Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Hoe vraag ik een unlockcode aan bij Vodafone?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer
Om je toestel geschikt te maken voor andere simkaarten heb je een unlockcode nodig. Deze kun je aanvragen via je My Vodafone account. Indien je geen Vodafone klant (meer) bent kun je gebruik maken van het online formulier.

Ik heb een aantal topics over het opvragen van een unlockcode / simlockvrij maken van je toestel samengevoegd in dit topic. Er zijn o.a. verschillende oplossingen aangedragen door forumgebruikers en moderators om je verder te helpen.
297 Reacties 297
Monus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het simlockvrij maken via Vodafone is een probleem.
Ik ben naar Beverwijk gegaan en daar hebben ze mijn Blackberry voor €15,- simlockvrij gemaakt.
Er zijn overal winkeltjes te vinden die dit voor je kunnen doen en je kunt er op wachten.
succes, Hans.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

En heb je al contact gehad met de klantenservice? Je zou natuurlijk ook langs een Vodafone winkel kunnen gaan.

Groetjes,
Gaby64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
unlockcode voor Nokia C3 op 22.08.2013 aangevraagt tot nu toe nog geen code ontvangen
vodafone zegt dat er problemen met het systeem bij Nokia was en daardoor een achterstand ontstaan is
 
nokia via facebook gevraagt of het klopt hun zeggen nee klopt niet hun hadden geen problemen met hun systeem en snappen het ook niet waarom het zolang bij vodafone duurt en ik ook niet
 
bericht van nokia naar vodafone klantenservice gestuurd maar geen antwoord ontvangen
 
graag een antwoord en oplossing zodat ik eindelijk mijn vodafone simkaart in mijn toestel kan gebruiken
 
mvg
Gaby
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Gaby,

Heel vervelend dat je de unlockcode nog niet ontvangen hebt. Ik durf zo ook niet te zeggen waar dat aan kan liggen. Dit probleem is in dit geval te zeer op jouw persoonlijke case gericht, vandaar dat we op het Forum weinig voor je kunnen doen. Facebook of Twitter is een betere optie. Ik wil je vragen om het nog eens via Facebook te proberen, je kunt dan verwijzen naar dit topic. Zo is je probleem in 1 oogopslag duidelijk:). Hoe bevalt het Forum je?
Gaby64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb facebook gevraagt staat ook in mijn post
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb contact gehad met de verantwoordelijke afdeling. Het is op dit moment drukker dan normaal. Dit kan eventueel de reden zijn dat het langer duurt dan verwacht. Indien je al via Facebook contact hebt (gehad) met onze collega's, zullen zij je verder van meer informatie voorzien.
A-ce

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Ik heb een 2jaar abo bij vdf. Nu wil ik over naar een andere abo en mijn telefoon weg geven aan een familie lid.
Is mijn iPhone 4S simlock vrij, ik hem hem toen samen met mijn abo gekocht.
 of hoe kom ik hier anders achter?
 
Groetjes
Ilona
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi A-ce, als je het toestel bij ons bij een abonnement gekregen hebt, dan is het simlock-vrij. Bij abonnementen leveren we alleen maar simlock-vrije toestellen 🙂

De simpelste manier om het te testen is trouwens door er even een simkaartje van een andere provider in te stoppen. Werkt dat, dan is het toestel simlockvrij (en dat zou het dus moeten zijn :))
ydeh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem heb ik ook, (dan is er nog niet veel verbeterd na 25 februari...........:@)
riazvm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I bought a iphone4s through ebay here in the US for my mom in india. It looks like the phone is locked even though the seller told me that the phone is unlocked. I called apple and they told me that the phone is registered to vodophone netherlands. How can i get this phone unlocked. Please help.
 
This is very very urgent
 
thanks
Riaz Mohamed
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi riazvm,

Vodafone doesn't put a simlock on their iPhones so it's weird that this has happened. Please contact our Facebook or Twitter team with a link to this topic. They might be able to get you an unlock code 🙂
soraya09

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een VODAFONE mobiel cadeauw gekregen,maar ik wil het simblokvrij maken hoe moet ik dat doen.het IMEI nummer is,867470010020524...en SIMPLY CONNECTED. VODAFHON 353,ht telefoonnummer is,,,,0621456687,maar moet eerst simblokvrij zijn,ik ben hier in de winkel geweest en die zeiden dat ik het via internet moet bestellen goed,ik hoop gauw wat te horen van jullie alvast bedankt.
Joan67

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb sinds deze zomer een nieuwe telefoon met abbo aangeschaft. Nu wil van mijn oude telefoon (ook Vodafone, zelfde abonnement) de simlock verwijderen, zodat mijn vriendin die telefoon tijdelijk kan gebruiken. Haar huidige toestel is in reparatie.
 
Als ik via my Vodafone de unlockcode probeer aan te vragen, krijg ik elke keer de, na ingave IMEI-nummer, de foutmelding: Het verzoek kan helaas niet worden uitgevoerd.
Probeer het later opnieuw.
 
 Lukt het uberhaupt wel via de site? Kan ik dit ook gewoon in de winkel afhandelen (direct aan de counter oid(
 
Joan.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is niet zo mooi! Heb je het geprobeerd met verschillende browsers? Als dit nogsteeds niet werkt neem dan even contact op met ons via Twitter, Facebook of Hyves. Dan zullen we de code voor je aanvragen.
Joan67

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de twaalf (!) uur, tussen vraag en atwoord heb ik inmiddels zelf een oplossing gevonden....
revengeyo

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
is mijn galaxy s3 simlock vrij?
 
Tevens als ik een nieuw toestel heb, kan ik mijn huisige simkaart gewoon blijven gebruiken?
Ben van plan om een note 3 te kopen
 
bij voorbaat dank
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey revengeyo,

Alle toestellen gekocht met een abonnement zijn simlock vrij. Je kunt je huidige simkaart erin blijven gebruiken, echter als je beide toestellen wilt gebruiken met hetzelfde nummer dan raadt ik je aan om een duo simkaart te halen, dan hoef je niet steeds de simkaart te wisselen.
sjoerdtje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook mij houden ze aan het lijntje met dit probleem mijn vraag is  aan vodafone geef nu toch eens een eerlijk antwoord dan  het maar op iedereen af te schuiven. Nog steeds deze melding op jullie site
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo sjoerdtje, ik zie dat je reageert op een topic van enkele maanden oud. Het is uiteraard mogelijk dat de automatische opvraagfunctie voor unlock-codes op onze site soms niet werkt (bv omdat de code bij de fabrikant moet worden opgevraagd). Maar er zijn geen structurele problemen met deze functie.

Wat is het probleem precies? En wat hebben mijn collega's bij de klantenservice aangegeven?
jannet

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik zit met het zelfde probleem, probeer al weken om een unlock code voor mijn sony xperia 10 te krijgen met het zelfde resultaat als jullie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic