Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@appiegappie

Ik heb je topic samengevoegd met het unlocktopic.
Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Dan maken zij de aanvraag voor je aan. De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice

Savanna

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik mijn telefoon simlock vrij maken ?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Savanna

Het antwoord op je vraag staat in het eerste bericht van dit topic. Ik heb je bericht dan ook met dit topic samengevoegd. Ik raad je aan om in het vervolg eerst even te kijken op het forum of je het antwoord op je vraag daar al kunt vinden voordat je een nieuw topic aanmaakt. 😄
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,

Vandaag is heeft mijn galaxy II het begeven
Ik wil dus even mijn oudere LG GW300 gebruiken om toch bereikbaar te zijn.
Vodaphone chip in de LG en die geeft dus aan: USIM vergrendeld, terwijl ik toch van mening ben
dat de LG simlock vrij is.

Heeft iemand van u wellicht hier ervaring mee?

thxs, Vrgr, Jack
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Dit heb ik hedenmorgen al geprobeerd via de telefoon en krijg het advies maar even naar de vodaphone winkel te komen. Ik gebruik mijn tefefoon beroepsmatig en kan zeker niet zomaar even een paar uur spenderen in een winkel waarbij niet eens vaststaat of ze daar de zaak kunnen oplossen.

Ik ben niet onder de indruk van de service van Vodaphone. Ik zit nu al twee dagen zonder telefoon.
Er wordt gewoon niet op de materie ingegaan. Het enige wat ik nodig heb is de unlock code voor mijn "oude" LG GW300 zodat ik in de periode tot in mijn nieuwe toestel binnen krijg, minimaal kan telefoneren.

Ik besteed hier verder geen tijd meer aan. Het is wat je mag verwachten tegenwoordig

Groet, Jack Wijnands




nashira1992

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vodafone smart 2 en die is ouder dan 1 jaar,ik krijg het alleen niet voor elkaar op de site om een simlock vrij code te krijgen.
Hoe kan ik mijn telefoon simlock vrij maken zonder de site?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Waarom lukt het niet via de website? Krijg je een foutmelding?
Probeer eens een andere browser of verwijder je cookies. Heb je dan nog problemen met de aanvraag?
hidde-aukema

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een nokia lumia 520, die is simlockvrij gekocht.
nu wil ik in engeland een vodafone simkaart aanschaffen, maar hij geeft aan dat ik een unlockcode nodig heb om mijn telefoon simlockvrij te maken voor engelse simkaarten. nu wil ik dus een unlockcode aanvragen om mijn telefoon simlockvrij te maken voor europese providers, maar hij geeft een error. wat kan ik doen?

met vriendelijke groet,

hidde aukema
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @hidde-aukema ,
Op dit moment zijn er geen storingen bekend op de unlock site.
Zou je het eens via een andere browser willen proberen.
Mocht het niet lukken, kun je altijd contact opnemen met de collega's via Twitter, Facebook, Chat of telefonisch (nummer 1201)
cd70

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,
Ik heb een Huawei met simlock van vodafone.
Ik heb hier echter geen nummer of iets van, ik woon ondertussen in Belgie.
Ik wil dit toestel unlocken zodat ik er eender welke sim in kan steken van een operator in Belgie.
Hoe kan ik het toestel unlock sim nummer aanvragen ? Als ik het via de vodafone website doe
is het eerste wat hij vraagt mijn telefoon nummer.
Thanks,

abby1957

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
unlock opvragen via de website lukt mij niet mijn imea code is *moderator edit: IMEI-code verwijderd, ook dit is persoonlijk* welke code moet ik daarvoor intoetsen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @abby1957,

Welkom op het Vodafone Forum! Lastig dat het opvragen van een unlockcode via de website niet lukt! In dat geval is het mogelijk om de code aan te vragen bij onze klantenservice.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken of dit soort zaken aan te vragen, kijk voor meer informatie hierover in dit topic.
abby1957

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het probleem is dat ik geen klant ben bij vodafone en niet in Nederland verblijf
enitrauw

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo vodafone,

ik heb recent een samsung galaxy trend plus gekocht bij jullie, blijkt simlock te hebben. Via site wordt imei niet herkend, medewerker zegt dat unlock code is opgevraagd bij leverancier/fabrikant.
Vragen die ik daarna gestuurd heb, worden helemaal niet beantwoord, nul reactie.
Hoe lang gaat dat aanvragen duren van die code bij leverancier? Als dat nog een week gaat duren, wil ik het toestel retourneren, wat is daarvoor de procedure?

Graag reactie...
marcaspi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Halo Vodafone,

Ik probeer al een aantal dagen een unlockcode te krijgen om mijn toestel simlock vrij te krijgen. Helaas elke keer als ik op de website het formulier invul en de sms ontvangen heb, krijg ik de foutmelding die ik al vele voor mij heb zien krijgen. "Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd, probeer later nog eens" Ik wil het toestel graag doorschuiven binnen het gezin maar zit al een paar dagen de sim te wisselen om het weer te proberen.

Ik heb verschillende browsers geprobeerd alsook de computer en netwerk van de buurman en op mijn werk maar elke keer dezelfde melding.

Met vr gr
Marc
PeterVC

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Vodafone Smartphone Crew medewerkers,Ik wil graag de unlockcode voor mijn telefoon ontvangen. Ik heb echter problemen met de aanvraag via de vodafone site.1.Als ik wil inloggen krijg ik de melding :"Je hebt voor dit nummer nog geen My Vodafone account aangemaakt. Klik hieronder op 'Account aanmaken' en volg de instructies."2.Als ik opnieuw een account probeer aan te maken krijg ik de foutmelding:"Het nummer dat je hebt ingevuld moet een Vodafone nummer zijn."3.Via wat zoekwerk kwam ik bij een unlock aanvraag op jullie site die via een formulier kon.Na een SMS code naar mijn werk telefoon te hebben gestuurd en ingevuld. Het invullen van mijn e-mail en IMEI code. Kreeg ik na het aanklikken van “volgende” een nieuwe pagina met de foutmelding:“Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw. ”Ik hoop dat U mij kan helpen.Met vriendelijke groet,Peter
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @marcaspi en @PeterVC,

Welkom op het Vodafone Forum en bedank voor jullie posts.

Zoals ik al heb aangegeven in een eerder dit topic.

Je kunt hiervoor op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan ook via bijvoorbeeld Twitter of Facebook. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers, en het delen van informatie met andere bezoekers over diensten, producten of toestellen. Verzoeken voor unlockcodes kunnen hier niet worden behandeld.
sandwich

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wilt u uw iPhone uit het netwerk slot te openen? Als dat zo is, gebruikt u Extern ontgrendeling methode om deze te ontgrendelen. Je kan het krijgen van een van de online leveranciers zoals TheUnlockSpot.com het te ontgrendelen.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Even een aanvulling op de opmerking van @sandwich
Als je jouw toestel simlockvrij maakt buiten de toestelfabrikant om, loop je het risico dat je de fabrieksgarantie kwijt raakt. Wij raden dit niet aan.
Heb je problemen bij het aanvragen van de unlockcode Neem dat even contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag om de aanvraag af te ronden.
Hondengeleider

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb :LG telefoon en zou graag unlock code willen hebben
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic