Hoi allen,
Graag deel ik hier even mijn ervaring (lees: frustratie) met Vodafone.
Mijn abonnement bij KPN is al enige tijd verlopen. Toch ben ik daar nog klant omdat ik pas een nieuw 2 jarig abbonement wil afsluiten i.c.m. de Samsung S8. Toen uiteindelijk daar het moment was dat je overal de S8 kon bestellen was het natuurlijk op zoek gaan naar de provider met de beste deal.
Thuis heb ik een Ziggo aansluiting en door de samenwerking met Vodafone kunnen zij mij extra's geven als ik mijn mobiele abonnement afsluit bij Vodafone. Dubbele data, een TV zender pakket naar keuze en beveiliging voor je pc/laptop. Voor mij de beste deal die ik kon vinden. Maar ho, wacht even... 2 jaar geleden was ik ook klant van Vodafone en die ellende ben ik niet vergeten. Twijfel, twijfel... zal ik de sprong wagen? 2 Jaar verder, 2 jaar ervaring rijker, toch?
Ik durfde het aan om in zee te gaan met Vodafone, puur door de mooie extra's. Op 3 april deed ik mijn telefonische bestelling bij een aardige jongedame. Het gesprek verliep wat moeilijk omdat het bij haar op de achtergrond erg luidruchtig was. Afijn, kan gebeuren natuurlijk. Alles netjes doorlopen en binnen enkele minuten na het gesprek kreeg ik mijn bevestigingsmail. Tot mijn grote verbazing ben ik een mevrouw geworden ÉN heb ik een micro sd-kaart besteld a €24,95-. Foutje van de mevrouw, kan ook gebeuren natuurlijk maar fijn is anders.
Direct bel ik Vodafone terug op hetzelfde telefoonnummer. Vrij snel wordt ik geholpen. Logisch, want het gaat om het telefoonnummer van de afdeling Verkoop. Ik doe mijn verhaal en vertel dat ik een mevrouw ben geworden en dat ik geen sd-kaart heb besteld. "Meneer, dan moet u met een ander telefoonnummer bellen, u belt nu met de afdeling Verkoop. Zucht.. ik vertel de meneer dat ik net ophang en dat het gaat om een "verkoop." "Ja maar..." Prima... ik bel het gekregen telefoonnummer. Ongeveer 13 minuten heb ik in de wacht gestaan voordat ik een medewerker sprak. Wederom mijn verhaal gedaan. Het was meteen: "ik kan het niet wijzigen voor u omdat ik nog niks in het systeem zie. U kunt het beste morgen even terugbellen." De volgende dag bel ik uiteraard terug. Weer een lange tijd in de wacht, 8 minuten ongeveer. De medewerker kon de sd-kaart er niet uit halen omdat ze bezig waren met nummerbehoud bij KPN en KPN moet daarvoor eerst akkoord geven voordat zij iets kan wijzigen in de bestelling. Vreemd verhaal en of ik weer even kon terugbellen zodra KPN akkoord heeft gegeven. Dit duurt ongeveer 2 tot 3 werkdagen. Ik dacht bij mijzelf ik bel wel over een week voor de zekerheid. Ze kon gelukkig wel mevrouw in meneer wijzigen. Dit was belangrijk want anders kan de bezorger mijn telefoon niet afgeven als ik mij moet identificeren.
Een week later bel ik WEDEROM terug. WEDEROM een lange wachttijd en WEDEROM mijn verhaal gedaan. Om moe van te worden. "Belt u voor mevrouw Haksteeg?" Euhh nee... voor mijzelf. "O, er staat hier mevrouw Haksteeg. Arghhhh, niets is dus aangepast. Hier word je toch moe van. En de medewerker wist mij te vertellen dat ze de sd-kaart er niet uit kon halen. Want dan moet ze namelijk de hele order annuleren. Miscommunicatie ten top daar bij Vodafone. Ik besloot om de sd-kaart te houden en te betalen ook al heb ik er niet om gevraagd en heb ik er al genoeg. Eigenlijk ben ik gek maar ik wilde van het gedoe af zijn.
Inmiddels ongeveer 1,5 week verder, 19 april. Vandaag komt de S8 uit. NATUURLIJK heb ik nog niets van Vodafone vernomen. Ik hoor het haar nog zeggen; "Ja hoor, dan heeft u de S8 zodra hij uitkomt." Van KPN heb ik een mail ontvangen dat er een wijziging is aangebracht in mijn abonnement. Ik dacht bij mijzelf; Mooi, Vodafone is er dus mee bezig. Laat ik ze eens bellen waar mijn S8 blijft. Een record, 16 minuten in de wacht, hiep hoi! Natuurlijk moet ik weer mijn verhaal doen en de zeer saggerijnige medewerker verteld mij dat hij het gaat uitzoeken en zet mij in de wacht. Zo'n 4 minuten later komt de medewerker terug met het nieuws dat IK de order moet annuleren omdat er een fout is de bestelling is. "WAT?" "Ja er is een fout in de bestelling waardoor hij is blijven hangen en daarom moet het geannuleerd worden en opnieuw worden aangevraagd." "HAHAHHAHAHA" ik moest lachen van verdriet en ellende. Ongeveer 5 a 6 gesprekken verder... minuten lang wachten... fout op fout... miscommunicatie keer op keer... en vervolgens te horen krijgen dat alles opnieuw aangevraagd moet worden. Ik zeg tegen de medewerker; "wat als ik niet had gebeld, had ik uberhaupt dan iets gehoord? En regelen jullie dat mijn nummer en abbo bij KPN behouden blijven?" "Nee, dat moet u zelf doen" ..... ..... ..... :@
Normaal is klant worden bij een bedrijf niet zo moeilijk. Sommige worden het zelfs zonder dat ze het willen. Ik wil het maar het lukt Vodafone niet. Zonde. Ik had het kunnen weten maar ik was blijkbaar te gierig voor die extra's...
De medewerker ging de order volledig annuleren. Ik ben benieuwd of dat WEL gaat lukken. Het zou mij niets verbazen als er dalijk opeens wordt afgeschreven door Vodafone., want daar zijn ze wel goed in.
Voor mij nooit meer Vodafone. T-Mobile krijgt nu de kans.
De groeten,
WH.