janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Hd2 Verkeerde Locatie

Dag allemaal,

Sinds een aantal dagen geeft mijn HTC HD2 (UK versie) de verkeerde locatie weer in het Today screen.
Op de één of andere manier denk het toestal dat het in Nashik (India) is, waar het 4.5 uur later is, in plaats van in Rijswijk.
De belangrijkste info, de tijd, klopt dis totaal niet.

Als ik Google Maps start, begint hij ook weer in Nashik, totdat de GPS-data aangeeft dat het toestel toch echt in Rijswijk is.
Helaas heeft de GPS-data geen invloed op de locatie-, tijd- en weerinfo van het Today screen.

Het toestel via factory reset opnieuw installeren lost het probleem niet op.
De dataverbinding met Vodafone opnieuw laten creëren helpt ook niet. Bovendien moet daarna de proxy weer worden uitgezet omdat anders andere dingen niet werken.

Heeft iemand enig idee wat er misgaat en wat er aan te doen is?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jan
40 Reacties 40
danny

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier sinds enkele weken verkeer locaties, hoppend van India, Pakistan naar Suriname... (omgeving Den Haag) met een HTC Diamond2 toestel i.c.m. een Vodafone abonnement. Helaas weinig medewerking van Vodafone...
Wij kunnen u alleen de informatie verstrekken over gebruik van uw toestel voor netwerkinstellingen. De vragen die u stelt kunnen wij hierdoor niet beantwoorden. Het is mogelijk dat onze Vodafone winkel u verder kan informeren over de toestelinstellingen omdat zij dagelijks in contact zijn met de toestellen. Anders wil ik u verzoeken contact op te nemen met de fabrikant van het toestel. Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Hopelijk kan HTC iets gaan betekenen, want dit is best vervelend
tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net deze gestuurd aan Vodafone Zakelijk klantenservice. Ben benieuwd of er wat gebeurt.

Sinds ongeveer 2 weken word ik (samen met vele andereVodafone klanten) geconfronteerd met verkeerde locatiegegevens op mijntelefoon. OpHtc Hd2 Verkeerde Locatie - Vodafone Forumis hierover correspondentie van een aantal van uw klanten te lezen. Hetprobleem is helder. In de regio Den Haag wordt een verkeerde positie bepaald op hetVodafone netwerk. Dat heeft gevolgen voor tijdinstellingen, weersinformatie,etc.

HTC geeft aan dat het een Vodafone probleem is en men ditook met Vodafone heeft besproken. Zelf heb ik vastgesteld dat het met een KPNSIM inderdaad meteen is opgelost. Als ik mijn Vodafone SIM plaats is het weerfout. Een sterke aanwijzing dat het met Vodafone te maken heeft lijkt me.

Kunt u aangeven wat de status is van dit probleem?

Namens diverse Vodafone gebruikers in de regio Den Haag, bij voorbaat dank voor uw antwoord.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi! Dank!
Ben benieuwd!

Zelf heb ik nog steeds geen reactie op de melding.

Groet,

Jan


Heb net deze gestuurd aan Vodafone Zakelijk klantenservice. Ben benieuwd of er wat gebeurt.

Sinds ongeveer 2 weken word ik (samen met vele andereVodafone klanten) geconfronteerd met verkeerde locatiegegevens op mijntelefoon. OpHtc Hd2 Verkeerde Locatie - Vodafone Forumis hierover correspondentie van een aantal van uw klanten te lezen. Hetprobleem is helder. In de regio Den Haag wordt een verkeerde positie bepaald op hetVodafone netwerk. Dat heeft gevolgen voor tijdinstellingen, weersinformatie,etc.

HTC geeft aan dat het een Vodafone probleem is en men ditook met Vodafone heeft besproken. Zelf heb ik vastgesteld dat het met een KPNSIM inderdaad meteen is opgelost. Als ik mijn Vodafone SIM plaats is het weerfout. Een sterke aanwijzing dat het met Vodafone te maken heeft lijkt me.

Kunt u aangeven wat de status is van dit probleem?

Namens diverse Vodafone gebruikers in de regio Den Haag, bij voorbaat dank voor uw antwoord.

tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze zijn bij Vodafone ook niet zo snel. Hoewel ik iedere maand gemiddeld € 2.500,00 aan Vodafone Zakelijk betaal, heb ik ze nog nooit op een vlotte reactie kunnen betrappen. Er staat 5 werkdagen voor de reactie op mijn vraag. Maar mijn ervaring leert dat ze op e-mails en brieven vaak helemaal niet reageren.

Maar toch maar geprobeerd... 😉


Mooi! Dank!
Ben benieuwd!

Zelf heb ik nog steeds geen reactie op de melding.

Groet,

Jan


janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Echt waar??
Wat slecht!!

Groet,

Jan


Ze zijn bij Vodafone ook niet zo snel. Hoewel ik iedere maand gemiddeld € 2.500,00 aan Vodafone Zakelijk betaal, heb ik ze nog nooit op een vlotte reactie kunnen betrappen. Er staat 5 werkdagen voor de reactie op mijn vraag. Maar mijn ervaring leert dat ze op e-mails en brieven vaak helemaal niet reageren.

Maar toch maar geprobeerd... 😉

Remco

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog een lotgenoot meldt zich. In dit geval gaat het om een HTC Hero maar de problemen zijn precies hetzelfde. Wanneer ik mij in Zoetermeer bevind vermeld de telefoon dat ik in Damascus ben en wanneer ik in Den Haag ben in dezelfde stad als eerder genoemd in dit topic. In Utrecht heb ik er weer totaal geen last van. Ik heb ook maar een bericht naar HTC de deur uit gedaan, ik hoop dat er snel een oplossing voor gevonden wordt.
Chiel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hai, Hier nog een lotgenoot... Sinds deze ochtend (8-03) heb ik vodafone in gebruik genomen en ik bevind mij opeens in Bangalore... Wel lekker zonnig en goed warm ook;) Maar echt ideaal is het natuurlijk niet... Nu heb ik hem maar handmatig op Zoetermeer gezet. Ook ik heb mij gemeld bij HTC, via de link die elders in dit forum gepost is. Hopelijk kunnen zij iets doen. Dat het probleem bij Vodafone ligt lijkt mij meer dan 100% duidelijk, gisteren T-mobile in gebruik en geen problemen, nu Vodafone in gebruik en er zijn problemen. Dus Vodafone; aan de bak en laat zien dat je de beste provider bent! (BTW ik werk in een telefoonwinkel, en dit neem ik zeker even mee in het verkoopgesprek...) Mvg, Michiel EDIT: Zojuist ook maar eventjes gemeld bij Tros Radar, met een verwijzing naar dit forum.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net de volgende reactie van HTC ontvangen:

=======================================================

Geachte Jan Polet,

Bedankt voor uw antwoord. We hebben met meer klanten dit probleem gehad. Dit wordt veroorzaakt door Vodafone, welke de verkeerde locatie van de zendmasten doorstuurt aan de telefoons. Dit is door onzse teruggekoppeld aan vodafone en het is aan hen om een oplossing voor dit probleem te zoeken.
Mocht u verdere vragen hebben, dan horen we graag van u.

Met vriendelijke groet,

Breyten C.,
HTC

=======================================================

Het is nu dus adwachten wat Vodafone hier mee doet.

Groet,

Jan


Hai, Hier nog een lotgenoot... Sinds deze ochtend (8-03) heb ik vodafone in gebruik genomen en ik bevind mij opeens in Bangalore... Wel lekker zonnig en goed warm ook;) Maar echt ideaal is het natuurlijk niet... Nu heb ik hem maar handmatig op Zoetermeer gezet. Ook ik heb mij gemeld bij HTC, via de link die elders in dit forum gepost is. Hopelijk kunnen zij iets doen. Dat het probleem bij Vodafone ligt lijkt mij meer dan 100% duidelijk, gisteren T-mobile in gebruik en geen problemen, nu Vodafone in gebruik en er zijn problemen. Dus Vodafone; aan de bak en laat zien dat je de beste provider bent! (BTW ik werk in een telefoonwinkel, en dit neem ik zeker even mee in het verkoopgesprek...) Mvg, Michiel EDIT: Zojuist ook maar eventjes gemeld bij Tros Radar, met een verwijzing naar dit forum.

webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone heeft zeker een paar oude zendmasten uit India en Suriname gekocht en in de omgeving Den Haag geplaatst, zonder de CELL ID aan te passen. Of ze maken gebruik van Off-Shore development en er is wat Indiase testdata in productie gezet. Als je deze Topic zo leest lijkt het best grappig, maar vast heel vervelend voor de mensen die er mee te maken hebben. Ik heb er hier in het Oosten van het land nog geen last van gehad.
tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben erg benieuwd naar respons van Vodafone. Men geeft aan binnen 5 werkdagen te reageren, maar we zitten nu op 6. En dat terwijl ik de vraag vanuit mijn zakelijke account online heb ingediend. En dat account rekent jaarlijks 30K EUR af bij Vodafone. Ik vraag me af hoeveel je bij Vodafone in EUR moet afnemen om serieus genomen te worden.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook nog steeds geen reactie gehad.
Valt inderdaad erg tegen van Vodafone.

Groet,

Jan


Ben erg benieuwd naar respons van Vodafone. Men geeft aan binnen 5 werkdagen te reageren, maar we zitten nu op 6. En dat terwijl ik de vraag vanuit mijn zakelijke account online heb ingediend. En dat account rekent jaarlijks 30K EUR af bij Vodafone. Ik vraag me af hoeveel je bij Vodafone in EUR moet afnemen om serieus genomen te worden.

Segalw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, het ging even twee keer fout... Vanaf gisterenavond na een herstart werkt de locatie bij mij weer. Ben vandaag in andere steden geweest, oa Zoetermeer en de HTC ging naar die locatie. ook een paar keer laten bijwerken en tot op heden klopt het weer. Gr.Ruud
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit nog steeds in Nashik!


Hallo, het ging even twee keer fout... Vanaf gisterenavond na een herstart werkt de locatie bij mij weer. Ben vandaag in andere steden geweest, oa Zoetermeer en de HTC ging naar die locatie. ook een paar keer laten bijwerken en tot op heden klopt het weer. Gr.Ruud

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een herstart kwam er ineens weer Rijswijk op het scherm te staan.
Wel schoot het weer van regen naar een stralende zon naar bewolkt.
Waarschijnlijk waren de techneuten er nog mee bezig.

Vooralsnog lijkt het weer te werken.

Hopelijk blijft dat ook zo.

Vooralsnog ook geen reactie van Vodafone mogen ontvangen.
Slechte zaak.

Groet,

Jan


Hallo, het ging even twee keer fout... Vanaf gisterenavond na een herstart werkt de locatie bij mij weer. Ben vandaag in andere steden geweest, oa Zoetermeer en de HTC ging naar die locatie. ook een paar keer laten bijwerken en tot op heden klopt het weer. Gr.Ruud

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het werkt nog steeds!

Jan


Na een herstart kwam er ineens weer Rijswijk op het scherm te staan.
Wel schoot het weer van regen naar een stralende zon naar bewolkt.
Waarschijnlijk waren de techneuten er nog mee bezig.

Vooralsnog lijkt het weer te werken.

Hopelijk blijft dat ook zo.

Vooralsnog ook geen reactie van Vodafone mogen ontvangen.
Slechte zaak.

Groet,

Jan

tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad... ook hier doet 'ie het sinds gisteren weer.

Ik heb van Vodafone nog steeds niets gehoord, maar een oplossing vind ik in dit geval ook prima.

Jammer dat mijn verzoek om bevestiging bij bijvoorbeeld beëindigen van abonnementen ook nooit komt. Daar moet ik ook altijd 20 keer achteraan bellen.
Bij de Klantenservice werken denk ik alleen maar "techies" en niemand die even een mailtje of een brief kan typen. Als je ze niet nodig hebt is Vodafone prima. Als je met ze wilt communiceren is Vodafone echt een afrader.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is fijn dat het weer werkt.
Aan de andere kant is het slecht afgehandeld.
Als er door klanten problemen worden gemeld, dan hoort daar op z'n minst een reactie op te volgen.
Maar ja. Klanten echt serieus nemen is er bij beel bedrijven niet meer bij helaas.

Ik heb altijd al Vodafone. Al sinds het Liberte was. Ze hadden toen al de beste dekking.
Nooit problemen gehad verder.

Alleen recentelijk verbindingsproblemen met de HD2. Zie andere thread op dit forum.
Ook nu weer wijst Vodafone naar HTC en andersom.

Sommige technisch ingewikkelde zaken zijn nu eenmaal lastig uit te zoeken, maar communiceren met klanten moet toch niet zo moeilijk zijn, zou je zeggen.

Hopelijk blijft het werken.

Groet,

Jan


Inderdaad... ook hier doet 'ie het sinds gisteren weer.

Ik heb van Vodafone nog steeds niets gehoord, maar een oplossing vind ik in dit geval ook prima.

Jammer dat mijn verzoek om bevestiging bij bijvoorbeeld beëindigen van abonnementen ook nooit komt. Daar moet ik ook altijd 20 keer achteraan bellen.
Bij de Klantenservice werken denk ik alleen maar "techies" en niemand die even een mailtje of een brief kan typen. Als je ze niet nodig hebt is Vodafone prima. Als je met ze wilt communiceren is Vodafone echt een afrader.

danny

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas hier in Den Haag, omgeving Bomenbuurt, is het probleem nog niet opgelost (nog steeds op een vliegveld ergens in India), zal morgen is kijken in Zoetermeer hoe de zaken ervoor staan.
update: (15-03-2010) alle locaties die ik kon testen vandaag geven de juiste locatie weer. (Den Haag Bomenbuurt, Ypenburg, Zoetermeer)
webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
grappig/toevallig... sinds er gemeld is dat er waarschijnlijk wat ID's van sendmasten verkeerd stonden is het probleem opgelost...
robtieman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn probleem is dat elke keer als ik de HTC HD2 aanzet hij weer een uur naar voren springt.
Als ik hem 3 keer aan en uitzet gaat de klok 3x een uur naar voren.
Heb harde reset gedaan, maar helpt niet.
Daarnaast doet mijn bluetooth het niet. Na de harde reset eventjes wel, maar inmiddels weer gestopt.
Als ik op een nummer of een foto sta en het wil verzenden via bluetooth, heb ik in het menu niet eens de mogelijkheid om bluetooth te gebruiken, hij staat niet in het menulijstje.
Nu hoorde ik dat je in windows iets moet aanpassen. Ga naar BtCoreIf.dll en hernoem dit naar BtCoreIf–.dll Vervolgens zoek het bestand BtSdkCE30.dll en hernoem dit naar BtSdkCE30.dll

Maar ik heb deze bestanden helemaal niet staan in de map windows.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic