davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zet ik provider vast op Vodafone only?

Als ik mijn vraag misschien niet in de juiste rubriek plaats mijn excuses ik wilde de vraag in de reis rubriek zetten maar daar kon ik geen nieuw bericht posten dus dan maar hier denk ik.

Ik heb een Motorola moto G (2 gen) met Android lollipop. Ik woon in Maastricht en ik kom nogal eens in Belgie en Duitsland maar ook als ik niet over de grens ga schakelt mijn toestel vaak ongevraagd over op een lokale provider zoals proximus in Belgie. Ik had en heb altijd al vodafone vast ingestelt staan bij mobiele provider dus zet nooit op automatisch aanmelden bij andere providers maar toch blijft mijn toestel naar Proxismus schakelen. Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon maar dan eerste generatie Moto G die doet precies hetzelfde.

Doe ik iets verkeerd of werkt ook dit weer niet fatsoenlijk in Android? Ik wil alleen verbinding met Vodafone en ook al ben ik in het buitenland ben wil ik alleen vodafone als provider ingesteld houden. Die is dan waarschijnlijk natuurlijk niet bereikbaar dat vind ik prima maar zodra ik dan weer in NLD ben heb ik weer gewoon verbinding met Vodafone. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat mijn telefoon nooit aan roamen doet? Data roaming heb ik natuurlijk al op uit staan maar ik wil ook spraak roaming stoppen ik wil dat hij niet meer een andere dan vodafone provider accepteerd.

Ik besef opeens dat dit eigenlijk niet een specifieke Vodafone vraag is maar eigenlijk meer een Android vraag maar misschien hebben jullie toch een idee waarom het niet werkt. Ooit werkte het wel dat ik bij mobiele gegevens vast op vodafone kon instellen maar sinds een poos gaat ie toch roamen daar baal ik best wel van want telkens moet ik dan weer in mijn instellingen duiken om weer naar vodafone over te schakelen en dat steeds op 2 toestellen :S


13 Reacties 13
Anonymous
Niet van toepassing
Je zou eventueel het toestel op handmatig kunnen zetten, je selecteert dan bijvoorbeeld kon en dan zet je hem handmatig terug op vodafone. Op deze manier zou hij in principe niet mogen omspringen naar een ander netwerk. Wat je ook kunt doen is de vliegtuig modus aanzetten voordat je de grens over gaat
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Bedankt voor je reactie. Als ik naar instellingen > meer > mobiele netwerken > mobiele providers > ga dan naar de providers laat zoeken die hij allemaal kan ontvangen en dan op vodafone klik zou hij vast op vodafone moeten staan ik druk dus niet op automatisch kiezen. Maar toch schakelt hij telkens over op proximus. Ik woon pakweg 100mtr van de grens vandaan ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar als ik hem handmatig op vodafone zet moet hij daar gewoon op blijven staan toch ook al zou ik over de grens gaan ik heb immers niet op automatisch geklikt.

Als er nog een andere instelling is die jij bedoelt laat me dan eens weten waar ik deze vind. Flight modus is ook een optie maar dan moet ik dus wel telkens actie ondernemen als ik over de grens ga op 2 toestellen en hoe doe ik dat dan thuis dan wil ik toch bereikbaar zijn nietwaar en thuis springt ie ook regelmatig op proximus super iritant.

Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Guido64 ik heb de handleiding van jouw telefoon eens bekeken en zoals jij het beschrijft zou je telefoon niet meer automatisch een netwerk moeten kiezen. Je kunt wel nog eens proberen om eerst een andere provider te kiezen, waardoor je een foutmelding krijgt, en daarna nog eens Vodafone te kiezen. Steven gaf deze tip ook al 🙂
Mocht dat ook niet werken dat zou het een defect van je telefoon kunnen zijn. Test daarom eens of je het ook merkt als je jouw simkaart in een andere telefoon plaatst met je juiste instellingen. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Guido64 , is het inmiddels nog gelukt?
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Ik had nog op Nadia gereageerd maar plots was mijn berichtje verdwenen.

Ik ben het nog aan het testen. Ik heb hem eerst vast op Proximus gezet daarna weer terug op Vodafone. Tot nu toe blijft hij op Vodafone staan. Ik moet nog ontdekken wat er gaat gebeuren als ik naar Belgie of Duitsland ga en weer terug naar NLD. Zodra ik dat gedaan heb laat ik weten wat het gedaan heeft.

Groet, Guido

davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zonet in Belgie geweest en hij spring nog gewoon over naar Proximus. Gisteren nadat ik het bericht hierboven had gepost sprong hij over later thuis ook over op Proximus. Dus er is nog niets veranderd. Dit gebeurd trouwens ook op het toestel van mijn vrouw die een Moto G heeft van de 1ste generatie. Dat toestel is mijn oude toestel waar eerst Kitkat op stond toen werkte het perfect zoals het hoort. Dat toestel is nu bijgewerkt naar Lollipop en sindsdien werkt het niet meer naar behoren. Mijn eigen toestel Moto G van de 2de generatie had al lollipop erop en daar heeft het altijd al niet goed op gewerkt. Dus ik heb het sterke vermoeden dat dit een bug is in lollipop.

Ik zou wel eens willen weten hoe andere mensen dit ervaren die geen Android phone hebben of het daar wel naar wens werkt.

Anonymous
Niet van toepassing
Je zou het toestel kunnen downgraden/ flashen
Echter hoe dit proces in zijn werking gaat durf ik je niet te zeggen omdat ik daar totaal geen ervaring in heb.
Je zou ook eens met Samsung hierover contact opnemen om te zien wat zij aanraden en hierin kunnen betekenen. Dit kan gewoon via de chat op hun website.
Of natuurlijk vliegmodus/ mobiele data uitzetten
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Guido64 ben je inmiddels al wat opgeschoten met bovenstaande tips?
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Nee tips heb ik niets aan sorry. Downgraden ga ik niet aan beginnen en steeds op vliegtuig modes zetten vergeet je ook steeds en is nogal omslachtig. Ik denk er steeds te laat aan dan is hij al overgegaan op de buitenlandse provider. Ik zal de vraag wel eens op een Android forum droppen daar hoort het misschien meer thuis tis niet echt een provider probleem. Ik dacht misschien heeft hier ook wel eens iemand met dat bijltje gehakt.

Bedankt voor de reacties en het meedenken. Mocht ik nog op een oplossing stuiten dan zal ik dat zeker hier nog laten weten voor het geval iemand hier terecht komt die dezelfde vraag heeft.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat is prima! Graag gedaan voor zover en hopelijk vind je alsnog een oplossing.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Guido64 , we zijn benieuwd of je inmiddels nog een oplossing hebt kunnen vinden?
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Op andere fora word dezelfde vraag gesteld ook daar komt geen oplossing je kan spraak roaming niet meer vast instellen op de toestellen die wij gebruiken. Ik merk dat de laatste tijd het roaming beter werkt en hij op tijd weer netjes terug naar vodafone schakelt daarom is bij mij het onderwerp ook een beetje vergeten geraakt. Zoiets merk je pas als het je gaat storen als het niet stoort vergeet je het ook weer gauw. Dikke kans dat de providers het roaming verbeterd hebben. Word tijd dat dat hele roaming probleem uit de wereld is zodra de kosten ervan verdwijnen maar dat is nog even wachten.

Bedankt voor je interesse.

Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
, jammer dat je het antwoord op andere fora ook niet bent tegengekomen! Wel fijn om te lezen dat roaming de laatste tijd al beter werkt, waardoor je er minder last van hebt. Bedankt voor je terugkoppeling!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic