Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes

Het is vakantie! Show je foto's!

Hey iedereen!

Vandaag is in het zuiden van het land de zomervakantie begonnen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik op vakantie ben dan gebruik ik vooral mijn telefoon om leuke spontane kiekjes mee te maken. Mijn gewone fototoestel, hoe compact hij ook is, is vaak toch teveel gedoe en mijn telefoon heb ik toch altijd wel bij me.

Zo was ik in het voorjaar naar de verenigde staten om mijn beste vriendin te bezoeken die daar al 4 jaar woont. Aangezien daar op veel plaatsen wifi is kon ik meteen mijn foto's delen via bijvoorbeeld instagram.

Ik gebruik op mijn toestel meerdere apps om mijn foto's te bewerken. Ik vind de standaard filters van instagram namelijk niet zo heel erg leuk! Aangezien ik een achtergrond heb van vormgeving vind ik sommige dingen gewoon belangrijk bij een foto, ook al is hij gemaakt met een telefoon. Hieronder een aantal apps en daarbij de omschrijving wat ik ermee doe 🙂

Originele foto's:


Camera 360
Hiermee kun je een portretfoto heel gemakkelijk wat pimpen door te kiezen voor het magic skin effect. Ik kies vaak voor sweet, dan krijgt hij een wat dromerige uitstraling. Ook kun je een zwart wit foto maken waar bijvoorbeeld alle rode delen oplichten bij de Black&white filter. Of kies voor een HDR filter om je foto een magisch effect te geven.

HDR


Light color elegant



Photogene²
Dit is een soort mini photoshop voor je telefoon of tablet. Ik moet toegeven dat deze fijner werkt op een groter scherm dus ik bewerk de foto's meestal met mijn iPad. Je kunt bij deze app bijvoorbeeld zelf het gebied inkleuren dat wazig moet zijn om diepte te creeëren. Meestal kun je alleen kiezen voor een streep of een bolletje. Maar het lijkt natuurlijk realistischer als je zelf het gebied selecteert. Ook kun je gemakkelijk foutjes corrigeren met de app. Onderstaand een zelfgemaakte blur (wazig gemaakt) met de foto die ik eerder met Camera 360 bewerkt heb.


Instagram
Een app die bij velen bekend is. Hierop deel ik mijn zelfgemaakte foto's meestal met de rest van de wereld. Door #tags mee te geven aan foto's worden ze vaak ook geliked door mensen van over de hele wereld. Met deze app doe ik meestal de finishing touches en dan doe ik ze uploaden.



Zoals je ziet kun je er best leuke dingen mee!

Wat zijn jouw favoriete vakantiefoto's en hoe heb je ze bewerkt? Show ze hieronder!
(als je geen rechten hebt om de foto direct te tonen mag je ook een linkje plaatsen naar de foto :))
3 Reacties 3
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Ikzelf maak mijn vakantiefoto's met een Sony RX100 camera, maar ontkom er niet aan om af en toe ook een foto te nemen met mijn iPhone 5. Heb zelf het liefst onbewerkte foto's, dus ik probeer zoveel mogelijk in te stellen op de camera om bewerken te voorkomen. Zoals je ziet schiet ik het liefst in zwart-wit ^^

Trinity College in Dublin:



Mijn slaapverblijf op vakantie in de Dominicaanse Republiek:



Onderweg naar surfspot in Dominicaanse Republiek:



Een van m'n recentere foto's met iPhone 5, Inishmore, Ierland:



Henkturbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jahaah onlangs gemaakt met een xperia z1 :)http://i43.tinypic.com/2l949id.jpg gelden hier bump regels trouwens? In sommige forums is het niet toegestaan om oude topics te 'bumpen' :$
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic