hmeijdam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer is een Duosim leverbaar met een Nano Simkaart en een gewone simkaart

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe S3, maar die ligt weer in de la, omdat ik via de klantenservice te horen kreeg dat er (nog) geen Duo Sim leverbaar is in het Nano Simkaart formaat.
Mijn vraag is dus, wanneer deze leverbaar wordt als duo sim, zodat ik mijn telefoon kan gaan gebruiken.
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo allemaal,

Vanaf nu is het wel mogelijk om een duokaart te bestellen met twee nano-simkaarten. Ook is het mogelijk om een duokaart te bestellen met één nano-simkaart en één 2-in-1 simkaart. De 2-in-1 simkaart is een reguliere simkaart (mini-simkaart) met daarin een uitdrukbare micro-sim.

Het knippen van simkaarten is niet toegestaan. Dit wordt niet in de winkels gedaan. Wanneer je je simkaart zelf knipt is dit op eigen risico.

*moderator edit: antwoord aangepast in lijn met recente richtlijn.*

Bekijk in context

17 Reacties 17
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ook een duosim
maar gewoon op maat geknipt 😄
http://www.iphoneclub.nl/206359/nano-simkaart-zelf-knippen-handleiding/
 
ruben

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De Samsung Galaxy S3 heeft een microsim kaart geen nanosim.
Waarschijnlijk hebben ze wel microsim kaarten bij Duosim.
 
Mvg,
 
Ruben
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sorry even niet op de namen gelet.
inderdaad microsim
maar het knippen werk wel,
ik kreeg de duosim al op maat geknipt aan,( belsimpel )
die hebben ook een adapter zodat je hem ook weel als gewone sim kunt gebruiken
later nog een ander sim op maat geknipt werkte ook met de al eerder geknipte sim als voorbeeld
 
had beter een andere link kunnen nemen er zijn er heel veel,
 
http://www.iphoneclub.nl/78067/microsim-zelf-knippen-of-kopen-beginners/
 
alles wel op eigen risico, maar is het ergste geval moet je een nieuwe sim halen
 
 
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Kees/ Ruben,

Je kunt de simkaarten natuurlijk zelf knippen al raden we dit nooit aan.
In de Vodafone winkels liggen ook combi Duokaart pakketjes op voorraad, daar moet je dan wel voor betalen (€ 11,50 ex.btw).
Mocht je in de toekomst nog een combi pakket nodig hebben dan weet je in ieder geval dat wij ze ook hebben.



hmeijdam
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vriendelijk bedankt voor je antwoord Ruben (en allen anderen ook uiteraard). Ik heb het simkaart slotje nog eens nagemeten en dat komt inderdaad niet met de maten van de nano simkaart overeen. Ik was dus op het verkeerde been gezet. Vodafone heeft wel een duosim obv het micro formaat, dus ik ga zometeen even een simwissel laten uitvoeren.
Vliegdorp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste allen,
 
ik had een vraag mbt de nanosim. Ik ben een zakelijke Vodafone gebruiker met een duo sim. Een blackberry voor zakelijk gebruik en een htc voor prive. Nou is mijn htc kapot en wil ik een losse Iphone 5 in de Apple store kopen. Ik heb alleen begrepen dat de duo nano sim pakketten er nog niet zijn. Wannneer worden deze verwacht? Zelf knippen lijkt me niet handig, handig ben ik namelijk niet. Kunnen ze dit doen in een Vodafone winkel? Of ergens anders? Of heeft wellicht iemand anders nog ideeen?
 
Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Groet Vliegdorp. 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Vliegdorp schreef:
Beste allen,

ik had een vraag mbt de nanosim. Ik ben een zakelijke Vodafone gebruiker met een duo sim. Een blackberry voor zakelijk gebruik en een htc voor prive. Nou is mijn htc kapot en wil ik een losse Iphone 5 in de Apple store kopen. Ik heb alleen begrepen dat de duo nano sim pakketten er nog niet zijn. Wannneer worden deze verwacht? Zelf knippen lijkt me niet handig, handig ben ik namelijk niet. Kunnen ze dit doen in een Vodafone winkel? Of ergens anders? Of heeft wellicht iemand anders nog ideeen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet Vliegdorp.
Hoi Vliegdorp, Ik heb het voor je nagevraagd maar Vodafone gaat geen Duo Nano simkaarten uitgeven op korte termijn. Wil je er wel van gebruik maken dan zul je iemand moeten vinden die handig is met een schaar 😄 Mijn collega's in de Vodafone winkel zullen deze simkaarten ook niet knippen.

Is er nog een oplossing dan hoor ik dit graag in deze Topic 🙂
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo allemaal,

Vanaf nu is het wel mogelijk om een duokaart te bestellen met twee nano-simkaarten. Ook is het mogelijk om een duokaart te bestellen met één nano-simkaart en één 2-in-1 simkaart. De 2-in-1 simkaart is een reguliere simkaart (mini-simkaart) met daarin een uitdrukbare micro-sim.

Het knippen van simkaarten is niet toegestaan. Dit wordt niet in de winkels gedaan. Wanneer je je simkaart zelf knipt is dit op eigen risico.

*moderator edit: antwoord aangepast in lijn met recente richtlijn.*
jmbl

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een andere vraag in dit verband: ik lees dat je 1 GB per maand extra krijgt bij een duosim, maar als in in myvodafone kijk staat daar daj ik 200 MB per maand extra krijg. Hoe zit het nu echt?
jmbl

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Of moet ik vragen naar de multi sim? Ik bedoel een sim extra voor data in de tablet. Sorry.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi ,

Een duo simkaart en de MultiSim zijn twee verschillende dingen.
In geval van een duosimkaart worden er in plaats van één, twee simkaarten aan een mobiel nummer gekoppeld.
Met beide simkaarten kan er worden gebeld en kan er dataverkeer plaats vinden.
Bij een MultiSim wordt er een apart nummer en een aparte simkaart aan je mobiele nummer gekoppeld.
De MultiSim kan dan ook alleen voor data worden gebruikt.
Meer info vind je op de website:
http://voda.fo/ne/0tanb
jmbl

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dank. Maar ik vind op de Vodafone site op de ene plaats (op de algemene pagina's) dat een betaalde multisim 1 GB per maand extra datavolume biedt en op een andere plaats (in mijn myvodafone) dat een multisim maar 200 MB extra biedt. Dat laatste zou voor € 5 per maand een beetje weinig zijn. Voor ik een multisim bestel wil ik daarom wel zeker weten dat ik daarmee inderdaad 1 GB extra per maand kan gebruiken. Wie weet wat er klopt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jmbl , ik begrijp dat je dit zeker wilt weten. Heb je de links van beide pagina's? Dan kan ik het laten uitzoeken.
jmbl

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag.
De ene vermelding zit in myvodafone:
https://www.vodafone.nl/my/abonnementen/tegoed-en-verbruik/
Daar staat “Mijn Aanbieding: Internet op je tablet Eén databundel voor je smartphone en tablet met een extra datasim. Plus 200 MB extra voor maar € 5 per maand. Nu geen aansluitkosten.”
De andere vermelding staat op:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/multisim.shtml
Daar staat “Wat kost het?

Prijs per maand
Extra data
Vodafone Red Super
Gratis
Geen
Overige abonnementen
€ 5
1 GB
Je kunt een MultiSim aanvragen voor alle abonnementen m.u.v. een Scherp Sim Only abonnement.”
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jmbl , dankjewel. Ik heb het nagekeken. Er staat per abuis inderdaad 200 MB. Dit moet 1 GB zijn. Het is nu intern aangemeld.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Men is nog bezig om de tekst aan te passen. Aangezien het nu wordt opgelost zal ik dit topic sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic