janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc Hd2 Verkeerde Locatie

Dag allemaal,

Sinds een aantal dagen geeft mijn HTC HD2 (UK versie) de verkeerde locatie weer in het Today screen.
Op de één of andere manier denk het toestal dat het in Nashik (India) is, waar het 4.5 uur later is, in plaats van in Rijswijk.
De belangrijkste info, de tijd, klopt dis totaal niet.

Als ik Google Maps start, begint hij ook weer in Nashik, totdat de GPS-data aangeeft dat het toestel toch echt in Rijswijk is.
Helaas heeft de GPS-data geen invloed op de locatie-, tijd- en weerinfo van het Today screen.

Het toestel via factory reset opnieuw installeren lost het probleem niet op.
De dataverbinding met Vodafone opnieuw laten creëren helpt ook niet. Bovendien moet daarna de proxy weer worden uitgezet omdat anders andere dingen niet werken.

Heeft iemand enig idee wat er misgaat en wat er aan te doen is?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jan
40 Reacties 40
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is echt een heel raar probleem.

In Voorburg geeft de HTC HD2 aan dat hij in Paramaribo is, met bijbehorend weer en bijbehorende tijd.
Terug in Rijswijk is het weer Nashik.
In Den Haag en Rotterdam klopt de informatie gewoon.

In Google Maps gaat het goed als "Use GPS" aan staat. Zet ik dat uit, dat gaat ook Google Maps naar Paramaribo (in Voorburg) en Nashik (in Rijswijk).

Ik heb begrepen dat de info door het netwerk wordt verstrekt.
Mag ik daar dan uit concluderen dat er iets in het netwerk niet in orde is?

Met vriendelijke groet,

Jan Polet


Dag allemaal,

Sinds een aantal dagen geeft mijn HTC HD2 (UK versie) de verkeerde locatie weer in het Today screen.
Op de één of andere manier denk het toestal dat het in Nashik (India) is, waar het 4.5 uur later is, in plaats van in Rijswijk.
De belangrijkste info, de tijd, klopt dis totaal niet.

Als ik Google Maps start, begint hij ook weer in Nashik, totdat de GPS-data aangeeft dat het toestel toch echt in Rijswijk is.
Helaas heeft de GPS-data geen invloed op de locatie-, tijd- en weerinfo van het Today screen.

Het toestel via factory reset opnieuw installeren lost het probleem niet op.
De dataverbinding met Vodafone opnieuw laten creëren helpt ook niet. Bovendien moet daarna de proxy weer worden uitgezet omdat anders andere dingen niet werken.

Heeft iemand enig idee wat er misgaat en wat er aan te doen is?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Jan

Segalw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan, Sinds afgelopen week heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb deze vraag bij HTC neergelegd en antwoord gekregen. Je kunt een paar instellingen controleren. Na wijziging van optie 3 heeft het bij mij (helaas maar even) even gewerkt. Ik wacht weer op nieuwe antwoorden. Gr RuudOPTION 1 1.Start-->Settings-->Menu (right lower corner)2.More-->Select Personal Tab-->Phone-->GSM/UMTS services 3.Untick the tickbox "downloadservice" OPTION 2 regional settings 1.Start-->Settings-->Menu (right lower corner) 2.More-->System-->Regional settings 3.Choose the right location. OPTION 3 1. Start-->Settings-->Menu (right lower corner) 2. More-->System-->location settings 3. Make sure the slide 'Location service settings' is switched to off
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Ruud,

Optie 1 klopt helaas niet.
Op de GSM/UMTS services-tab staat geen tickbox met "downloadservice".

Optie 2 is enigszins onzinnig. Dat check je natuurlijk als eerste.

Optie 3 helpt helaas niet.

Er is nog een optie, maar die lost het locatie-probleem niet op. Wel zorgt het er voor dat niet meer de verkeerder tijd op het beeld komt te staan.
1: Start-->Settings-->Menu (right lower corner)-->All Settings
2: Personal-->Phone-->GSM/UMTS services Tab
3: Time Synchronization-->Get Settings
4: Untick the tickbox "Automatic change time zone and clock"

Heeft HTC niet aangegeven waar de info vandaan komt en of het aan het netwerk zou kunnen liggen?

Hoor het graag.

Groet,

Jan


Hallo Jan, Sinds afgelopen week heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb deze vraag bij HTC neergelegd en antwoord gekregen. Je kunt een paar instellingen controleren. Na wijziging van optie 3 heeft het bij mij (helaas maar even) even gewerkt. Ik wacht weer op nieuwe antwoorden. Gr RuudOPTION 1 1.Start-->Settings-->Menu (right lower corner)2.More-->Select Personal Tab-->Phone-->GSM/UMTS services 3.Untick the tickbox "downloadservice" OPTION 2 regional settings 1.Start-->Settings-->Menu (right lower corner) 2.More-->System-->Regional settings 3.Choose the right location. OPTION 3 1. Start-->Settings-->Menu (right lower corner) 2. More-->System-->location settings 3. Make sure the slide 'Location service settings' is switched to off

Segalw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan,Ik had hetzelfde met optie 1 en heb dat ook aan HTC teruggekoppeld.Wat jij zegt over het netwerk zou wel kunnen kloppen want de locatie wordt volgens mij bepaald door de GSM masten en niet door GPS.Het vreemde is dat ik gisteren, nadat ik optie 3,had aangepast, wel weer een uurtje de juiste locatie had.Ik ga onze vraag ook bij Vodafone neerleggen.Groet,Ruud
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Ruud,

Als je de data-verbinding met Vodafone opnieuw laat creëren gaat het soms ook heel even goed. Daarna weer niet meer.
Bovendien staat dat de proxy weer aan, die dan dus weer moet worden uitgezet.

Ik heb ook nog het volgende gevonden. Ook nu is het weer geen oplossing, maar toch.

Disable My Location
For a lot of owners My Location simply does not work therefor you can disable it and stop it from showing in weather panel by using this cab.


Jan,Ik had hetzelfde met optie 1 en heb dat ook aan HTC teruggekoppeld.Wat jij zegt over het netwerk zou wel kunnen kloppen want de locatie wordt volgens mij bepaald door de GSM masten en niet door GPS.Het vreemde is dat ik gisteren, nadat ik optie 3,had aangepast, wel weer een uurtje de juiste locatie had.Ik ga onze vraag ook bij Vodafone neerleggen.Groet,Ruud

Segalw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jan, My Vodafone is uit de lucht dus ik kan nog niets melden. Je kan ook een andere stad "vast" op het Today scherm zetten. Dan heb je in ieder geval de juiste tijd en een stad in de buurt. In de gebruikershandleiding staat hoe je dat kan doen. http://member.america.htc.com/download/web_materials/Manual/HTC_HD2/091103_Leo_HTC_Dutch_UM.pdfGroet,Ruud
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ruud,

Je kunt alleen een andere locatie 'vast' op het today scherm zetten door Time Synchronization uit te zetten, zoals ik eerder aangaf.
Doe je dat niet, dan schakelt het toestel na een tijdje weer naar de locatie waar hij 'denkt' dat hij is.

De klantenservice zelf is op het moment niet bereikbaar. Alleen het computersysteem met de standaard antwoorden is bereikbaar.

Groet,

Jan


Hoi Jan, My Vodafone is uit de lucht dus ik kan nog niets melden. Je kan ook een andere stad "vast" op het Today scherm zetten. Dan heb je in ieder geval de juiste tijd en een stad in de buurt. In de gebruikershandleiding staat hoe je dat kan doen. http://member.america.htc.com/download/web_materials/Manual/HTC_HD2/091103_Leo_HTC_Dutch_UM.pdfGroet,Ruud

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een vriend met een Android toestel had gisteren hetzelfde probleem toen hij bij mij was.
Het ligt dus waarschijnlijk aan het netwerk.
Ik heb net de Vodafone klantenservice gemaild. Binnen twee dagen krijg is, als het goed is, een reactie.

Jan
Segalw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist antwoord van HTC gekregen; Er is op dit moment een probleem met Vodafone en lokatie bepaling. (Ik heb mijn locatie en telefoon gegevens doorgegeven)We kunnen hiermee de specifieke problemen van klanten escaleren en dan doorsturen naar Vodafone. Dus als je dit probleem ook heb meld dit dan aan bij HTC!
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK! Mooi dat het bekend is.
Nu de oplossing nog.

Heb je een link naar de HTC-page om het te melden?
Of moet het telefonisch?

Groet,

Jan


Zojuist antwoord van HTC gekregen; Er is op dit moment een probleem met Vodafone en lokatie bepaling. (Ik heb mijn locatie en telefoon gegevens doorgegeven)We kunnen hiermee de specifieke problemen van klanten escaleren en dan doorsturen naar Vodafone. Dus als je dit probleem ook heb meld dit dan aan bij HTC!

Segalw

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op de site van HTC / klanten service kun je een bericht verzenden. http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspxDit is de volledige tekst die ik gemaild kreeg van HTC:Dank u wel voor de vraag over de verkeerde lokatie instelling. Graag Uw serienummer en EMEI nummer doorgeven. Als dit ook een Vodafone SIM betreft die U gebruikt dan ook graag Uw adres en ROM versie doorgeven (instellingen-telefoon identiteit of vergelijkbaar) Er is op dit moment een probleem met Vodafone en lokatie bepaling. We kunnen deze specifieke problemen van klanten escaleren en dan doorsturen naar Vodafone.Groet, Ruud
tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde. Opmerkelijk is dat het allemaal in dezelfe omgeving is. Ook ik woon in Rijswijk en zie Nashik (India). In centrum Den Haag is het Lahore (Pakistan). En dit alles sinds een week. Omdat mijn HTC TP2 net uit reparatie terug kwam dacht ik dat het daar aan lag, maar nu zie ik dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben. Heb het met alle data ook bij HTC via de link in bovenstaand bericht gemeld.
EllertJelsma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Ik woon in Den Haag/Yperburg en volgens mijn HD2 woon ik sinds een week in Kanyakulangara (India). Irritant zeker ook omdat de tijd automatisch wordt aangepast en het daar bijna iedere dag zonnig en omstreeks 30 graden is.... Ellert
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt de automatische locatie- en tijdaanpassing uitztten:
1: Start-->Settings-->Menu (right lower corner)-->All Settings
2: Personal-->Phone-->GSM/UMTS services Tab
3: Time Synchronization-->Get Settings
4: Untick the tickbox "Automatic change time zone and clock"


Ik heb hetzelfde probleem. Ik woon in Den Haag/Yperburg en volgens mijn HD2 woon ik sinds een week in Kanyakulangara (India). Irritant zeker ook omdat de tijd automatisch wordt aangepast en het daar bijna iedere dag zonnig en omstreeks 30 graden is.... Ellert

webpatrick

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik hoop niet dat jullie ook het telefoon en data tarief vanuit India moeten gaan betalen.
tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag telefonisch met HTC klantenservice kontakt gehad. Probleem is bekend en doet zich alleen bij Vodafone klanten in de regio Den Haag en Amsterdam voor.

HTC wijst naar Vodafone en je raadt het al.... Vodafone wijst naar HTC.

HTC is bewijzen aan het verzamelen en wil graag op deze link (http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx) de volgende gegevens van mensen die dit probleem hebben:


  • in welke stad krijg je welke lokatie te zien?Device model: HTC ...Serial Number: ...IMEI Number: ...ROM: ROM version ...RADIO: ...Besturingssysteem: ... (bijv. Windows 6.5 Professional (English))ROM Date: ...

ik hoop dat HTC en Vodafone hier snel en constructief mee aan de slag gaan...
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na afgelopen vrijdag het probleem zowel bij Vodafone als HTC te hebben gemeld, kreeg ik vandaag de volgende reactie van HTC:

===========================================

Geachte Jan Polet,

Bedankt voor uw vraag met betrekking tot de HTC HD2. Mogen wij u vragen om u toestel te testen met of een andere sim kaart van een andere provider of om het toestel zonder simkaart op te starten en te verbinden met een wifi-netwerk? Werkt op dat moment de locatie bepaling correct? Dit om te testen wat er precies aan de hand is.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Breyten C.,
HTC

===========================================

Ik heb het meteen getest.
Mijn reactie:

===========================================

Een andere simkaart is helaas niet beschikbaar. Via Wi-Fi, zonder simkaart, gaat het goed en geeft het toestel Rijswijk aan. Wanneer ik het daarna weer met simkaart probeer, is het weer Nashik. Een vriend met een HTC-toestel en Vodafone heeft hetzelfde probleem. Het zit dus echt in het netwerk. Met vriendelijke groet, Jan Polet

===========================================

Afwachten dus.

Vodafone heeft overigens nog niet gereageerd.

Ik hou jullie op de hoogte.

Jan


Vandaag telefonisch met HTC klantenservice kontakt gehad. Probleem is bekend en doet zich alleen bij Vodafone klanten in de regio Den Haag en Amsterdam voor.

HTC wijst naar Vodafone en je raadt het al.... Vodafone wijst naar HTC.

HTC is bewijzen aan het verzamelen en wil graag op deze link (http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx) de volgende gegevens van mensen die dit probleem hebben:


  • in welke stad krijg je welke lokatie te zien?Device model: HTC ...Serial Number: ...IMEI Number: ...ROM: ROM version ...RADIO: ...Besturingssysteem: ... (bijv. Windows 6.5 Professional (English))ROM Date: ...

ik hoop dat HTC en Vodafone hier snel en constructief mee aan de slag gaan...

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nu dan ook een reactie van Vodafone.

===========================================

Geachte heer, mevrouw,

Met dit bericht informeren wij u over de status van uw e-mail.

Het lukt ons niet om uw e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Wij vragen u nog even geduld te hebben.
U ontvangt zo snel mogelijk een reactie van ons.
Bedankt voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice

===========================================

Nog wat langer wachten dus.

Groet,

Jan


Na afgelopen vrijdag het probleem zowel bij Vodafone als HTC te hebben gemeld, kreeg ik vandaag de volgende reactie van HTC:

===========================================

Geachte Jan Polet,

Bedankt voor uw vraag met betrekking tot de HTC HD2. Mogen wij u vragen om u toestel te testen met of een andere sim kaart van een andere provider of om het toestel zonder simkaart op te starten en te verbinden met een wifi-netwerk? Werkt op dat moment de locatie bepaling correct? Dit om te testen wat er precies aan de hand is.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Breyten C.,
HTC

===========================================

Ik heb het meteen getest.
Mijn reactie:

===========================================

Een andere simkaart is helaas niet beschikbaar. Via Wi-Fi, zonder simkaart, gaat het goed en geeft het toestel Rijswijk aan. Wanneer ik het daarna weer met simkaart probeer, is het weer Nashik. Een vriend met een HTC-toestel en Vodafone heeft hetzelfde probleem. Het zit dus echt in het netwerk. Met vriendelijke groet, Jan Polet

===========================================

Afwachten dus.

Vodafone heeft overigens nog niet gereageerd.

Ik hou jullie op de hoogte.

Jan

tjeerd

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist getest met een KPN/HI SIM in mijn HTC. En dan werkt het wel goed. Binnen een paar minuten weet het toestel dat ik in Rijswijk ben.

Daarna mijn Vodafone (zakelijk / office.vodafone.nl i.p.v. live.vodafone.com) SIM weer terug en... FLITS ... professor Barabas flitst me weer naar Nashik.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic