De eerste keer kreeg ik een nummer van Deutsche Bank - overgens pas na de tweede keer bellen het juiste nummer. De medewerkster zei dat vermelding van mobiele nummer als kenmerk voldoende was,. Helaas werd het geld weer teruggestort. Inmiddels uiteraard ruim een week verder.
Op de website kwam ik datzelfde bankrekeningnummer tegen, maar met de mededelng zowel telefoon- als klantennummer te vermelden. Opnieuw het geld overgemaakt, een week later werd het weer teruggestort.
Weer gebeld. Een medewerkster zou een e-mail sturen met een link om direct via iDeal te betalen. Ze sprak zeer slecht Nederlands en ondanks drie keer spellen, heeft ze kennelijk toch niet het goede e-mailadres opgeschreven.
Dus heb ik weer een paar dagen later gemaild naar klantenservice via de website. Toen kwam ik er pas achter dat ik voor Hybride75 bij Prepaid moest zijn. De medewerkster werkte voor 'abonnementen'. Ze verwees mij naar de goede afdeling, maar vond het kennelijk niet haar taak om mijn vraag even door te sturen naar de juiste afdeling binnen klantenservice.
Toen gemaild naar een medewerker klantenservice Prepaid. Die mij overigens direct beantwoordde en het externe bedrijf dat de betalingen regelt zou vragen mij alsnog een link te sturen zodat ik via iDeal kon betalen. Een week later uiteraard nog steeds niets ontvangwn, dus mailde ik opnieuw. Een dag later gaf hij mij een rekeningnummer met een kenmerk om het geld zelf over te maken. Het geheel duurde ruim 4 weken.
Overigens staat het rekeningnummer dat ik moest gebruiken (van de RABO) nergens op de website. Ook stond er in die gehele periode geen informatie of een link bij My Vodafone.
Ik betaalde 3 maart en kreeg dezelfde dag het smsje binnen dat mijn Hybride75 was stopgezet. Toen ik de dag erna eens keek of Vodafone YOU wat voor mij zou zijn, kreeg ik opeens wel de mededeling dat er nog een rekening openstond en een link om direct via iDeal te betalen.
(Het verbaast mij vooral dat medewerkers klantenservice als zij mijn telefoonnummer weten niet direct inzicht hebben in een betalingsachterstand. Dan had men bij het eerste contact al kunnen zien dat ik niet bij abonnementen, maar bij prepaid moest zijn en mogelijk direct via mijn bekende e-mailadres (genoteerd bij My Vodafone) een goed link kunnen sturen om direct via iDeal te kunnen betalen.)
Update: Ben met hulp van een medewerker overgestapt op YOU. Ik dacht dat dit standaard 10 euro per maand was, maar dat had ik verkeerd begrepen; er staan weer 75 belminuten op mijn telefoon. Toch weer goed gekomen!