dani311e

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoge rekening datagebruik

Hallo,
Ik heb mijn rekening gekregen en deze is erg hoog. Ik heb teveel data gebruikt. Maar, ik heb GEEN sms gekregen dat ik al op 75% van mijn data volume zit. Dus ik wist niet dat ik er overheen ben gekomen! Nou snap ik ook niet hoe ik aan zoveel data ben gekomen, omdat ik elke maand rond hetzelfde aantal zit: 1gb. Als ik het smsje wel gekregen had, had ik mijn mobiele netwerk wel uitgeschakeld en op de wifi verder gegaan. Ik ga hier absoluut werk van maken, maar helaas was net de telefoon lijn van de klantenservice overbezet. Wat ik ook niet snap. Ik hoop op een oplossing hierop! En kijk dus uit,als je het smsje niet krijgt wil dat niet zeggen dat je nog binnen je data limiet zit! Slechte service. Ik ben blij dat ik volgende maand kan overstappen!
Gr Danielle de Boer
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Beste Danielle de Boer,

Als je je maandelijkse Vodafone data-bundel hebt verbruikt, dan ga je per MegaByte betalen.
Dit is buiten-de-bundel verbruik.
Bij de meeste abonnementen rekent Vodafone in dat geval €0,10 per MegaByte-buiten-de-bundel.
Kijk op de tarieven-pagina welk tarief per MegaByte voor jouw abonnementsvorm van toepassing is.

Jij hebt onbewust enorm veel mobiele data buiten-je-maandelijkse-bundel verbruikt.
Zie de specificatie op je meest recente factuur.

Dat overkomt velen. Bij Vodafone en ook bij alle andere Nederlandse telecom-providers.
In onderstaand topic heb ik heel veel instellings-adviezen gegeven om je onbewuste en ongevraagde data-verbruik te limiteren.

Weblink:

Ik verzoek je om samen met mij, en vele anderen, te pleiten voor het volgende:
dat Vodafone haar beleid wijzigt in: mobiele data-bundel op = mobiel internet automatisch uitschakelen.

Dus dat je niet méér kan verbruiken dan je overeengekomen maandelijkse data-bundel.
Daarna moet Vodafone je mobiele data-verbinding automatisch uitschakelen. Gebaseerd op een aktuele data-registratie.

Op deze wijze worden schrijnende verhalen, zoals de jouwe, niet meer mogelijk.

De adviezen in eerdergenoemd topic om je onbewuste en ongewenste data-verbruik te voorkomen.
Volg ze allemaal zorgvuldig op. Het gaat immers om jouw geld.

Ik hoop voor je dat een begripvolle klantenservice-medewerker van Vodafone een gedeelte van je torenhoge factuur-bedrag zal kwijtschelden. Al betwijfel ik of zij daar de bevoegdheid voor hebben.
Anders moet je een officiële klachtenbrief indienen bij Vodafone. Ter attentie van de afdeling klachten. Zie voor het postbus-adres je factuur of de contact-gegevens op de website.

Vodafone had jou tijdig moeten informeren over jouw data-verbruik met waarschuwings-sms-jes.
Dit had Vodafone moeten doen volgens de Gedragscode Telecom Branche die Vodafone ook heeft ondertekend.
Dit is geen vrijblijvend document. En brengt verplichtingen mee voor Vodafone. Mocht je er niet met de klantenservice van Vodafone uitkomen, dan kun je dat als argument gebruiken in je klachtenbrief.
Maar volg eerst alle adviezen op die in bovenstaand topic zijn gegeven, dan ga jij nooit meer over je maandelijkse data-bundel heen.

Overigens komt deze kwestie van torenhoog ongewenst en onbewust data-verbruik, zonder waarschuwingen bij vrijwel alle Nederlandse telecom-providers voor. Alleen T-Mobile verlaagt de internet-snelheid drastisch zodra hun klanten hun maandelijkse data-bundel hebben verbruikt. (naar 64 kbps: net genoeg om een WhatsApp-berichtje te kunen versturen). Dat zou Vodafone ook kunnen doen.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic