Bakstenen

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

sms

Ik ontvang sinds een paar maanden een SMS van Vodafone(tenminste dat staat er) met de mededeling dat mijn rekening klaar staat,nu gaat het over de rekening van maart,er staat ook een url in,die ik uiteraard niet aanklik,maar gewoon via de website mijn rekening bekijk,alleen daar staat niet de rekening.
Hebben meer mensen daar last van?
6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Is de afzender van het bericht Vodafone en kun je hier niet op reageren? Het juiste voorbeeld vindt je hieronder,

Beste klant, je rekening voor de maand oktober staat klaar op My Vodafone. Bekijk je rekening in de app of op vodafone.nl/mijnrekening

Vriendelijke groet,
Bakstenen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Er staat,
Je rekening voor maart staat voor je klaar in de My Vodafone app:http//www.vodafone.nl/app/link/mijnrekening
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Goed nieuws! Dat is een officiële sms :).

Een website met www.vodafone.nl is altijd te vertrouwen, maar staat er nou vodafone.betaal.be dan vooral niet klikken! Je kan gerust verder gaan waar je mee bezig was ;).

Vriendelijke groet,
Bakstenen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Oke,maar wat ik dan niet begrijp is dat als in My Vodafone kijk ik geen rekening van maart zie staan.
mvg,
Henk
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Wellicht is de sms te vroeg verzonden, kan begrijpen dat je dit verdacht vindt. Echter als je de url intikt op Google kom je op een beveiligde https:// website. Als je naar vodafone.nl gaat en naar het kopje MyVodafone gaat zie je exact dezelfde url.

Vriendelijke groet,
Bakstenen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja jullie maken het wel gemakkelijk om phissings sms te ontmaskeren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic