Sebasree

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoog data verbruik

Ik ben al heel lang klant bij Vodafone en heb nu een probleempje waar ik niet uitkom   , ik werk heel veel nachtdiensten en heb het geluk dat ik regelmatig films en series kan streamen (doe vaak nacht bewaking en kan dan ivm werkzaamheden op het terrein niks doen dan wachten)  , voorheen had ik een red togehter abbo waarbij 200 gb aan data per maand verbruikt kon worden , ondanks alle streams etc die aan staan haalde ik nooit de 200gb per maand tot voor kort ineens ik er wel overheen ging en dat terwijl de situaties voor gebruik niet echt verandere (zelfs minder tijd voor gehad) , nu kon ik verlengen en heb ik een unlimited afgesloten , tot mijn groete verbazing ben ik nog maar een paar uur op het werk (waarbij ik niks kan doen) en is de eerste 10gb binnen ongeveer 4 uur al op ,  ik snap er niks meer van heb al gekeken in de verbruiks apps maar kan geen gekke dingen ontdekken die anders zouden zijn dan voorheen , waar kan dit hoge verbruik ineens vandaan komen ? 

3 Reacties 3
Sebasree
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ps ik stream afleveringen van een serie en of films via de officiële kanalen .... 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12184Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3173Likes

Dat is natuurlijk best vreemd, als je hetzelfde kijkt, of zelfs minder, en dat je dan toch over je databundel heen komt. Daar zal toch een reden voor zijn, denk ik dan. Heb je misschien een nieuw toestel? Is er toch niet, tijdens een update misschien, een instelling aangezet en die nu veel data gebruikt? Je hebt al gekeken in je verbruik van je app's en niets kunnen vinden, dat is best vreemd. Wie weet stream je nu wel in 4K en voorheen minder? Dat de officiële weg van kijken nu hoger is geworden?

Ja, ik denk maar even hardop mee hoor. Zou het zo 123 ook niet kunnen uitleggen en ik denk dat ze dit bij Vodafone ook niet kunnen dan alleen maar inzien dat je het hebt verbruikt maar niet waaraan. Dit komt allemaal door de AVG wetgeving en dat is natuurlijk erg vervelend. Je kan het zelf goed zien via je telefoon, in de telefoon zelf of via app's die het bijhouden. Vodafone kan je dus alleen zeggen dat je het hebt gebruikt, maar waaraan kunnen ze niet. 

Maandag is er weer iemand van Vodafone online en die kan natuurlijk wel even met je mee spieken wat er in het systeem staat. Wie weet helpt het een handje en valt daar iets uit te halen. Zelf zou ik de telefoon een keer even uitzetten en weer aan, kijken of er toch niet iets gebruikt van je databundel. Lees nog even onderstaande balk, dan help je maandag iemand van Vodafone om mee te kijken:

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3499Posts
  • 1057Oplossingen
  • 1142Likes

Hi @Sebasree, welkom hier. 

Het lastige is dat wij vanwege privacy alleen kunnen zien hoeveel data er is verbruikt, maar niet waar deze data is voor gebruikt. Nu is het wel zo dat het streamen van films en series altijd veel datagebruik neemt. De tip die ik je hierover nog wel kan meegeven is om eens te kijken naar de kwaliteit waarin je streamt. Op deze pagina van Viaplay bijvoorbeeld wordt al aangegeven dat als jij in de hoogste kwaliteit streamt, het verbruik 1,8 GB per uur is. Als je met de gemiddelde kwaliteit streamt, is het verbruik tot 500 MB per uur. Wanneer je materiaal met de laagste kwaliteit afspeelt, is het verbruik tot 150 MB per uur. Voor Netflix vind je op deze pagina ook tips om het datagebruik tijdens het streamen te beperken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic