Beste Danielle de Boer,
Als je je maandelijkse Vodafone data-bundel hebt verbruikt, dan ga je per MegaByte betalen.
Dit is buiten-de-bundel verbruik.
Bij de meeste abonnementen rekent Vodafone in dat geval
€0,10 per MegaByte-buiten-de-bundel.
Kijk op de tarieven-pagina welk tarief per MegaByte voor jouw abonnementsvorm van toepassing is.
Jij hebt onbewust enorm veel mobiele data buiten-je-maandelijkse-bundel verbruikt.
Zie de specificatie op je meest recente factuur.
Dat overkomt velen.
Bij Vodafone en ook bij alle andere Nederlandse telecom-providers.In onderstaand topic heb ik heel veel instellings-adviezen gegeven om je onbewuste en ongevraagde data-verbruik te limiteren.
Weblink:
Ik verzoek je om samen met mij, en vele anderen, te pleiten voor het volgende:
dat Vodafone haar beleid wijzigt in: mobiele data-bundel op = mobiel internet automatisch uitschakelen.
Dus dat je niet méér kan verbruiken dan je overeengekomen maandelijkse data-bundel.
Daarna moet Vodafone je mobiele data-verbinding automatisch uitschakelen. Gebaseerd op een aktuele data-registratie.
Op deze wijze worden schrijnende verhalen, zoals de jouwe, niet meer mogelijk.
De adviezen in eerdergenoemd topic om je onbewuste en ongewenste data-verbruik te voorkomen.
Volg ze allemaal zorgvuldig op. Het gaat immers om
jouw geld. Ik hoop voor je dat een begripvolle klantenservice-medewerker van Vodafone een gedeelte van je torenhoge factuur-bedrag zal kwijtschelden. Al betwijfel ik of zij daar de bevoegdheid voor hebben.
Anders moet je een officiële klachtenbrief indienen bij Vodafone.
Ter attentie van de afdeling klachten. Zie voor het postbus-adres je factuur of de contact-gegevens op de website.
Vodafone had jou tijdig moeten informeren over jouw data-verbruik met waarschuwings-sms-jes.Dit had Vodafone moeten doen volgens de Gedragscode Telecom Branche die Vodafone ook heeft ondertekend.
Dit is geen vrijblijvend document. En brengt verplichtingen mee voor Vodafone. Mocht je er niet met de klantenservice van Vodafone uitkomen, dan kun je dat als argument gebruiken in je klachtenbrief.
Maar volg eerst alle adviezen op die in bovenstaand topic zijn gegeven, dan ga jij nooit meer over je maandelijkse data-bundel heen.
Overigens komt deze kwestie van torenhoog ongewenst en onbewust data-verbruik, zonder waarschuwingen bij vrijwel alle Nederlandse telecom-providers voor. Alleen T-Mobile verlaagt de internet-snelheid drastisch zodra hun klanten hun maandelijkse data-bundel hebben verbruikt. (naar 64 kbps: net genoeg om een WhatsApp-berichtje te kunen versturen). Dat zou Vodafone ook kunnen doen.
Succes !
Netwerker