Lisa-

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Health academy

Ik krijg sms'jes met: Je maakt gebruik van abonnemenet HEALTH ACADEMY, de kosten zijn €5,00 per week.
Ik dacht eerst dat dit nep was, maar ik krijg heb deze sms al drie keer gekregen. Ik heb me hier niet voor aangemeld.
71 Reacties 71

Niet van toepassing
Nou als jij voor vodafone werkt is het helemaal schandalig hoe je met je klanten omgaat. Omschrijf duidelijk de rechten van de klant volgens de wetgeving. Die is helder, meer dan hoe vodafone met klachten van klanten omgaat.. dan heb ik het over jullie vage reactie. Schrijf duidelijk dat jullie verplicht zijn om klanten schadeloos te stellen volgend de wet. Dat is een helder antwoord.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb je duidelijk uitgelegd wat er dient te gebeuren. Hoe dit verder opgepakt wordt, als het aangekaart is, ga ik verder niet over. Mijn collega's van de klachtenafdeling zullen dit per issue afhandelen.
Ben je het er niet mee eens, dan mag het terug gekoppeld worden via dat kanaal. Het enige wat ik hierin kan doen is adviseren en uitleggen hoe de procedure loopt.
Pizzametsalami

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik lees bij Paul “Door het klikken op het bevestigingsscherm op uw mobiele telefoon wordt een internetdienst aangegaan”. Kan iemand mij uitleggen hoe dat technisch werkt? Stel dat ik dat wil implementeren als organisatie, hoe ga ik dan te werk? Sluit ik een overeenkomst met vodafone? Of met alle (nl) providers tegelijk? En waar moet ik aan voldoen?

ik vraag dit omdat hier de sleutel ligt voor een fatsoenlijke oplossing. Eentje die voldoet aan de GDPR (dubbele opt-in) en eentje die niet vereist dat je direct “nee” zegt tegen alle sms-/internetdiensten. Want een nee-nee sticker sluit ALLE reclame uit.

ik ga ook eens aan de ACM vragen hoe zij hierover denken.
Sjoerd D

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben ook te pakken genomen. 3 smsjes achter elkaar:
Je maakt gebruik van abonnement HEALTH ACADEMY, de kosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http://bit.ly/2hQSdY8. Afmelden: www.payinfo.nl

Nooit gehoord van health academy, laat staan toestemming gegeven om (3x) 5 euro per week af te schrijven.

Ik wil ook van Vodafone weten hoe dit kan een hoe payinfo sowieso opeens iets af kan schrijven
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Pizzametsalami zo ver ik weet is er via Payinfo alleen de optie om of alles te blokkeren of niets. Daarnaast kun je er eventueel een slot op zetten, wat alleen je provider kan verwijderen. Hierdoor hebben wij dezelfde optie.

Betreft het aanmelden van dit soort diensten: Hiervoor vul je je mobiele nummer in op een site of reclamewebsite etc.. Vaak staat er in hele kleine letters de kosten etc. Zodra je dat doet ga je akkoord met de kosten.

Sjoerd D Payinfo brengt deze kosten niet in rekening. Het is de smsdienst die dit in rekening brengt. In jouw geval HEALTH ACADEMY. Payinfo is een overkoepelende organisatie die samen werkt met alle providers. Hierdoor kan iedereen haar eigen mobiele nummer voor dit soort smsjes blokkeren via Payinfo.
Sjoerd D

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sjoerd D Payinfo brengt deze kosten niet in rekening. Het is de smsdienst die dit in rekening brengt. In jouw geval HEALTH ACADEMY. Payinfo is een overkoepelende organisatie die samen werkt met alle providers. Hierdoor kan iedereen haar eigen mobiele nummer voor dit soort smsjes blokkeren via Payinfo.


Payinfo en Vodafone sturen mij een factuur voor deze zogenaamde service. Ik heb mij nooit opgegeven voor payinfo en nog nooit van de gehoord hiervoor. Ik was zelfs bang dat zij de scammers waren en durfde niet goed op de links te klikken. Hoe kan ik onvrijwillig opgegeven zijn voor betaling door payinfo? Waarom is deze optie opt-out en niet opt-in? Klink zwaar dubieus
Paul uit Hoogvl

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sjoerd D wrote:

Sjoerd D Payinfo brengt deze kosten niet in rekening. Het is de smsdienst die dit in rekening brengt. In jouw geval HEALTH ACADEMY. Payinfo is een overkoepelende organisatie die samen werkt met alle providers. Hierdoor kan iedereen haar eigen mobiele nummer voor dit soort smsjes blokkeren via Payinfo.
Payinfo en Vodafone sturen mij een factuur voor deze zogenaamde service. Ik heb mij nooit opgegeven voor payinfo en nog nooit van de gehoord hiervoor. Ik was zelfs bang dat zij de scammers waren en durfde niet goed op de links te klikken. Hoe kan ik onvrijwillig opgegeven zijn voor betaling door payinfo? Waarom is deze optie opt-out en niet opt-in? Klink zwaar dubieus
Pizzametsalami

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Steven: Ik heb nergens mijn telefoonnummer ingevuld. Vandaar dat ik vraag hoe dit technisch mogelijk is. En mijn andere vraag was: stel dat ik zélf zo'n dienst wil verlenen, hoe gaat dat dan technisch en juridisch in z'n werk?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Pizzametsalami Het juridische gedeelte vind je terug op de website van payinfo. Hier staan alle gedragcodes etc.
Hoe dit technish in zijn werk gaat, durf ik je niet te zeggen. Deze vraag zou je bij een sms dienst neer kunnen leggen. Dit is namelijk verder geen service van ons.

Bij mij is er geen andere variant van bekend. Mocht dit wel zo zijn (vandaar dat ik ook al eerder heb aangegeven om dit via de mail aan te kaarten) dan dient dat bekend gemaakt te worden, zodat er een onderzoek gestart kan worden.
Pizzametsalami

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Thanks voor de info. Ik heb de documentatie net even kort ingezien. Wat ik me afvraag: dit betreft een gedragscode die in Nederland is opgesteld. De partij die ons parten speelt zit in Singapore. Heeft die partij in moeten stemmen met deze gedragscode om via Vodafone te mogen handelen? Of gaat dit proces volledig buiten Vodafone om?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Pizzametsalami wrote:
Thanks voor de info. Ik heb de documentatie net even kort ingezien. Wat ik me afvraag: dit betreft een gedragscode die in Nederland is opgesteld. De partij die ons parten speelt zit in Singapore. Heeft die partij in moeten stemmen met deze gedragscode om via Vodafone te mogen handelen? Of gaat dit proces volledig buiten Vodafone om?

Daar ga je al....
Denk je dat die mensen zich ergens van aan trekken?

Voorlopig blijven de providers aan zet om hier iets aan te doen.
Van mij mogen ze al die betaal sms diensten in 1 klap afsluiten zodat ze niet meer kunnen afschrijven.
Pizzametsalami

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik vind dat ze zich wel ergens iets van zouden moeten aantrekken. En als ze dat niet doen, zou Vodafone zich dáár iets van moeten aantrekken. En als Vodafone dat niet doet zouden wij dat als consument moeten doen. Of de ACM zou het een keer op z'n heupen moeten krijgen.
Kaatjev

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook, gisteren 4 (!) smsjes van Health academy, ik zou zogezegd een abonnement voor 5 euro per week hebben afgesloten, ik weet nergens van....
Onderstaand een schermafbeelding van myvodafone... er is inmiddels 2x iets terug geboekt, maar er staat ook nog 2x my vodafone content.
en als ik dat verder bekijken (via payinfo) blijkt dat dit ook healthacademy is.... ik ga vodafone hier echt niet in sponsoren... 😞

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Waarom dit zo aan wordt gegeven durf ik niet te zeggen! Wij werken absoluut niet samen met Healthacademy! Kun je dit via de mail laten onderzoeken (zie link in de eerdere berichten al) en het stop zetten via Payinfo?
Stamhoofd68

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedenavond. Ik heb hetzelfde geneuzelet phone medic. Ik heb me meerdere keren afgemeld via payinfo, en iedere keer staat er dat het gestopt is. Maar als ik dan later weer ga kijken staat het abonnement waar ik niet om gevraagd heb weer actief... Dus wederom afmelden . Enz enz enz... Echt bizar dit. Hoe krijg ik dit er definitief uit? En kan het zijn dat een organisatie als Vodafone, waar ik al sinds het begin (libertel) mijn telefoon abbo afneembare, zich in laat met dit soort oplichters. Zij kunnen dit stoppen door het simpelweg te blokkeren en betaling te weigeren.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Stamhoofd68

Welkom op dr community.
Zou je dit via de email aan ons willen aankaarten zodat wij het kunnen stopzetten voor je?
Dit mag via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml
Leg daar ook hetgeen in uit dat je het al een paar keer hebt stop gezet etc.
Stamhoofd68

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dag Steven. Ik gedaan wat je me gezegd hebt. Maar nog geen antwoord. Hoe lang duurt dit meestal? Inmiddels me al weer meerdere keren afgemeld voor phone medic via payinfo. Maar het blijft hardnekkig terug komen.
partyguy81

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij ook in een keer een sms van vodafone dat ik een abonnement had afgesloten bij Gamesuite van 5 euro per week.
Dag later nog een van Health Academy van 5 € per week. (zag toen ook pas het berichtje van gamesuite.) Hierop direct naar de klanten service gebeld. Eerst een dame aan de telefoon, deze vertelde mij dat ik me niet druk moest maken. ze had al meer telefoontjes gehad maar er was niets aan de hand. De naam van vodafone werd misbruikt bij het versturen van deze berichten. Ik opgehangen en via mijn Myvodafone app gekeken en zag dat er al 10€ was afgeschreven. Hierop weer gebeld met vodafone, toen kreeg ik andere dame. Ze gaf aan dat ik waarschijnlijk onbewust ergens iets heb gedaan om het abonnement te activeren. Heb aangegeven dat ik zeker weet dat dat niet zo was. Ze heeft hierover een klacht aangemaakt. Nu zojuist net bericht gekregen. Uit coulance krijg ik mijn 10€ wel terug maar ik ben wel fout. Ik weet 100 procent zeker dat ik geen actie heb gedaan om ergens een abonnement af te sluiten. Snap ook niet dat het zo makkelijk gaat. Vroeger moest men eerst nog een SMS terug sturen om iets te activeren.

Na zoveel meldingen over Health academy en Gamesuite moet toch een alarm bel afgaan bij vodafone?!?!?!?

Hier het antwoord op mijn klacht

Beste meneer ,

U geeft aan dat u ontevreden bent over een betaalde content- / internetdienst en het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht.

Uit onze gegevens blijkt dat de internetdienst Health Academy op 18 oktober 2018 is geactiveerd. Dienst GameSuite is op 17 oktober 2018 geactiveerd. Door het klikken op het bevestigingsscherm op uw mobiele telefoon wordt een internetdienst aangegaan.

Deze zogenaamde internetdiensten betreffen diensten die via internet (dataverkeer) zijn aangesloten. Vodafone biedt eindgebruikers toegang tot het open mobiele internet, maar is niet aansprakelijk voor de content en diensten die daar te vinden zijn of afgenomen en betaald worden.

U bent als contractant verantwoordelijk voor het gebruik en de kosten van uw abonnement.
Graag maak ik voor u een uitzondering en vergoed ik eenmalig de kosten van deze internetdienst(en). De kosten van de internetdiensten van de lopende maand worden niet in rekening gebracht. De totale vergoeding over de maand oktober 2018 bedraagt 10 euro inclusief btw.

Voor de toekomst verwijs ik u naar de mobiele internetpagina www.payinfo.nl. Via uw mobiele telefoon kunt u naar deze pagina surfen. U krijgt dan een overzicht te zien van de lopende internetdiensten en betalingen. Via deze pagina heeft u de mogelijkheid om een blokkade te plaatsen voor alle betaalde diensten.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geinformeerd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zoals al aangegeven wordt in de mail, zijn wij niet verantwoordelijk hiervoor en heeft iedereen natuurlijk de mogelijkheid om sms en content diensten te blokkeren of er gebruik van te maken. Bijvoorbeeld Netflix is ook een contentdienst.
Vanuit hier kan ik niet controleren wat er aan de hand is en of iemand zich wel of niet aan heeft gemeld hiervoor. Dit is puur omdat via de community deze gegevens niet in te zien zijn. Het enige wat je zou kunnen doen is terug reageren op de mail of via de bovenstaande link in een eerder bericht van mij in dit topic.
Het enige wat ik kan doen is dit intern aankaarten. Dit heb ik dan ook meteen gedaan.
partyguy81

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat is Vodafone wel. Er staan zoveel meldingen op internet en bijna alleen maar Vodafone. Zoek maar eens met de termen 'health academy abonnement' op google. Alleen maar Vodafone. Er word fraude gepleegd en op grote schaal en Vodafone doet er helemaal niets aan. Op een werkgroep heb ik dit besproken. 2 anderen (van de 10 personen) exact de zelfde abonnementen zomaar in een keer. Ook zij abonnement bij Vodafone. Ik kan me voorstellen dat bij ouderen dit helemaal mis gaat en er niet op reageren. En dan gewoon honderden euro's per maand kwijt zijn aan dit soort abonnementen. Een bedrijf zegt tegen Vodafone ' 06-nummer XXX heeft zich aangemeld bij ons, wij willen 5€ per week. Vodafone gaat akkoord zonder iets te checken?!?

Via de klantenservice word je gewoon afgewimpeld (1e gesprek). Bij het tweede gesprek werd er dan uit eindelijk wel een klacht melding opgemaakt. Ik kan wel op de antwoord mail reageren maar heeft weinig zin. Via dit forum kunnen anderen het nog lezen hoe Vodafone met hun klanten omgaat. Heb er een opname van. Weet niet of ik deze kan bijvoegen.

Ik zit nog even vast aan Vodafone maar nu aan het rondkijken naar beter alternatief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic