Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Windstorm,

Als je via de website echt alleen een foutmelding krijgt, raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice. Mijn collega's kunnen de code dan alsnog voor je opvragen. Andere forumleden kunnen je hier verder niet mee helpen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Als ik de unlockcode aanvraag voor mijn Huawei Ascend W1, krijg ik de melding
dat het verzoek niet verwerkt kan worden. Deze melding krijg ik bij het online formulier en ook via My Vodafone. Het toestel is van december 2013.
Hoe kan ik het toestel nu unlocken?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Musty

Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Zij zijn vanaf maandag 8 uur weer geopend. Zij kunnen de unlockcode voor je aanvragen. Zorg ervoor dat je alle gegevens bij de hand hebt zoals een imei nummer en klantnummer.
Zodra zij dit aanvragen gaan er een paar dagen over heen omdat de unlock code bij de fabrikant moet worden opgevraagd. Zodra zij deze weer hebben nemen zij weer contact met je op.

Groetjes stevied86
Spekkie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben reeds jaren Vodafone klant, eerst via mijn BV nu als particulier. Ik wil de SIM lock verwijderen van mijn VORIGE toestel omdat ik in het buitenland een locale SIM kaart wil kopen voor dit toestel. Als ik dat probeer via de website lukt het niet om het juiste type toestel - HTC ONE X- bij mijn telefoonnummer te krijgen (dat geeft alleen maar mijn huidige toestel - HTC ONE Mini 2 - weer), ook niet als ik de IMEI van mijn vorige toestel invoer. Wat moet ik doen? Ik ga a.s. zaterdag op reis!
Anonymous
Niet van toepassing
Als het niet via de website lukt dan raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice
Zij kunnen een case aanmaken voor je.
JelcodeP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,

Ander half jaar geleden heb ik een Samsung Galaxy Trend Plus GT-S7580 gekocht met een prepaid.
De telefoon dus gewoon gekocht en is mijn eigendom maar ik kan hier geen andere prepaid op gebruiken omdat hij om een "ontgrendelings pin sim netwerk code" vraagt.
Met Vodafone al geruime tijd aan de lijn gezeten maar ik vraag me af of mijn vraag wel begrepen wordt. Na lange tijd, ergenis en onbegrip echter geen adequate oplossing gekregen.
Heeft u enig idee wat er mis is en wat de oplossing hiervoorkan zijn?

ik verneem het graag,

Jelco de Pater
Anonymous
Niet van toepassing
Het enige wat je nodig is, is de unlockcode als het geen prepaid kaartje van vodafone is
Deze kun je hier opvragen: https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml
Maria-Belen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb sins kort een Iphone s6, en die is uitgegaan omdat de batterij leeg was....nu s het zo dat ik hem met geen mogelijke manier weer aan kan zetten...hij vraagt altijd om een Sim vergrendel code.... ik heb 0000 geprobeert maar het werkt niet. Ik heb hem al helemaal uitgezet en nog eens geprobeert maar het werk niet, Ik heb gem vergrendeld met mijn vinger afdruk herkenning. maar dat werkt ook niet...ik krijg hem niet meer aan de praat...kan iemand mij helpen, woon alleen en ben erg ziek, dus heb ik de telefoon hard nodig.....

Alvast bedankt voor de moeite.....
Anonymous
Niet van toepassing
Ai , je kunt proberen om een aantal keer de pincode verkeerd in te voeren zodat hij gaat vragen naar een pukcode. De pukcode kun je terug vinden in my Vodafone of via de klantenservice. Mocht dat niet werken kun je het toestel herstellen via ITunes. Let er dan wel op dat alles gewist wordt. Heel veel beterschap. Ik hoor graag of het gelukt is of als je nog vragen hebt.
Maria-Belen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al best wel vaak het geprobeert maar er word maar niet om een puk code gevraagd...... ik heb zovaak geprobeert dat ik nu al 15 min moet wachten om het opnieuw weer te probren.... 😞
Maria-Belen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe bedoelt u, met alles word gewist...fotos, contacten ...echt alles??????
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je toevallig nog een ander toestel in de buurt waar de simkaart kan?
Anonymous
Niet van toepassing
Als er geen automatische back-up wordt gemaakt via iCloud etc. Dan wordt echt alles gewist 😞
DE iPhone herstellen doe je alleen voor de vingerscanner. Het probleem met de simkaart is hier dan nog niet mee opgelost.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Maria-Belen, is het nog gelukt met de tips van Steven-?
Mariokube

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi everybody,

First, I write in English since I don't speak Dutch.
Few years ago I was in the Netherland for work where I bough a Vodafone mobile phone with a prepaid card.
Now I'm back in France and my Dutch number is no longer active.

I would like to unlock the phone so I need the unlock code. However I cannot get it, I tried to use the online formular but it doesn't work, when a write my French or dutch number to send the SMS-code, I doesn't send any mail, so I'm stuck !

I hope you could help me, thanks
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Mariokube,

Did you use the following link to get your unlockcode?
https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/codes.shtml#unlockcode-content
You've to fill in the number that you're using right now, so that we can send the code to that number.
Next to that you also need you IMEI-number. Do you have that?
And are you sure your mobile phone has a simlock? So is the phone from before November 2014?
Mariokube

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Sietske,

First, yes I'm sure the phone is Sim-locked since I bought it in July 2014. When I try to put a French Sim card it's says it's Sim-locked.
I used the link you gave me but it didn't work. When I put my current French number, it doesn't send me any code.
I supposed it's because I should had +33 before my number (code phone for France), but the fill box does not allow that.
And finally, I have the IMEI number in my possession.

Thanks for your reply and helping me.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Mariokube, you can use our general e-mail form on https://vodafone.nl/e-mail. Please note your IMEI-number, the brand and model in the form and also the reason why you cannot use the normal unlock form. The e-mail can then be forwarded to the according department.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic