fredv

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hybride 75

Ruim vier jaar geleden sloot ik een hybride 75 'abonnement' af. Eind januari ging er iets fouts met een automatische incasso. Om de andere dag kwam er een tekstje binnen met het verzoek alsnog te betalen. Helaas kon ik er niet achterkomen op welke rekening ik het geld moest storten en met welk kenmerk, ook niet via My Vodafone.
Het kostte mij ruim vijf weken bellen en mailen voordat ik eindelijk een rekeningnummer kreeg met een juist kenmerk en het geld kon overmaken. Ondertussen had Vodafone per 2 maart hybride 75 'gepauzeerd/stopgezet'. (Zo stond het in een tekstje). De dag erna kwam een tekst met de mededeling dat mijn hybride 75 is stopgezet. Kortom geheel buiten mijn schuld kan ik geen gebruik meer maken van hybride 75. Dat was ideaal voor mij. Ik bel en tekst af en toe, verder gebruik ik mijn mobieltje niet. Nu zit ik vast aan een prepaid-tarief van 30 cent per minuut of per tekstje. Ik kan overstappen op prepaid YOU. Dat is echter geen alternatief voor mij, want gericht op internetgebruik.
Ik wacht even af of begin april hybride 75 toch weer wordt aangezet. Zo niet, dan zal ik overstappen naar Telfort die nog wel de mogelijkheden hebben om goedkoop te bellen en tekstjes te kunnen sturen.
(PS: En ja, ik weet het, volgens de Vodafone-terminologie is Hybride 75 geen abonnement, maar als ik eens per maand een vast bedrag betaal voor een vaste dienst, dan is dat volgen Van Dale toch echt de definitie van een abonnement).
2 Reacties 2
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hoi fredv,

Balen dat jouw hybride 'abonnement' is afgesloten. Het is inderdaad van belang dat een rekening optijd betaald wordt om te voorkomen dat jouw nummer niet afgesloten wordt. Wat was de reden dat de klantenservice jou niet direct de gegevens gaf, zodat je de betaling kon voldoen? De gegevens zijn namelijk ook gewoon op onze website te vinden.
Neem anders even contact op met onze klantenservice via Facebook of Twitter. Dan kijken mijn collega's eens met je mee of jouw nummer volledig is afgesloten of dat deze eventueel nog geactiveerd kan worden. Vanuit het forum kan ik je hier helaas niet bij helpen.
fredv
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De eerste keer kreeg ik een nummer van Deutsche Bank - overgens pas na de tweede keer bellen het juiste nummer. De medewerkster zei dat vermelding van mobiele nummer als kenmerk voldoende was,. Helaas werd het geld weer teruggestort. Inmiddels uiteraard ruim een week verder.
Op de website kwam ik datzelfde bankrekeningnummer tegen, maar met de mededelng zowel telefoon- als klantennummer te vermelden. Opnieuw het geld overgemaakt, een week later werd het weer teruggestort.
Weer gebeld. Een medewerkster zou een e-mail sturen met een link om direct via iDeal te betalen. Ze sprak zeer slecht Nederlands en ondanks drie keer spellen, heeft ze kennelijk toch niet het goede e-mailadres opgeschreven.
Dus heb ik weer een paar dagen later gemaild naar klantenservice via de website. Toen kwam ik er pas achter dat ik voor Hybride75 bij Prepaid moest zijn. De medewerkster werkte voor 'abonnementen'. Ze verwees mij naar de goede afdeling, maar vond het kennelijk niet haar taak om mijn vraag even door te sturen naar de juiste afdeling binnen klantenservice.
Toen gemaild naar een medewerker klantenservice Prepaid. Die mij overigens direct beantwoordde en het externe bedrijf dat de betalingen regelt zou vragen mij alsnog een link te sturen zodat ik via iDeal kon betalen. Een week later uiteraard nog steeds niets ontvangwn, dus mailde ik opnieuw. Een dag later gaf hij mij een rekeningnummer met een kenmerk om het geld zelf over te maken. Het geheel duurde ruim 4 weken.
Overigens staat het rekeningnummer dat ik moest gebruiken (van de RABO) nergens op de website. Ook stond er in die gehele periode geen informatie of een link bij My Vodafone.
Ik betaalde 3 maart en kreeg dezelfde dag het smsje binnen dat mijn Hybride75 was stopgezet. Toen ik de dag erna eens keek of Vodafone YOU wat voor mij zou zijn, kreeg ik opeens wel de mededeling dat er nog een rekening openstond en een link om direct via iDeal te betalen.
(Het verbaast mij vooral dat medewerkers klantenservice als zij mijn telefoonnummer weten niet direct inzicht hebben in een betalingsachterstand. Dan had men bij het eerste contact al kunnen zien dat ik niet bij abonnementen, maar bij prepaid moest zijn en mogelijk direct via mijn bekende e-mailadres (genoteerd bij My Vodafone) een goed link kunnen sturen om direct via iDeal te kunnen betalen.)

Update: Ben met hulp van een medewerker overgestapt op YOU. Ik dacht dat dit standaard 10 euro per maand was, maar dat had ik verkeerd begrepen; er staan weer 75 belminuten op mijn telefoon. Toch weer goed gekomen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic