Heb zelf ook problemen met windows 7 en 64 bit...
Hoi Jaap...
Ikzelf draai ook op MS Win7 Pro (x64), idem stick K3765 (Huawei!), VMC: v9.4.6.20529, Firmw.: 11.126.03.06.00, Abo.: Zorgeloos... Bij mij LIJKT de software op zich goed te werken, maar jouw kb/s verhaal is wel érg magertjes, mijn snelheid ligt in Nijmegen ergens tussen 1.5~2.5 Mb/s met uitschieters (uitzonderlijk!) tot 3.5 Mb/s wat eigenlijk nog niet genoeg is, lol... Dit heb ik x-double getest op een Win XP machine, sneller wil 't netwerk hier gewoon niet ! Naar ik aanneem heb je VMC op 'voorkeur / uitsluitend UMTS' gezet en geeft je dashboard / modem doorgaans UMTS/HDSUPA (LED blauw!) aan en géén GPRS (LED groen = max. 387 kb/s !)? Als dit op geen enkele locatie mogelijk is of als het modem wél UMTS aangeeft bij lage snelheid, zou ik bij 'n Voda-belwinkel m'n modem laten testen, of beter... Je laptop met een leen-modem! De berichten hier op 't forum suggeren immers (Lees Ras 635 Error! Een soort algemeen 'unable to connect', duid niet specifiek op een poortconflict gok ik zo...) dat 't wel óf helemaal niet werkt.
Hoewel correcte werking in princiepe voor Win7(x64) voor onze versie door Voda NL niet gegarandeerd wordt (Zij adviseren officieel VMC v9.4.5, hoewel deze handleiding: http://www.business.vodafone.com/download/getFmlDoc.do?docId=74dff9ac-7e49-4184-8b30-79e88db8df72 wél volledige Win7(x64) compatt. suggereerd!), ging het installeren bij mij probleemloos zonder enige compattibiliteits problemen, en lijkt onze VMC versie nog 't beste te werken. zorg wél dat je ALLE laatste MS updates hebt vóór je VMC opnieuw installeerd (Als administrator uiteraard!), ook kan het zijn er een andere datacard/modem in de weg zit, effe een hardwareconflict-scan dus, dit zou die maffe her-initialisatie problemen kúnnen verklaren. Gebruik van 2 vershillende typen Huawei USB sticks of providers op de zelfde PC raad ik ten zéérste AF! Maar ook...
Als je zoals ik een ZÉÉR ontevreden, grrr...(!) klant bent geweest van T-Mobile (Huawei E1750/E1820) of als je geprobeerd hebt om andere óf vorige Huawei-driver versies te installeren, dan kán het een goed idee zijn een 'clean install' te doen omdat uninstall op de gebruikelijke manier onjuiste info op je HD laat staan wat soms bij een nieuwe installatie opnieuw gebruikt wordt om de nieuwe app. te configuren, bovendien lijken die Huawei E#### en K#### drivers (tevens leverancier!) enorm op elkaar... ALLEEN in dit specifieke geval, LAST RESORT, EXPERTS ONLY (Arf!!!):
De-installeer ALLE dashboards + drivers die te maken hebben met ALLE huidige óf vorige Huawei USB sticks op de gebruikelijke manier, dmv. uninstall of in 'Programs and features' in de Control Panel dus... En... *REBOOT!*
Controleer vervolgens de folders 'C:\ProgramData', 'C:\Program Files (x86)' én '%appdata%' (Copy/paste in je file-explorer!) op foldernamen als: Huawei (=unbranded), Vodafone, TMobile, etc... En delete deze GEHELE folders behorende bij 1 of meerdere oude installaties, óf... Rename ze met een '_' erachter ofzo, als ze maar niet meer gevonden kunnen worden! Als je twijfelt, maak aantekeningen en bewaar de folders totdat ALLES weer naar behoren werkt! Deze folders verschillen per provider van naam, je herkent ze zo. Uninstall verwijdert wel het programma, maar laat vaak aantekeningen achter als hardwareconflict constateringen, stat.'s en settings enzo... Wég d'r mee! MERK OP: Je zult hierna eventuele maand statistieken/saldo berekeningen ook kwijt zijn!
Google/download/install het freeware progje 'CCleaner', een voor Win7(x64) érg goede registry cleaner/repair-tool... Desgewenst kan CCleaner nu eerst je HD voor je opruimen... Voer vervolgens de registry scan uit (all default) en laat CCleaner de eerste keer (1x dus!) een registry backup maken, en repareer de HELE waslijst aan gevonden onregelmatigheden. Herhaal 't scannen/repairen totdat 'ie zegt dat er geen fouten meer zijn. Dit verwijdert alle verwijzingen naar files die niet meer bestaan evenals verouderde software sleutels; Per saldo wordt je registry kleiner en je PC sneller... .. M'kay... *REBOOT!*
Run nu CCleaner nogmaals, als het goed is is je registry nog steeds error-vrij, en kun je effe testen of je overige componenten (LAN, wireless, graphics, etc.) nog steeds correct werken... Ik heb nog niet meegemaakt dat dit niet zo was, ehhh... , lol! Mocht 't toch mis gaan, dan kan CCleaner 't register in de staat terugbrengen van voor de grote schoonmaak mbv. de backup, zie handleiding!
Install (hèhè...) de VMC app. als ADMINISTRATOR...
Nogmaals... Als je niet weet hoe je system-folders/files zichtbaar moet maken in je explorer, PLEASE *Cry out loud!* DO NOT EVEN TRY !!! Want raad eens wie er NIET verantwoordelijk is voor event. gevolgen... Yup, c'est MOI, ^.^ ok? Deze op zich veilige methode heeft me al uit heel wat versie-conflicten gered, toch vreemd dat ik ALLE bovengenoemde Huawei modems aan de praat heb gekregen, elk met hun eigen drivers, wisselende ontvangst kwaliteit welliswaar, zélfs een SIM-lock vrije en providerloze E1750. Laat 't ons effe weten of 't gelukt is, of anders hoe Vodafone 't heeft opgelost... 't Lijkt erop dat ze nog wat bugfixing te doen hebben dus...
Zo, alles wat ik weet over Huawei ellende... Success!