roelvano

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Harde ruis tijdens gesprek

Hi,

Sinds september/oktober 2013 heb ik last van ruis tijdens gesprekken. De storing vindt alleen plaats als het stil is en terwijl ik aan het praten ben. Zodra de andere kant wat terugzegt is de storing weg (zo ook te horen in het voorbeeld). Het begon sporadisch, maar ik dacht: wie weet ligt het aan m'n iPhone 5 die ik destijds had. Toen ik een paar weken later overging naar een iPhone 5S had ik nog steeds last van het probleem en het werd ook steeds erger en vaker. Begin februari heb ik dit probleem bij Vodafone neergelegd en men zou een case aanmaken van dit probleem. Het duurde een paar cases voordat het daadwerkelijk onderzocht werd. Ik moest mijn simkaart omruilen en dat zou het eventueel oplossen. Ik heb mijn simkaart twee keer omgeruild, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook moest ik een ander toestel proberen, want de iPhone zou niet zo'n goede antennes hebben... Toen heb ik een Galaxy S4 geprobeerd en ook daar had ik hetzelfde probleem, bij het eerste gesprek alweer.

Toen ik in de tussentijd een vriendinnetje belde had ik de storing ook bij haar. Toen ben ik gaan bedenken waar het aan kon liggen en bedacht ik me dat alle nummers die ik bel Vodafone-nummers zijn. Sommige gesprekken (naar een vaste telefoon of naar andere providers als Hi/KPN/T-mobile) hebben geen enkele storing en ook nog nooit gehad. Ook deze info heb ik aan Vodafone doorgegeven. Tegenwoordig, als ik de storing weer krijg tijdens een gesprek, kan ik aangeven of iemand Vodafone heeft of niet. Na controle klopt het altijd :')

Ik heb de storing meestal in Amsterdam Zuidoost, maar heb deze ook gehad op andere plekken in Amsterdam, Utrecht en Almere. Meestal bel ik als ik thuis ben, dus daar merk ik het het meeste. Uiteraard verplaats ik me niet tijdens het bellen thuis (dus ik ga niet van mast naar mast).

Na al mijn eigen testjes heeft vodafone mijn nummer overgenomen, maar zij konden niets vinden.
Ook toen ze de locatie onderzochten, kon men niets vinden.

Als tegemoetkoming kreeg ik een SignaalPlus-kastje, maar ook dat lost het probleem niet op.

Er zijn inmiddels 11 cases aangemaakt, veelal werden ze cases vroegtijdig gesloten door medewerkers.

Wat ik merk is dat als ik bel met 4G aan, dat de storing zich dan voordoet. Zodra 4G uitstaat, dan is de storing er niet meer. Ik ben niet van plan mijn 4G uit te zetten door een probleem vanuit Vodafone. Ik maak graag gebruik van 4G en begrijp ook niet hoe het kan misgaan, aangezien je via 4G nog niet kunt bellen.... Een vodafone-medewerkster adviseerde dan m'n 4G uit te zetten als ik een lang gesprek ging voeren. Zou kunnen, maar is tamelijk onhandig als ik gebeld word. Ik zou erin kunnen komen dat 4G nog niet helemaal is uitgerold o.i.d., maar dat is in Amsterdam wel zo (zo is mij verteld) en dan nog: waarom alleen maar bij Vodafone-nummers storing en nooit andere providers?

Misschien is het goed om te vermelden dat mijn partner (samenwonend) ook last heeft van de storingen, maar sporadisch.

Hier een voorbeeld van de storing: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9621690/VF%20storing.mp3

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de technische dienst "Er is nooit eerder een dergelijke klacht geweest, zeker niet in de regio Randstad. Helaas is er vanuit technisch oogpunt dan ook geen oplossing mogelijk."
Met andere woorden: Als het niet eerder is gemeld, dan bestaat het niet..
Ik ben radeloos, want bellen is echt kut en heb spijt dat ik verlengd heb bij Vodafone, zeker na hun 'service' (tientallen telefoontjes moeten plegen en nooit teruggebeld en een elftal cases die geopend zijn en gesloten zonder oplossing).
48 Reacties 48
alexdj

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Was dat maar zo. Ik was gewoon om 23.45 in gesprek terwijl me mobiel naast me lag volgens KPN en dat gebeurde heel regelmatig en met Vodafone nooit deze problemen gehad. Tmobile lag gewoon voor 3 uur eruit (15 oproepen gehad en gingen allemaal naar de voicemail) en dan deed die het wel. Ik was aan het bouncen thuis tussen 2 masten met KPN en Tmobile en Vodafone niet.

Maar was het bij mijn vader zo dat het binnenshuis was, dan zou het ook met KPN en Tmobile zijn geweest maar dat heb ik op beide locaties niet ervaren.

Eerlijk vind ik het Vodafone netwerk echt tegenvallen qua 3G/4G dekking in en om Amsterdam en zeker op de snelweg met mijn Ipad is het geen doen qua werken. Zelfs Duitsland heeft betere dekking (zeker op Edge gebied) en daar heb ik veel minder problemen met het netwerk en 3G voelt daar veel sneller aan. Dat geruis in Nl word ik soms wel gek van, zeker bij mij thuis en nu ook met mijn vader op zijn locatie is het gewoon heel vervelend. Ik heb nu ook mijn oude Nokia 8600 Luna hier liggen voor reserve opgeladen om via Hollandsnieuwe/KPN altijd nog bereikbaar te zijn en daar heb ik sowieso nooit problemen mee. Geen 4G/3G dus gewoon altijd werkzaam.
roelvano
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is nog steeds niet opgelost.

Een paar gesprekken was het redelijk ok en dacht ik: hé, het probleem is opgelost, maar niets blijkt minder waar.

Hoop nog steeds op een oplossing.


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @roelvano,

Jammer dat het nog steeds niet is opgelost. Ik kan me voorstellen dat je graag een oplossing wil. Zoals je misschien al wist is het Forum bedoeld voor en door klanten. Het lijkt erop dat niemand anders een oplossing voor je weet. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met onze klantenservice voor verdere ondersteuning.
roelvano
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi,

Zoals ik al eerder aangaf: De klservice en technische dienst weten van niets en hebben geen oplossing, vandaar deze "noodkreet" op het forum.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Webcare: zoek eens op termen zoals half-rate codering en comfort noise.

Half-rate omdat Vodafone dat hier en daar nog toepast in gebieden waar capaciteit schaars is en half-rate kan volgens mij alleen van Vodafone naar Vodafone, niet naar andere operators.

Comfort noise is een bewust gegenereerd geluid zodat de andere kant nog steeds hoort dat de verbinding er is. Als het volledig stil is dan hoor je niet meer of de verbinding weg is. Het lijkt er wel op dat de comfort noise te hard staat bij 2G op single RAN apparatuur (vandaar het alleen hoorbaar is als hij 4G aan heeft staan).
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Thx voor de tip Robert, het zou zoiets kunnen zijn.

Roel, zou je ons op facebook of twitter een bericht willen sturen met een linkje naar dit topic? Het forum is uitstekend geschikt voor het signaleren van een issue als dit en we hebben een hypothese waar we iets mee kunnen.

Echter kan ik er nu over dit onderwerp 2 klachten vinden, beiden in dit topic. Het lijkt daarmee niet direct iets structureels in ons netwerk en daarmee niet iets dat ik via het forum kan oppakken. Daarvoor hebben we simpelweg te weinig info. Het is daarom iets dat we individueel met je moeten oppakken en daar zijn we op onze "klantenservice-kanalen" een stuk beter voor ingericht 🙂
Edwardt16

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem met Vodafone hoop dat ze het probleem snel op gaan lossen anders voor mij geen Vodafone meer
Sabelhout

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vorige week een iPhone 5S en heb hier ook last van als ik met andere Vodafone klanten bel. Hiervoor had ik een 4S en daarmee heb ik nooit deze problemen gehad.... Ik ben woonachtig in Apeldoorn.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Het Vodafone Forum is een medium voor en door klanten. Zoals meerdere keren aangegeven is het nodig om jullie gegevens te bekijken. Hiermee kunnen andere forumgebruikers niet helpen.
Neem even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen (nogmaals) een onderzoek starten.
roelvano
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Astrid,

Na zoveel cases en nooit serieus genomen te zijn weet je zelf ook wel beter.

Via-via is het nu na tig aantal traces in kaart gebracht en wordt het probleem enigszins serieus genomen. Het is laatste tijd minder, al heb ik er ng steeds last van.

Ik ben er in ieder geval nog niet klaar mee.
frankstuiver

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het ook; omgeving Bemmel / Arnhem.
Nieuwe sim, nieuwe telefoon, nieuwe sim + nieuwe telefoon, helpt allemaal niets
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al een oplossing voor dit probleem? Nooit ruis gehad bij Telfort, KPN. Sind we zakelijk overgestapt zijn naar Vodafone deze problemen. Probleem heb ik landelijk, ik heb dit voornamelijk met gesprekken naar mede vodafone gebruikers. Drama! Ik bel met iPhone 6 en had dit probleem ook met de iPhone 5. Zojuist 4G uitgezet en nu maar hopen dat dit een tijdelijke oplossing is.

Vodafone hoe lossen we dit op!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Avhalteren,

Allereerst welkom op het forum.

We hebben het probleem helaas niet kunnen reproduceren. Dus ook geen oplossing. Wat zijn je ervaringen als je het 4G netwerk uitschakelt? En heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?

Hoor het graag van je.
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bellen gaat goed met 4G uit. Zelfde probleem met de iPhone 5. Er zijn vele met dit probleem. Moet toch op te lossen zijn. Zoals eerder gezegd, probleem doet zich alleen voor op jullie netwerk
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ook opvalt is dat het probleem zich alleen voor lijkt te doen bij bellen met andere Vodafone abonnees.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Begrijp ik het goed dat je dit dus alléén met het 4G netwerk ervaart en met name naar andere Vodafone nummers? Kun je ook eens testen of je verschilt merkt op verschillende locaties?
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat begrijp je goed. Voor mijn werk reis ik het hele land door. Overal hetzelfde. Staat volgens mij los van de locatie.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, dan is het in ieder geval geen lokaal probleem. Ik raad eigenlijk aan om eens te bellen met de klantenservice en daarbij eventueel te verwijzen naar dit topic.
Het is namelijk geen algemeen probleem. Als dat zo was waren er in 5 maanden wel meer dan 2 mensen die zich gemeld hadden. Wil niet zeggen dat het niet bestaat natuurlijk, maar betekent denk ik wel dat er meer onderzoek gedaan moet worden dan wij via het forum kunnen doen. Mijn collega's bij de telefonische klantenservice kunnen dit in gang zetten voor je.

Voor je belt nog: ik neem aan dat ander toestel & andere sim getest zijn? Dat blijven altijd mogelijke factoren en mijn collega's moeten er naar vragen als die niet uitgesloten zijn. Scheelt weer gedoe als je die al getest hebt wanneer je belt 🙂
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou niet weten wat ik nog kan toevoegen aan dit onderwerp. Het enige dat ik nog niet getest heb is een andere sim. Als je het forum hier op na leest is de kans klein dat dit soelaas zal bieden. Enfin dat zal nog proberen. Wat wel steekt is dat je de indruk wekt dat er maar 2 personen zich gemeld hebben. Je zou eens een kwartje in de google moeten gooien.
avhalteren

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist gebeld met de klantenservice. Meer dan klagen van de Vodafone medewerker dat jullie dit niet in het interne systeem gezet hebben kwam ik niet. Ik zal via de zaak een nieuwe sim aan moeten vragen. De medewerker zou dit niet mogen doen. Pff wat een bedrijf.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic