dit probleem gehad met mijn toestel (de s4). Na de vorige update, niet die naar lollipop maar die daar voor, trok IMS framework mijn batterij leeg. Niks doen, maar toch na vier uur geen batterij meer. Bij mij hielp helaas alleen maar de fabrieksinstelling terug zetten. Wanneer dat niet zou werken, moest ik mijn telefoon op laten sturen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Anonymous
Niet van toepassing
Super om te lezen dat je de ervaring deelt Lkoster
Zoals zij al aangeeft kun je het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Tevens zou je evt kunnen proberen om te kijken of er een nieuwe software beschikbaar is.
Vergeet bij beide opties niet om een backup up te maken. Dit kan je doen via het toestel zelf of via Samsung kies op een laptop of pc.

Mocht dat niet werken dan ben ik idd bang dat het toestel gerepareerd moet worden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er waren meerdere topics hierover. Ik heb deze samengevoegd.
fleurverkleij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn samsung galaxy s4 mini liet zomaar uit het niets een melding zien dat het IMS Framework gestopt is, na meerdere malen op ok te klikken bleef dit telkens opnieuw verschijnen, ik heb daarna mijn batterij eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan en het toestel weer aangezet, nadat ik heb hem opnieuw had aangezet is het toestel een update gestart, tijdens de update viel die halverwege uit en nu gaat het toestel niet meer aan.
iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen?


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
fleurverkleij , er was al een topic over dit onderwerp. Ik heb jouw topic hiermee samengevoegd. Staat het antwoord er misschien al tussen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ingek , is het nog gelukt met de nieuwe adviezen in dit topic?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic