Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
ForumCrew

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is aan de lange kant, maar het kan wel kloppen. Als je de code niet automatisch via de site kunt opvragen is de reden daarvoor meestal dat de code bij ons niet beschikbaar is en opgevraagd moet worden bij de fabrikant van het toestel. Dan zijn we afhankelijk van een derde partij voor het leveren van de code en dat kan even duren.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, dan is het waarschijnlijk zo dat de code handmatig moet worden opgevraagd. Er zou wel een handigere foutmelding gegeven kunnen worden daarbij, sorry daarvoor.

Heb je 42 als code geprobeerd trouwens? 😉
ArthurDent

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En waar doe ik dat / vraag ik dat aan?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat kan via al onze klantenservicekanalen. Dus telefonisch, via twitter/facebook of via de chat.
Wat mijn collega's van je nodig hebben is:
- het exacte model & merk toestel
- het IMEInummer
- je e-mailadres (ze versturen de code via mail zodra hij binnen is)
lindadubbink

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar 2 weken is best lang voor 1 code?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Zoals gezegd kan het in sommige gevallen langer duren omdat we hierin afhankelijk zijn van anderen. Er kan daarnaast ook iets zijn misgegaan met de aanvraag. Ik raad je aan voor de zekerheid even contact met onze klantenservice op te nemen om de status na te vragen.
karins

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wat een drama!!!! telefonisch benaderd voor sin only,nooit gevraagd of mijn tel simlockvrij is.Word er een code aangevraagd,daar wacht ik nu al 12 dagen op want dat moet bij de fabriek vandaan komen.heb de afgelopen 12 dagen 4X gebeld en je komt geen steek verder.ben dus 12 dgn niet bereikbaar maar kan ook niet bij mijn gegevens in mijn telefoon.Maar ik mag wel de kosten van het abbonement betalen terwijl ik niks maar dan ook niks verbruik.Fijne feestdagen Vodafone!!!!!!!!!!!!!
Cake

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij de klantenservice werd mij verteld dat ik een ander nummer moest bellen voor dit probleem. Als ik dit nummer bel krijg ik precies dezelfde klantenservice aan de telefoon.
rabbya

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb een Vodafone toestel en wil hem simlock vrij maken maar krijg steeds tezien dat het mislukt is probeer later opnieuw. Ik woon nu in egypte en kan mijn telefoon nu niet gebruiken iemand idee. Was dit jaar in nederland en was bij een Vodafone winkel maar hun zeiden dat ik het via de website moest doen. Maar dat lukt dus niet wat nu????
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @karins

Ik kan me voorstellen dat dit frustrerend voor je is. Helaas kan ik er weinig aan veranderen. Soms komt het voor dat de code bij ons niet bekend is, dan zullen we deze moeten opvragen bij de fabrikant. Dit kan inderdaad langer duren dan normaal.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Cake, welk nummer bel je dan?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi rabbya,

Gaat het mis als je de code via de website wilt aanvragen? Welke browser gebruik je? Probeer eens een andere? Lukt het dan wel?

rabbya

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik gebruik google via internet explorer welke kan ik dan nog meer gebruiken? Inmiddels is mijn nl vodafone simkaard ook verlopen.
wiliamoldenhage

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als ik een simpel sim im mijn telefoon doe dan doed hij het niet
aleen maar met een vodafone sim doet hij het wat moet ik doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hey wiliamoldenhage,

Vraagt het toestel om een unlockcode? Meer informatie over het opvragen van de unlockcode kun je hier vinden.
EvelineK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik werd diverse malen telefonisch benaderd door Vodafone om mijn prima werkende prepaid kaartje om te zetten in een abonnement. 'Ik was gek als ik het niet deed.' Uiteindelijk daarin toegestemd. Niemand heeft gezegd dat het toestel simlockvrij moet zijn. Daar moest ik zelf achterkomen toen de nieuwe simkaart niet werkte. Heb daarna al diverse keren gebeld met klantenservice. Niemand kan iets voor me doen. 'U moet geduld hebben mevrouw.' Sinds 10 december kan ik mijn smartphone niet gebruiken, dat is dus vandaag al TWINTIG dagen! Hartelijk bedankt!!!
janplanken

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hier nu ook last van en de schuld word bij mij gelegd: had je maar moeten kijken of je telefoon geschikt is.
Op zeggen kan niet meer omdat de zeven dagen voorbij zijn,2 dagen na ingaan abonnemen al gebeld (met huistelefoon).
Toestel in september gekocht bij Belcompany, uit gelegd wat ik wilde en het was GEEN probleem om over te stappen naar abonnement, over lock werd niets gezegd.
Belcompany WIL niets voor mij doen,Vodafone Wil mijn abonnement niet opzeggen of opschorten tot ik wel kan bellen en zegt doodleuk :koop maar een simlockvrije telefoon.
Geld uit je zak kloppen kunnen ze goed maar SERVICE verlenen en coulance naar de klant niet, verschuilen achter regeltjes.
Schande Vodafone/Belcompany!!
alph

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 5 december heb ik een unlockcode aangevraagd voor een samsung prepaid toestel van vodafone van een jaar oud. Er staat dan heel mooi "binnen 3 dagen bericht". Mooi niet.
Na een week heb ik maar eens gebeld, een medewerker verteld dat het nog in behandeling is, de code moet van samsung komen. oke het zou kunnen.
Na nog een week wordt mij weer hetzelfde verteld. Nu zijn we al 3 weken verder en mijn telefoon is nog niet simlock vrij. Het kan toch niet zo zijn dat een simpele code opvragen bij een fabrikant bijna een maand moet duren. Ik vind dit schandalig. Ik ben al jaren klant bij vodafone met 2 abonnementen en 1 prepaid toestel maar als het zo moet dan ga ik maar eens mijn horizon verbreden wat betreft aanbieders. Het ergste is nog dat je zelf overal achteraan moet bellen en dan een helpdesk medewerker aan de lijn krijgt waarvan je op voorhand al weet wat voor antwoord je krijgt.
lindadubbink

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou! Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik snap dat sommige dingen geautomatiseerd gaan, maar dit is een te lange tijd! Dan kan er bijvoorbeeld vanuit een Vodafone medewerker toch enigzins vaart achter gezet worden door bijvoorbeeld contact op te nemen met een fabrikant?
lindadubbink

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga als consument niet nogmaals contact opnemen vanwege een eventuele fout vanuit Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic