Na afgelopen vrijdag het probleem zowel bij Vodafone als HTC te hebben gemeld, kreeg ik vandaag de volgende reactie van HTC:
===========================================
Geachte Jan Polet,
Bedankt voor uw vraag met betrekking tot de HTC HD2. Mogen wij u vragen om u toestel te testen met of een andere sim kaart van een andere provider of om het toestel zonder simkaart op te starten en te verbinden met een wifi-netwerk? Werkt op dat moment de locatie bepaling correct? Dit om te testen wat er precies aan de hand is.
Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Breyten C.,
HTC
Ik heb het meteen getest.
Mijn reactie:
Een andere simkaart is helaas niet beschikbaar. Via Wi-Fi, zonder simkaart, gaat het goed en geeft het toestel Rijswijk aan. Wanneer ik het daarna weer met simkaart probeer, is het weer Nashik. Een vriend met een HTC-toestel en Vodafone heeft hetzelfde probleem. Het zit dus echt in het netwerk. Met vriendelijke groet, Jan Polet
Afwachten dus.
Vodafone heeft overigens nog niet gereageerd.
Ik hou jullie op de hoogte.
Jan
Vandaag telefonisch met HTC klantenservice kontakt gehad. Probleem is bekend en doet zich alleen bij Vodafone klanten in de regio Den Haag en Amsterdam voor.
HTC wijst naar Vodafone en je raadt het al.... Vodafone wijst naar HTC.
HTC is bewijzen aan het verzamelen en wil graag op deze link (http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx) de volgende gegevens van mensen die dit probleem hebben:
- in welke stad krijg je welke lokatie te zien?Device model: HTC ...Serial Number: ...IMEI Number: ...ROM: ROM version ...RADIO: ...Besturingssysteem: ... (bijv. Windows 6.5 Professional (English))ROM Date: ...
ik hoop dat HTC en Vodafone hier snel en constructief mee aan de slag gaan...