Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hulp gevraagd: Traag internet postcode 2993(VM/CS)

Ben net overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Bij T-Mobile was het bereik en internetsnelheid (std 3G 3,6mbps) erg goed.
Het bereik en internetsnelheid zou volgens het vodafone dekkingsgebied optimaal moeten zijn. Mijn gemiddelde singaalsterkte is 2 streepjes en gemiddelde internetsnelheid is 0.10-0.30 mbps. Mijn abo moet 14.4mbps moeten hebben ensignaalsterkte moet altijd voldoende sterkte moeten hebben. Thuis telefoneren met je hoofd tegen het raam wordt je niet vrolijk van. Waarom overgestapt? We maken allemaal fouten...

De test is gedaan via speedtest.net met een down- en upload naar een server in london.
- Telefoon is de iphone 5
- Abo is iphone-2 altijd €75
- problemen in postcodegebied 2993/3079 (barendrecht/rotterdam). Internetsnelheid is overal onder de maat.

Hulp gevraagd!
Thanks!
90 Reacties 90
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist met veel zoekwerk een klacht ingediend bij Vodafone. Verwacht er niet al te veel van. Als ze niet in de hulp modus springen, dan dien ik mijn klacht in bij de consuwijzer en zal ik de geschillencommissie inschakelen. Ik wijger €75 per maand te betalen voor iets wat Vodafone niet waar kan maken. Komende week zal ik de Vodafone servicedesk, wekelijks bellen voor voortgang en oplossingen.
 
Ik zou iedereen willen aanraden je klachten op zo veel mogelijk ingangen bij Vodafone bekend te maken. hoe hoger het aantal klachten, hoe eerder Vodafone daadwerkelijk stappen gaat ondernemen.
 
TIP: Wat zou helpen is dat iedereen de speedtest.net app installeerd op zijn mobiel en regelmatig testen en upload in dit topic. Thanks! 
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik ga je volgen vincent ,zoals je hebt kunnen lezen heb ik 4 abonementen. Ik ga klacht. Nl schrijven en zo nog meer , ik ook even bellen morgen , en kijken wat daar uitkomt
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Niks meer vernomen van voda jammer hoor
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben ondertussen met vodafone op facebook bezig en dit levert nieuwe resultaten op. Zodra ik hier alles heb afgehandeld, informeer ik jullie...
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Info momenje:
Er bestaat een GEDRAGSCODE TRANSPARANTIE INTERNETSNELHEDEN (GTI), een aantal interessante items uit dit document. In bold, belangrijke info:
 
De ISP’s lichten consumenten voor over bijvoorbeeld de mogelijkheden van een bepaalde dienst om snel te browsen, waar de consument op moet letten als hij HD-video via internet wil bekijken of online wil gamen. Heeft de verbinding voldoende uploadsnelheid voor videoconferencing? Geeft een hogere snelheid een betere internetervaring? Is een dienst met een hogere of lagere bandbreedte meer geschikt? Om de consument te helpen bij het maken van de juiste keuze hebben de ISP’s de Gedragscode Transparantie Internetsnelheden (GTI) ontwikkeld.
 
De ISP’s streven er naar om de consument zo goed mogelijk voor te lichten over de te verwachten snelheid van de verbinding en welke factoren in de praktijk invloed hebben op de daadwerkelijk te realiseren snelheid. Dit geldt zowel vóór de totstandkoming van de overeenkomst als gedurende de uitvoering ervan. Hierdoor wordt de consument in staat gesteld om een afgewogen keuze te maken die het beste aansluit bij zijn omstandigheden en wensen. De gedragscode bevat een basisniveau omtrent de te verstrekken informatie en de wijze waarop daarover door de ISP wordt gecommuniceerd. ISP’s hebben de mogelijkheid om additionele informatie te verstrekken ter onderscheiding van hun aanbod met de vele concurrenten.
 
ISP’s zullen de klant op voor hem begrijpelijke wijze voorlichten als de ervaren snelheid niet overeenkomt met de snelheid die hij verwacht. ISP’s zullen daarvoor faciliteiten inrichten in Q&A’s op de website en informatie via de klantenservice. ISP’s zorgen er voor dat de informatie steeds up-to- date is. Als komt vast te staan dat het probleem zich in het domein van de klant vindt (router, interne bekabeling, computer, tablet, smartphone), adviseert de ISP de klant stapsgewijs over de mogelijkheden om het probleem te verhelpen. Als het probleem niet kan worden opgelost dan de klant redelijkerwijs op basis van de overeenkomst mocht verwachten, gelden onverkort de regels van het verbintenissenrecht en consumentenkoop. De ISP publiceert op zijn website in begrijpelijke bewoordingen welke mogelijkheden de consument heeft als de dienst redelijkerwijs niet aan de verwachtingen van de consument voldoet. De ISP wijst de klant daarbij op de mogelijkheid om een klacht in te dienen en op de van toepassing zijnde interne klachtenprocedure.
 
Gehele document: vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/20120703GTIfinalboardapproval.pdf
 
 
 
 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vodafone heeft op de dekkingskaart de getallen "werkelijke snelheid". Intussen weet je hopelijk toch wel dat je net als bij ADSL geen gegarandeerde snelheid hebt? Dat kan ook gewoon niet, want er zijn enorm veel smartphones in Nederland en iedereen maakt tegelijkertijd gebruik van die masten en er is maar een beperkte frequentieruimte.
 
Heb de postcode even bekijken op umtsmasten.nl en volgens die site staan er op precies dezelfde plek (dichtst bij 2993cs) ook antennes van KPN en T-Mobile, in dezelfde mast, en die hangen lager dan die van Vodafone in dezelfde mast! Misschien een idee dat Vodafone er eens een technicus naartoe stuurt om peilhoogte te nemen?
 
Mijn ervaring met Vodafone in midden en zuid-Nederland is trouwens erg goed; goede dekking en redelijk goede snelheden.
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Ruud,
 
Dank voor de input. Ik ben aardig bekend met dit soort signalen/processen/diensten door mijn werkervaring bij Ziggo en een provider implementatietraject in een groot ziekenhuis in Rotterdam. Ik weet ook dat de sterkte van het basissignaal goed moet zijn en dat er invloeden zijn die het geheel verminderen.
 
De technisch dienst van Vodafone zegt:
...naar aanleiding van het forumtopic heb ik diverse vragen uitgezet bij onze technische dienst. Daaruit blijkt dat het gebrek aan 3G bereik op jouw specifieke postcode, VM dus, puur komt door de combinatie van de afstand tot de dichtstbijzijnde mast, de locatie en het gebruikte toestel (iPhones hebben helaas niet de sterkste antenne).
Daar valt op dit moment niets aan te doen helaas. Uiteraard komt er op enig moment verbetering van de dekking maar dat zal niet in de nabije toekomst zijn.
 
Het gaat er mij mn om dat Vodafone toegeeft dat zij mij een contract hebben laten ondertekenen terwijl ze wisten dat het signaal verre van toereikend is. 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Paddypat,

We hebben reactie gekregen van de afdeling waarnaar je klacht is doorgezet. Je krijgt hierover bericht via Hyves (privébericht).


Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
JA DIE KRIJG IK NET , maar wij betalen voor 3 g snelheden en zitten niet te wachten op 2 g .Dit is het antwoord van voda ..............
Onderzoek wijst uit dat de UMTS-dekking in postcodegebied 2993CS voldoende is. Indien er onvoldoende UMTS-netwerkdekking op een bepaalde locatie is, schakelt je toestel over op het gsm/GPRS-netwerk zodat je in ieder geval gebruik kunt maken van de diensten die beschikbaar zijn via het 2G-netwerk. Hierdoor wordt de snelheid van gegevensoverdracht wel lager. Binnenhuisdekking en UMTS-dekking worden niet gegarandeerd. Vodafone voldoet hiermee aan de algemene voorwaarden.

Een goede oplossing zou zijn om een femtocel aan te schaffen. Het bereik binnenshuis wordt hierdoor aanzienlijk verbeterd. ................ En een femtocel aanschaffen vind je niet dat we genoeg betalen , dat ding zou GRATIS MOETEN ZIJN
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
CITAAT VODA
We kunnen de Femtocel niet gratis aanbieden.
Onderzoek heeft uitgewezen dat er geen dekkingsprobleem is op je adres.

Wij kunnen je hier helaas niet verder mee helpen.

Ik begrijp uit je berichtje dat je het hier niet mee eens bent. Ik raad je dan ook aan om een brief te sturen naar de afdeling Special Services. Zij zullen je klacht nogmaals beoordelen en samen met je tot een oplossing komen.

De brief kun je sturen naar:
Vodafone
T.a.v Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Paddy, als dat het antwoord is van mijn collega's, ga ik er vanuit dat ze degelijk onderzoek gedaan hebben. Ik kan daar verder niets aan veranderen, maar de optie van een brief sturen staat uiteraard open.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ook dat zal weinig zin hebben als iedereen z,n kop in het zand blijft steken , geen dekkingsprobleem me hoela , waar komen de klachten van mensen dan vandaan , als de telefoon over schakelt naar 2 g zegt dat toch genoeg . Ja dat je kan bellen en internetten is waar ,maar vraag niet hoe (rooksignalen zijn sneller ) maar goed ben er klaar mee verandert niks en zal ook niet gebeuren .ik wou dat ik zo,n machts positie had met m,n zaak mvg en veel sucses
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tip: om meer metingen te maken kun je de apps Speedtest en NetwerkRadar gebruiken.

Ik ben nu bezig metingen te verzamelen in rotterdam en barendrecht.
Algemeen resultaat: 4 strepen en 3G, kwaliteit van internet: Slecht.

Resultaten NetwerkRadar:

TIJDSTIP LENGTE BREEDTE NETWERK OMGEVING VERBINDING DOWNLOAD UPLOAD GOOGLE MAPS
01-02-2013 06:41:26 4.491000 51.848500 Unknown Matig Slecht Slecht 51.849 4.491
01-02-2013 06:41:30 4.491000 51.849000 3G binnen Slecht Slecht Overgeslagen 51.849 4.491
01-02-2013 06:41:30 4.491000 51.849000 3G binnen Slecht Slecht Overgeslagen 51.849 4.491
01-02-2013 07:40:48 4.520000 51.844700 Unknown Uitstekend Slecht Matig 51.845 4.520
01-02-2013 07:42:03 4.517900 51.852000 Unknown Uitstekend Slecht Matig 51.852 4.518
01-02-2013 07:42:54 4.518800 51.858300 Unknown Uitstekend Slecht Slecht 51.858 4.519
01-02-2013 07:43:44 4.525600 51.862600 Unknown Goed Slecht Slecht 51.863 4.526
01-02-2013 07:45:31 4.535900 51.867200 Unknown Uitstekend Slecht Slecht 51.867 4.536
01-02-2013 07:46:46 4.539900 51.873600 Unknown Uitstekend Slecht Matig 51.874 4.540
01-02-2013 07:48:18 4.533800 51.879000 Unknown Uitstekend Slecht Uitstekend 51.879 4.534
01-02-2013 07:50:00 4.533800 51.877900 Unknown Uitstekend Slecht Matig 51.878 4.534
01-02-2013 07:53:29 4.533700 51.879500 Unknown Uitstekend Slecht Matig 51.880 4.534
01-02-2013 17:33:08 4.513400 51.844100 Unknown Uitstekend Goed Uitstekend 51.844 4.513
01-02-2013 17:33:24 4.515900 51.844000 Unknown Uitstekend Slecht Uitstekend 51.844 4.516
01-02-2013 17:33:53 4.517600 51.846100 Unknown Uitstekend Uitstekend Uitstekend 51.846 4.518
01-02-2013 17:34:38 4.516400 51.852600 Unknown Uitstekend Goed Uitstekend 51.853 4.516
01-02-2013 17:35:24 4.516600 51.862800 Unknown Uitstekend Goed Uitstekend 51.863 4.517
01-02-2013 17:35:54 4.515400 51.868400 Unknown Uitstekend Uitstekend Uitstekend 51.868 4.515
01-02-2013 17:36:09 4.515000 51.871000 Unknown Uitstekend Uitstekend Uitstekend 51.871 4.515
01-02-2013 17:36:53 4.511400 51.875100 Unknown Uitstekend Uitstekend Uitstekend 51.875 4.511
01-02-2013 21:10:12 4.477100 51.922300 Unknown Matig Goed Slecht 51.922 4.477
02-02-2013 10:28:00 4.522300 51.895900 Unknown Matig Slecht Uitstekend 51.896 4.522
02-02-2013 10:28:55 4.522300 51.895900 Unknown Uitstekend Slecht Uitstekend 51.896 4.522
02-02-2013 12:54:47 4.524000 51.896700 Unknown Goed Slecht Matig 51.897 4.524
02-02-2013 14:15:37 4.489000 51.923700 Unknown Uitstekend Slecht Matig 51.924 4.489

Internetsnelheid is drama en beneden pijl. Vodafone, kan het aan iets anders liggen?!
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Nee vincent de dekking is goed daar niks aan de hand , ligt vast aan je toestel die iphones hebben slechte antennes dat weet je toch LIGT NIET AAN VODA ,
Nou mn hoela samsung of iphone 5 of htc het blijft allemaal het zelvde hoor gewoon bar slecht , maar je kan net zo goed tegen een muur praten want er wordt niks aangedaan door Voda diep triest dit

Van het weekend maar even radar , kassa en klacht.nl aanschrijven mischien dat ze wel naar hun luisteren kpn ging gisteren ook aardig op zn bek (bij kassa ) die grote bedrijven denken dat ze alles kunnen maken .
Nou ik pik het niet voor 4 abonnementen het volle pond betalen voor zo,n snelheid
TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Nou nou Vincent, je hebt het er maar druk mee 🙂 Misschien je toestel eens instellen op het 2G netwerk ? Optie ? Proberen waard zou ik zeggen. 
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Wat dat nou voor antwoord joh , daar betalen we toch niet voor als je niks beters weet met je mooie teksten . ZEG DAN NIKS en als je zelf geen problemen hebt bemoei er niet mee dan
????????????????
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Paddypat schreef:
Wat dat nou voor antwoord joh , daar betalen we toch niet voor als je niks beters weet met je mooie teksten . ZEG DAN NIKS en als je zelf geen problemen hebt bemoei er niet mee dan.
Heey Paddypat, laten we het leuk houden hier op het forum en ons houden aan de huisregels. Het was naar mijn mening een goed bedoeld advies en niet aan jou direct gericht. Volgens mij ging het over de aangegeven hoeveelheid data die gegeven werd in een eerder genoemd bericht.


Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Dat is goed maar als diegene even terug gelezen had , over 2 g hebben we het al gehad ,dus dat advies hebben we weinig aan, vandaar zo,n antwoord , en waar blijft de oplossing van jullie kant ??????. En je moet ook begrijpen dat als je 4 abonnementen hebt en de problemen blijven zich voor doen dat het stoom op een gegeven moment
uit je oren komt ????????????????????????

back to topic
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lezers, Modorators,
 
Ik ga afhaken. De response vanuit Vodafone op het forum om te werken aan een oplossing is erg laag. Daarnaast zijn er te weinig mensen die bijvallen behalve PaddyPat, en dat draagt niet bij aan constructieve communicatie. Dat maakt het er niet leuker op.
 
De personen/modorators zijn niet bijmachtig om te helpen daar het ze ontbreekt aankennis, het hen niet interesseert en zij intern niet het mandaat hebben om veranderingen te bewerkstellingen.
 
Ik ga een downgrade van mijn abonnement inzetten, een femtocell aanschaffen en als het contract afloopt weer weg. 
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
De personen/modorators zijn niet bijmachtig om te helpen daar het ze ontbreekt aankennis, het hen niet interesseert en zij intern niet het mandaat hebben om veranderingen te bewerkstellingen.

???????? sorry vincent als je niet blij was met mijn comentaar , maar ik dacht mischien worden Ze een keer wakker daar .Ik kap ook met dit forum van het weekend kassa en klacht . Nl schrijven. sucses vincent
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic