Diamond8d

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het leed dat Vodafone heet

Hoi allen,

Graag deel ik hier even mijn ervaring (lees: frustratie) met Vodafone.

Mijn abonnement bij KPN is al enige tijd verlopen. Toch ben ik daar nog klant omdat ik pas een nieuw 2 jarig abbonement wil afsluiten i.c.m. de Samsung S8. Toen uiteindelijk daar het moment was dat je overal de S8 kon bestellen was het natuurlijk op zoek gaan naar de provider met de beste deal.

Thuis heb ik een Ziggo aansluiting en door de samenwerking met Vodafone kunnen zij mij extra's geven als ik mijn mobiele abonnement afsluit bij Vodafone. Dubbele data, een TV zender pakket naar keuze en beveiliging voor je pc/laptop. Voor mij de beste deal die ik kon vinden. Maar ho, wacht even... 2 jaar geleden was ik ook klant van Vodafone en die ellende ben ik niet vergeten. Twijfel, twijfel... zal ik de sprong wagen? 2 Jaar verder, 2 jaar ervaring rijker, toch?

Ik durfde het aan om in zee te gaan met Vodafone, puur door de mooie extra's. Op 3 april deed ik mijn telefonische bestelling bij een aardige jongedame. Het gesprek verliep wat moeilijk omdat het bij haar op de achtergrond erg luidruchtig was. Afijn, kan gebeuren natuurlijk. Alles netjes doorlopen en binnen enkele minuten na het gesprek kreeg ik mijn bevestigingsmail. Tot mijn grote verbazing ben ik een mevrouw geworden ÉN heb ik een micro sd-kaart besteld a €24,95-. Foutje van de mevrouw, kan ook gebeuren natuurlijk maar fijn is anders.

Direct bel ik Vodafone terug op hetzelfde telefoonnummer. Vrij snel wordt ik geholpen. Logisch, want het gaat om het telefoonnummer van de afdeling Verkoop. Ik doe mijn verhaal en vertel dat ik een mevrouw ben geworden en dat ik geen sd-kaart heb besteld. "Meneer, dan moet u met een ander telefoonnummer bellen, u belt nu met de afdeling Verkoop. Zucht.. ik vertel de meneer dat ik net ophang en dat het gaat om een "verkoop." "Ja maar..." Prima... ik bel het gekregen telefoonnummer. Ongeveer 13 minuten heb ik in de wacht gestaan voordat ik een medewerker sprak. Wederom mijn verhaal gedaan. Het was meteen: "ik kan het niet wijzigen voor u omdat ik nog niks in het systeem zie. U kunt het beste morgen even terugbellen." De volgende dag bel ik uiteraard terug. Weer een lange tijd in de wacht, 8 minuten ongeveer. De medewerker kon de sd-kaart er niet uit halen omdat ze bezig waren met nummerbehoud bij KPN en KPN moet daarvoor eerst akkoord geven voordat zij iets kan wijzigen in de bestelling. Vreemd verhaal en of ik weer even kon terugbellen zodra KPN akkoord heeft gegeven. Dit duurt ongeveer 2 tot 3 werkdagen. Ik dacht bij mijzelf ik bel wel over een week voor de zekerheid. Ze kon gelukkig wel mevrouw in meneer wijzigen. Dit was belangrijk want anders kan de bezorger mijn telefoon niet afgeven als ik mij moet identificeren.

Een week later bel ik WEDEROM terug. WEDEROM een lange wachttijd en WEDEROM mijn verhaal gedaan. Om moe van te worden. "Belt u voor mevrouw Haksteeg?" Euhh nee... voor mijzelf. "O, er staat hier mevrouw Haksteeg. Arghhhh, niets is dus aangepast. Hier word je toch moe van. En de medewerker wist mij te vertellen dat ze de sd-kaart er niet uit kon halen. Want dan moet ze namelijk de hele order annuleren. Miscommunicatie ten top daar bij Vodafone. Ik besloot om de sd-kaart te houden en te betalen ook al heb ik er niet om gevraagd en heb ik er al genoeg. Eigenlijk ben ik gek maar ik wilde van het gedoe af zijn.

Inmiddels ongeveer 1,5 week verder, 19 april. Vandaag komt de S8 uit. NATUURLIJK heb ik nog niets van Vodafone vernomen. Ik hoor het haar nog zeggen; "Ja hoor, dan heeft u de S8 zodra hij uitkomt." Van KPN heb ik een mail ontvangen dat er een wijziging is aangebracht in mijn abonnement. Ik dacht bij mijzelf; Mooi, Vodafone is er dus mee bezig. Laat ik ze eens bellen waar mijn S8 blijft. Een record, 16 minuten in de wacht, hiep hoi! Natuurlijk moet ik weer mijn verhaal doen en de zeer saggerijnige medewerker verteld mij dat hij het gaat uitzoeken en zet mij in de wacht. Zo'n 4 minuten later komt de medewerker terug met het nieuws dat IK de order moet annuleren omdat er een fout is de bestelling is. "WAT?" "Ja er is een fout in de bestelling waardoor hij is blijven hangen en daarom moet het geannuleerd worden en opnieuw worden aangevraagd." "HAHAHHAHAHA" ik moest lachen van verdriet en ellende. Ongeveer 5 a 6 gesprekken verder... minuten lang wachten... fout op fout... miscommunicatie keer op keer... en vervolgens te horen krijgen dat alles opnieuw aangevraagd moet worden. Ik zeg tegen de medewerker; "wat als ik niet had gebeld, had ik uberhaupt dan iets gehoord? En regelen jullie dat mijn nummer en abbo bij KPN behouden blijven?" "Nee, dat moet u zelf doen" ..... ..... ..... :@

Normaal is klant worden bij een bedrijf niet zo moeilijk. Sommige worden het zelfs zonder dat ze het willen. Ik wil het maar het lukt Vodafone niet. Zonde. Ik had het kunnen weten maar ik was blijkbaar te gierig voor die extra's...

De medewerker ging de order volledig annuleren. Ik ben benieuwd of dat WEL gaat lukken. Het zou mij niets verbazen als er dalijk opeens wordt afgeschreven door Vodafone., want daar zijn ze wel goed in.

Voor mij nooit meer Vodafone. T-Mobile krijgt nu de kans.

De groeten,
WH.


6 Reacties 6
Inter2112

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er vandaag achtergekomen: drama daar bij Vodafone.
slecht geregeld
slechte informatie
zeer lange wachtrij
erg rumoerig op de achtergrond

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi@Diamon8d,

Dat klinkt niet best. Ik begrijp dat het nogal frustrerend is als dingen niet goed doorgevoerd en gecommuniceerd worden. Sorry daarvoor!
Helaas kan ik via het forum geen aanbiedingen doen. Mocht je toch beslissen om bij ons een contract af te sluiten, dan raad ik je aan om toch nog een keer te bellen via 0800-0560.

Mochten we je via het forum nog wel ergens mee kunnen helpen of informatie kunnen geven, dan horen we het graag.

Marieke75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, amen! Ik ben sinds eind januari (!!!) bezig om weer van Vodafone af te komen. Uren van telefoongesprekken, tig bezoekjes aan de winkel, maar opgelost ho maar. Ook handig: als je als klant telefonisch wat hebt besteld, kun je in de winkel niet terecht, 2 verschillende kanalen. Kun je als klant ook echt weten, maar buiten dat natuurlijk onacceptabel! Ik ben klant van Vodafone en er staat toch echt groot Vodafone op het pand. Daarnaast heb ik heel veel mensen gesproken bij de klantenservice en allemaal zeggen ze wat anders. Beloftes worden niet nagekomen, niets willen ze schriftelijk bevestigen en op ingediende klachtenformulieren werd de 1e keer bijzonder slecht gereageerd en daarna koos men er voor om niet meer te reageren. Ook terugbelverzoeken werden genegeerd. Zelfs gebeld naar het hoofdkantoor om hen erop attent te maken dat dit zo echt niet kan. Wat denk je? Uiteraard weer terugverwezen naar de klantenservice, of ik die wilde bellen. Ik heb echt nog nooit zo'n slechte service meegemaakt, terwijl ik voorheen jaren klant ben geweest. Nu maar een keer een bericht op het forum, want via elk ander kanaal vindt men het blijkbaar niet de moeite waard om een ontevreden klant serieus te nemen.
MTT

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het beste is een email te sturen vanaf de website van Vodafone. Als hierop niet of niet voldoende reactie komt, ga je met deze reactie naar de geschillencommissie. De geschillencommissie vindt namelijk dat van een bedrijf verwacht mag worden dat klachten serieus genomen worden en adequaat hierop ingegaan wordt.
Succes.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Marieke75,

Jammer om te horen dat je zo'n negatieve ervaring hebt met onze klantenservice.
Ik begrijp dat je het forum nu als laatste middel ziet, maar ik kan via het forum niet in de systemen om jouw gegevens erbij te pakken. Het enige wat ik kan doen is je aanraden om nogmaals contact met ons op te nemen via de klantenservice. Dit kan eventueel ook via Facebook of Twitter.
Sorry dat ik je vanuit hier niet verder kan helpen!

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Geen reactie meer ontvangen, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic