angela1

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe werkt mijn abbonement?

Ik heb een Vodafone Red-3 A. Nu krijg ik net een sms dat ik 80 procent van mijn 1 gb promotiebundel gebruikt heb en daarna de web 2 gb maandbundel gebruik... Waarom krijg ik die sms? Zijn er na die 1 gb dan kosten aan verbonden? Ik dacht toch echt een 3 gb abbonement te hebben....
14 Reacties 14
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Eerst verbruik je je 1 GigaByte data Promotie-tegoed.
Bij verbruik van 80% en 100% van die 1 GigaByte data Promotie-tegoed krijg je inderdaad enigszins overbodige waarschuwings-sms-berichten.

Na volledig verbruik van je 1 GigaByte data Promotie-tegoed, schakel je automatisch over op je contractuele data-tegoed van (in jouw geval) 2 GigaByte die bij jouw RED-3 a Abonnement hoort.

Ook daarbij krijg je waarschuwings-sms-berichten bij verbruik van 80% van dit contractuele tegoed. Dus bij verbruik van circa 1.6 GigaByte van dat contractuele tegoed. En bij volledig verbruik van dit contractuele tegoed.
Dus wanneer je 2 GigaByte hebt verbruikt.

Bij dit vierde en laatste waarschuwings-sms-bericht heb je je volledige data-tegoed van 3 GigaByte verbruikt.

En afhankelijk van het feit of je de Beperkt Internet BloX hebt ingeschakeld, krijg je:
* OF een slome mobiele internet-verbinding
* OF een normale mobiele internet-verbinding, tegen betaald data-verbruik. Ik meen tegen een tarief van €2,00 per 100 MegaByte.

Verstandiger is het om na die vierde waarschuwings-sms-bericht een eenmalige extra data-Blox te aktiveren. Dat kost wel geld.

Succes!

Netwerker

angela1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als die eerste GB opgebruikt is, die van de promotiebundel, dan gaat t over naar de maandbundel en dat kost me niks extra dan toch? Die 2 gb zit gewoon in mijn abonnement ik betaal dan niet nog extra voor de data die ik gebruik binnen die 2 gb.

Anonymous
Niet van toepassing
De 2GB zit in je bundel, je maakt dus geen extra kosten 😉
angela1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi. Kan je dan voor mij die nutteloze smsjes uitzetten? Ik heb al veel moeite moeten doen om die maandelijkse sms over de klaarstaande rekening te laten stoppen.
Anonymous
Niet van toepassing
Wij kunnen die helaas niet uitzetten vanuit hier omdat wij niet in de systemen kunnen. Tevens zover ik weet (maar correct me if i am wrong) is het niet mogelijk om dit uit te zetten. De notificaties zijn namelijk verplicht
amber1993

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!

Ik heb sinds 3 dagen geleden mijn abonnement verlengd bij Vodafone. Hierbij heb ik bij mijn telefoon een nieuwe simkaart ontvangen. Ik moet deze simkaart gebruiken, omdat mijn oude simkaart niet past. Als ik deze wil activeren staat er op de site na het inloggen: "Er zijn geen nieuwe simkaarten beschikbaar om te activeren."
Wat moet ik nu doen?

Bedankt!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zorg er wel voor dat je het klantnummer bij de hand hebt. Mijn collega's daar kunnen de simkaart activeren voor je.
amber1993

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, bedankt! En waar kan ik mijn klantnummer vinden?:)
Anonymous
Niet van toepassing
Deze zie je op my vodafone of op een factuur.
angela1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
lijkt mij dat ik altijd nog wel zelf uit maak of ik smsjes wil ontvangen of niet. Ik ga twitter eens een bezoekje brengen. Bedankt in elk geval!
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Vodafone is verplicht om die waarschuwings-sms-berichten te verzenden.
Dat kun je dus niet zelf uitmaken.

Je kunt wel de ontvangen waarschuwings-sms-berichten eenvoudig verwijderen van je smartphone.
Vaak door in de menu-keuze van de berichten-app te kiezen voor verwijderen/ wissen/deleten.
En daarna het bericht / de berichten te selecteren die je wilt verwijderen.

Succes!

Netwerker
angela1
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat lijkt me toch vrij stug dat die smsjes verplicht zijn want met mijn vorige abonnement kreeg ik die ook niet. En ja dat was ook van Vodafone en pas een maand geleden overgezet naar de huidige. Nooit zo'n dom smsje ontvangen.
Anonymous
Niet van toepassing
Bij de nieuwere abonnementen zoals al aangaf is dit verplicht. Het is niet mogelijk om dit uit te zetten.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic